عمومی

۲۵.۵ درصد رشد در میزان ورود زائر به مشهد مقدس – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد از افزایش ۲۵.۵ درصدی تردد زائران خبر داد. مشهدالرضا وی در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 اعلام کرد. در دهه پایانی صفر سال 1397 و قبل از شیوع ویروس کرونا، پنج میلیون و 100 هزار زائر این روزها راهی مشهد مقدس شدند.

رضوی معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان اعلام کرد. در مجموع 6 میلیون و 404 هزار و 617 زائر در دهه پایانی صفر امسال از 5 شهریور تا 16 مهرماه وارد این محل شدند. کلان شهر مشهد شدند.

80 درصد از این تعداد با وسایل نقلیه شخصی، 7 درصد پیاده در جاده های عمومی، 5 درصد با اتوبوس، 3 درصد با هواپیما و 5 درصد دیگر با قطار وارد مشهد شده اند. هستند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد از تکمیل 70 درصد از 690 هزار شب اقامت مشهد در این مدت خبر داد و گفت: برای بر اساس 43 درصد ظرفیت اقامتی رسمی اعم از هتل، هتل آپارتمان و …. متل71 درصد از امکانات اسکان موقت مشهد و 43 درصد از امکانات اسکان اضطراری مورد استفاده زائران بوده است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: تجربه ماه صفر امسال میزبان هرچه بیشتر دوره ها باشد. اوج از سفرهای بعدی مشهد و خراسان رضوی استفاده موثری خواهد شد.