شرایط وام بانک رسالت با سند خودرو

وام با سند خودرو یکی از تسهیلات ویژه ای است که می توان به راحتی و آسانی بدون ضامن دریافت کرد. چنانچه فرد مالک ماشین شخصی باشد، می تواند با تهیه مدارک لازم برای اخذ وام اقدام نماید. این وام دارای سقف مشخصی بوده که با توجه به آن، تسهیلات داده می شود. با توجه به مزایای این نوع وام، می توان با بررسی شرایط و مدارک برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام داد.

What kind of house document does the bank give a loan with

شرایط دریافت وام روی سند خودرو

قطعا اخذ وام با سند خودرو شرایط خاص خود را دارد. اما به طور کلی هر خودرویی که به عنوان دارایی شخصی دارای مجوز قانونی و ارزش مالی تعیین شده باشد، می تواند به عنوان ضامن و وثیقه در رهن بانکی به صورت قرار گیرد. به چنین اقدامی دارایی در رهن می گویند، به این معنا که صاحب سند زمانی بدهکار شناخته می شود که مبلغ زیادی را از بانک تا پرداخت نهایی مبلغ دریافت کند. بنابراین باید اموال خود را به عنوان وثیقه به آنها واگذار نماید. از جمله شرایط مهم و اصلی اخذ وام با سند خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این وام فقط به مالکان خودروهایی تعلق می گیرد که ارزش اموال آنها با نرخ تعیین شده از سوی بانک مطابقت دارد و عموما سقف وام 30 میلیون تومان و نرخ سود آن 24 درصد می باشد.

مدارک شناسایی مالک خودرو

سند مالکیت یا وکالت فروش

کارت و بیمه نامه خودرو

فاکتور خرید ماشین از یکی از نمایندگی های مجاز کشور

این وام برای خرید ماشین‌ هایی است که در داخل ایران تولید شوند.

متقاضی وام باید حداقل ۱۸ ساله باشد.

فرد مالک ماشین نباید در سیستم بانکی ایران دارای چک برگشتی یا مطالبات غیر جاری باشد.

نتیجه ارزیابی و اعتبار سنجی توسط بانک تایید گردد.

مدارک لازم برای دریافت وام بانکی با سند خودرو

گرفتن وام با سند خودرو فرقی نمی کند که با چه هدفی باشد. بسیاری از مردم برای خرید مسکن، برخی برای دریافت تسهیلات برای خرید کالا و لوازم خانگی و بسیاری دیگر از آن برای مقاصد مختلف استفاده می کنند. در هر صورت اعطای چنین وامی برای همه متقاضیان یکسان است. بنابراین افرادی که می خواهند با سند خودرو خود وام دریافت کنند بایستی مدارکی که ذکر شده را ارائه دهند.

ارائه اصل کارت شناسایی وام گیرنده و کپی تمام صفحات

اصل سند خودروی وام گیرنده و کپی تمام صفحات

پرداخت مبلغی برای تمبر مالیاتی

افرادی که می خواهند وام با سند خودرو بگیرند، باید حداقل 18 سال سن داشته باشند. مدت بازپرداخت این وام از نظر بانک ها متفاوت است، اما میانگین آن 36 ماهه می باشد. متقاضیان دقت داشته باشند، با توجه به ارزش خودرو، مبلغ این وام تعیین می شود. اکثر بانک ها به حساب شخصی افراد وام می دهند، بنابراین مردم باید این حساب را در شعب بانکی مورد نظر خود باز کنند.

سقف پرداخت وام با سند خودرو چقدر است؟

هدف از دریافت وام با سند خودرو تفاوت چندانی ندارد؛ یعنی افراد می توانند به دلایل گوناگون از وام با سند خودرو استفاده کنند. سقف وام خودرو در اکثر بانک های کشور 15 میلیون تومان است. اما برخی بانک ها مبلغ بیشتری را به متقاضی اعطا می نمایند. وام خودرو باید ظرف 3 سال تسویه گردد، هنگام دریافت وام، وام به حساب شما واریز می شود.

اخذ وام فوری با سند خودرو به این صورت است که سند خودرو قانونا به نام فرد می باشد و به عنوان ضامن و وثیقه در رهن بانک قرار می دهند و از آن به عنوان کمکی برای دریافت وام استفاده می کنند. بنابراین تا تسویه کامل با بانک به بانک بدهکار هستند و سند خودروی شما در ضمانت بانک است.

نکته مهم دیگر اینکه وام با سند خودرو فقط در اختیار دارندگان خودرویی تعلق می گیرد که ارزش مالی آن با نرخ مصوب یکسان باشد و سقف پرداخت وام 30 میلیون تومان با  نرخ سود 24 درصد است.

مزایای دریافت وام با سند خودرو

اولین مزیت وام خودرو این است که کل مراحل دریافت این وام در یک روز انجام می شود. پس از بستن قرارداد، مبلغ وام بلافاصله پرداخت می شود. بنابراین وام خودرو نوعی وام فوری است که در کمترین زمان ممکن مبلغ وام را در اختیار شما قرار می دهد. دومین مزیت وام خودرو این است که شرایط بسیار آسان و ساده ای دارد. فرد وام گیرنده حتی به ضامن هم نیاز ندارد. اگر مدارک خودروی فرد کامل باشد، با آن سند به راحتی می توانند وام بگیرند.

مزیت سوم، تعیین زمان بازپرداخت و اقساط کاملا مشخص است. این فرصت خوبی می تواند باشد که زمان و میزان اقساط را بین 4 تا 24 ماه تعیین کنند. یکی دیگر از مزایای وام خودرو این است که پس از دریافت وام، نیازی به پارک خودرو در پارکینگ ندارند. هنوز هم می توانید از ماشین خود استفاده کنند، ضمانت سند خودرو تنها شرط این وام است.

به طور خلاصه اگر بخواهیم به مزایای وام با سند خودرو اشاره کنیم شامل موارد زیر می شود:

حفظ سرمایه و جلوگیری از افت فروش خودرو در این بازار که قیمت خودرو به صورت لحظه ای در حال افزایش است.

از پرداخت هزینه های مازاد برای خلافی و نقل و انتقال سند به عنوان فروشنده خودداری خواهد شد.

با جلوگیری از فروش خودرو و گرفتن وام با سند خودرو باز هم می توانند از خودروی خود استفاده کنند و با افزایش ارزش خودرو از ضرر مالی جلوگیری نمایند.

بدون نیاز به انتقال سند و مراجعه به دفاتر اسناد رسمی با قرارداد شرعی و قانونی تنها در عرض یک ساعت به راحتی می توانند مبلغ مورد نیاز خود را دریافت کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد وام با سند خودرو در کانال تلگرام تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون استعلام میزان وام با سند خودرو پاسخ دهند.

با توجه به اینکه بانک رسالت تمام خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد و نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست، دیگر اتلاف وقت و ماندن در صف‌های طولانی بانک وجود ندارد. از این رو افراد زیادی به دنبال وام بانک رسالت فوری هستند.

درست است که از بانک رسالت وام گرفتن آسان است، اما حداقل چند روزی طول می‌کشد تا وام به حساب شما واریز شود. اگر مایل هستید تا از این بانک وام بگیرید، در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا شرایط وام بانک رسالت را بررسی کنیم.

وام بانک رسالت چه شرایطی دارد؟

برای دریافت وام فوری بانک رسالت در سال 1402، دو راه پیش روی شماست:

  1. در بانک رسالت سپرده دارید. در این حالت می‌توانید پس از انجام برآورد تسهیلات و اعتبارسنجی (که هر دو به صورت غیرحضوی در اپلیکیشن آی‌کاپ انجام می‌شود)، برای گرفتن وام خود اقدام کنید.
  2. در بانک رسالت سپرده ندارید. در این حالت، می‌توانید از خدمتی تحت عنوان “معرفی وام” استفاده کرده و اقدام به دریافت وام کنید.

بیشتر بخوانید:

شرایط وام بانک رسالت 1402

جزئیات شرایط
حداکثر میزان وام 200 میلیون تومان
کارمزد 2 درصد
نیاز به ضامن بله. برای رتبه‌های اعتباری متناسب
حداقل و حداکثر زمان بازپرداخت 12 و 60 ماه

در جدول شرایط وام بانک رسالت که در بالا آمده، مشخصات این تسهیلات را برای اعطا به افراد حقیقی ارائه کردیم. در بخش زیر، این شرایط را به طور مفصل‌تر بررسی کردیم:

فرد وام گیرنده باید حساب بانکی فعال در بانک قرض الحسنه رسالت داشته باشد.

مراحل ثبت درخواست وام به صورت اینترنتی و با مراجعه به اپلیکیشن آی‌کاپ (برای برآورد تسهیلات، اعتبارسنجی مرآت و دریافت سفته الکترونیکی) و سپس، (ثبت درخواست نهایی) قابل انجام است.

متقاضی برای دریافت وام قرض الحسنه رسالت، ابتدا باید را انجام بدهد.

اگر نمره اعتباری ممتاز را دریافت کرده باشید، نیازی به معرفی ضامن و ارائه سفته الکترونیکی ندارید. افراد دریافت کننده نمره اعتباری کاملا متناسب فقط باید خودشان سفته الکترونیکی ارائه بدهند. در صورتی هم که نمره اعتباری متناسب به شما تعلق گرفته باشد، خودتان باید سفته الکترونیکی دریافت کرده و یک ضامن واجد شرایط برای ضمانت معرفی کنید.

کارمزد وام رسالت، 2 درصد است که در اولین ماه پس از اعطای آن، از حساب متقاضی کسر می‌شود. (در ماه‌های باقی مانده، اقساط وام برداشت خواهند شد.)

وام گیرنده نباید سابقه چک برگشتی داشته باشد.

متقاضی با دیرکرد در بازپرداخت اقساط وام، شامل جریمه می‌شودد.

نحوه دریافت وام

پس از اطلاع از شرایط، نوبت به ثبت نام و درخواست وام بانک رسالت می‌رسد. مراحل این کار به ترتیب زیر است:

  1. برآورد تسهیلات در اپلیکیشن آی‌کاپ
  2. اعتبارسنجی مرات در آی‌کاپ
  3. دریافت سفته الکترونیکی در آی‌کاپ
  4. ورود به اینترنت بانک رسالت به آدرس و نهایی کردن درخواست وام

برای دریافت راهنمای جامع درخواست وام بانک رسالت بخوانید:

شرایط ضامن وام بانک رسالت

متقاضیانی که اعتبارسنجی مرآت را انجام داده و امتیاز متناسب دریافت کرده‌اند، باید یک ضامن به بانک معرفی کنند. اگر فرد ضامن واجد شرایط ضمانت باشد، باید سفته الکترونیکی را از اپلیکیشن آی‌کاپ دریافت کند.

در بخش زیر، شرایط ضامن وام قرض الحسنه رسالت برای ضمانت تسهیلات را بررسی کردیم:

فرد ضامن باید حساب بانکی فعال در بانک قرض الحسنه رسالت داشته باشد.

ضامن در سامانه مرآت، اعتبارسنجی را انجام داده و یکی از نتایج ممتاز، کاملا متناسب و متناسب را دریافت کرده باشد.

برای ضمانت، سفته الکترونیکی دریافت کرده باشد و شناسه خزانه داری کل کشور را به متقاضی، ارائه کند.

در زمان ضمانت وام، ضامن چک برگشتی جاری نداشته باشد.

در بخش زیر، به 2 موضوع مهم در ارتباط با شرایط وام بانک رسالت 1402پرداختیم:

شرایط وام بدون ضامن بانک رسالت

مهم‌ترین شرایط وام بانک رسالت بدون ضامن این است که متقاضی، نتیجه اعتباری ممتاز را در طی اعتبارسنجی مرآت دریافت کرده باشد. چون افرادی که این نوع نمره اعتباری را دریافت کرده باشند، نیازی به ارائه‌ی سفته الکترونیکی از سوی ضامن ندارند.

سوالات متداول

وام بانک رسالت فوری را چگونه می‌توانم دریافت کنم؟

بعد از افتتاح حساب رسالت و دریافت کارت بانکی، فرآیند اعتبارسنجی مرآت را طی کنید. اگر بعد از پیامک اعتبارسنجی مرآت، رتبه اعتباری مورد نظر خود را دریافت نکردید، از خدمات معرفی وام در اپلیکیشن آی‌کاپ استفاده کنید تا بتوانید درخواست وام دهید.

شرایط گرفتن وام از بانک رسالت چیست؟

انجام اعتبارسنجی مرآت و دریافت نمره اعتباری ممتاز، کاملا متناسب و متناسب یکی از شرایط گرفتن وام بانک رسالت است. سایر شرایط را در این مطلب بخوانید.

وام بدون ضامن بانک رسالت را چگونه بگیرم؟

برای دریافت وام بانک قرض الحسنه رسالت بدون ضامن باید نتیجه اعتبارسنجی مرات شما از نوع “ممتاز” باشد.