انواع اسپری رنگ دوپلی کالر

در گذشته رنگ ها درون قوطی های سطلی شکل پلاستیکی یا فلزی قرار داشتند و برای رنگ آمیزی می بایست از قلم مو یا غلطک استفاده می شد. در سال 1949 نخستین اسپری رنگ تولید شد و مورد استقبال بسیار زیاد مردم قبرار گرفت. اسپری رنگ یا رنگ آیروسل، در صنعت، هنر و هم در مصارف عمومی بسیار کاربردی است. دلیل استقبال مردم از اسپری رنگ، روش استفاده آسان، خشک شدن سریع و عدم نیاز به تخصص است. چنانچه از یک شخص متخصص در رابطه با بهترین برند اسپری رنگ ، چرا که تماما  از مواد اولیه آلمانی تولید می شود. در این به معرفی انواع اسپری رنگ دوپلی کالر خواهیم پرداخت.

اسپری رنگ دوپلی کالر ترب | اسپری رنگ دوپلی کالر متالیک | اسپری رنگ دوپلی کالر نقره ای

اسپری رنگ دوپلی کالر ترب | اسپری رنگ دوپلی کالر متالیک | اسپری رنگ دوپلی کالر نقره ای

انواع اسپری رنگ دوپلی کالر

دوپلی کالر به عنوان یک برند مطرح، محصولات بسیاری مثل اسپری رنگ، اسپری چسب ورق طلا، اسپری رنگ، اسپری محافظتی خودرو و اسپری آستر پرایمر تولید می کند.  در این مقاله به معرفی انواع اسپری رنگ دوپلی کالر می پردازیم.

انواع اسپری رنگ دوپلی کالر عبارت هستند از:

  • اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر
  • اسپری رنگ رال دوپلی کالر
  • اسپری رنگ دودی چراغ و طلق خودرو دوپلی کالر
  • اسپری رنگ فلوئورسنت دوپلی کالر
  • اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر گلد

اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر چیست؟

این محصول یکی از پرطرفدارترین محصولات دوپلی کالر محسوب می شود، زیرا قادر به تحمل دمای 800 درجه است و این یک ویژگی شگفت انگیز است. برای درک بهتر این ویژگی مثالی بزنیم :

آیا تا به حال تصمیم گرفته اید رنگ کردن شومینه، اجاق گاز یا هر وسیله دیگری که در معرض حرارت قرار دارد، را تغییر دهید؟ آیا وسیله ای داشته اید که در معرض آتش سوزی باشد؟

اگر جواب شما مثبت است، پس به احتمال زیاد با یکسری سوالات مواجه شده اید. سوالاتی مثل اینکه چه رنگی در برابر حرارت و آتش تغییر رنگ نمی دهد؟ چه رنگی با قرار گرفتن در معرض آتش و حرارت نمی سوزد؟

قطعا در چنین واردی و همچنین در صنایع پتروشیمی، نیروگاه تولید برق و …نمی توان از رنگ معمولی استفاده کرد رنگی که مورد استفاده قرار می گیرد می بایست مقاومت حرارتی بسیار بالایی داشته باشد.

اسپری نسوز دوپلی کالر این مشکل را برطرف کرده است. اسپری رنگ نسوز بر پایه سیلیکون ساخته شده و قابل استفاده بر روی سطوح رنگ شده و رنگ نشده ای است که در معرض حرارت بالا هستند. رنگ نسوزدوپلی کالر، می تواند دمای بالا (تا 800 درجه سانتی گراد) را نیز تحمل کند. علاوه بر آتش در برابر مواد شیمایی و عوامل جوی نیز مقاوم است.

رنگبندی اسپری رنگ نسوز دوپلی کالر :

سفید : مقاومت دمایی تا 500 درجه سانتی گراد

مشکی : مقاومت دمایی تا 800 درجه سانتی گراد

قرمز: مقاومت دمایی تا 300 درجه سانتی گراد

آبی : مقاومت دمایی تا 500 درجه سانتی گراد

نقره ای : مقاومت دمایی تا 800 درجه سانتی گراد

اسپری رنگ رال دوپلی کالر چیست؟

این نوع از اسپری رنگ دوپلی کالر، بر پایه رزین اکرلیک روغنی ساخته شده و پوشش دهی آن بسیار عالی است. این رنگ در کمتر از 10 دقیقه پس از اتمام کار خشک می شود. روی سطوح مختلف مثل چوبی، شیشه ای، فلزی و انواع پلاستیک (به جز یونولیت) قابل استفاده می باشد. ضمنا لازم به ذکر است که اسپری رنگ رال دوپلی کالر، در برابر زنگ زدگی مقاوم است.

نکته مهم دیگر در رابطه با اسپری رنگ رال دوپلی کالر، مربوط به کلمه رال استفاده شده در نام رنگ است. رال به معنای رعایت استاندارد رنگ رال است. استاندارد رنگ رال در واقع یک سیستم کد گذاری برای تعریف رنگ ها مخصوصا رنگ های پوششی می باشد. کاربرد استفاده از این استاندارد جهت شناسایی نوع و گرید رنگ که در صنایع مختلف مثل تولید تجهیزات صنعتی، ترافیکی و ساختمانی بسیار کاربردی و مفید است.

اسپری رنگ فلورسنت دوپلی کالرچیست؟

از اسپری رنگ فلوئورسنت که نسبت به نور ماورا بنفش حساس است و درخشندگی بسیار زیبایی دارد، می توانید روی سطوح چوبی، بتنی، آجری، پلاستیکی، سقف و … استفاده کنید.

اسپری رنگ دودی چراغ و طلق خودرو دوپلی کالر چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر قصد دودی کردن شیشه اتومبیل خود را دارید، دیگر نیازی به صرف هزنیه و وقت زیاد برای خرید و چسباندن برچسب نیست. علاوه بر دودی کردن شیشه اتومبیل، برای چراغ خودرو و طلق نیز از می توانید از این اسپری استفاده کنید.

اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر گلد چیست؟

اسپری رنگ متالیک دوپلی کالر گلد، یکی دیگر از محصولات با کیفیت برند دوپلی کالر محسوب می شود. رنگ های متالیک یا همان پلی کروماتیک یا پوسته فلزی، دارای درخشش بسیار زیادی هستند که شما این درخشندگی را به هیچ عنوان در در رنگ های معمولی مشاهده نخواهید کرد. درخشش این نوع  رنگ به دلیل انعکاس شدید نور از سطح  و بخاطر ماهیت این دسته از رنگ ها می باشد.