یادگیری کونگ فو برای کودکان

آنها درک می کنند که آموزش یک جاده طولانی و سخت است که همراه با صعود و سقوط هایی می باشد.  باشگاه هنرهای رزمی مرکزی است که می تواند آنچه را که به دنبالش هستند به آنها بدهد. با این حال، وقتی که به دبیرستان ها می روم تعدادی از آنها چندان علاقه مند به یادگیری چیزهای زیاد نیستند. گاهی اوقات آنها برای انجام هر گونه فعالیت بدنی مقاومت می کنند. دبیرستان محیطی متفاوت از یک باشگاه است. در آنجا قوانین، انتظارات، محیط و همچنین فرآیند تدریس متفاوت می باشد. چالش من این است که چگونه بهترین روش برای را به گروهی از نوجوانان که لزوما به دنبال یادگیری هنرهای رزمی نیستند یاد بدهم.

کودک

یادگیری کونگ فو برای کودکان

حال این سوال پیش می آید که دانش آموزی که نمی خواهد یاد بگیرد چگونه می تواند به آن علاقه مند شود؟ سبک تمرین هنرهای رزمی من بر پایه مفاهیم فروتنی، احترام، صبر و شکیبایی بنا نهاده شده و تدریسم را بر پایه این اصول انجام می دهم. استفاده از ست لباس پلیس بچه گانه ممکن است در برخی از مناطق یا کشورها به عنوان نشانه امنیت استفاده شود . در حالیکه من در مقال مسئولیت به عنوان مربی هستم به سختی کار می کنم تا اطمینان حاصل شود که احترام متقابل وجود دارد. نا امید شدن از اینکه پیشرفت آهسته باشد یا یک چالش ناکام باشد به هیچ کس کمک نمی کند. بطور خلاصه، اگر یک دانش آموز در امتحان رد شد یا نمی تواند تکنیکی را درک کند مسئولیت من این است که راهی برای کمک به او پیدا کنم.

شغل معلم این است که دانش آموز را درک کند و دانسته هایش را به گونه ای به دانش آموز منتقل کند که او نیز بتواند آن را بطور کامل درک کند. برنامه مدرسه کوتاه است، من یک گروه از دانش آموزان را در اختیار دارم که تنها می توانم هفته ای 45 دقیقه و به مدت 6 هفته با آنها کار کنم. بعد از 6 هفته دوباره با گروه جدیدی از دانش آموزان شروع می کنیم. در 6 ساعت آموزش در باشگاه، هنرجویان تنها ممکن است که چند موضع اساسی و دو یا سه ضربه زدن را یاد بگیرند. زمان برای دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید می باشند به سرعت می گذرد.  گاهی اوقات دانش آموزانی وجود دارند که مخل و سرکش هستند.

شغل من این است که باید بفهمم اگر کلاس کار نمی کند باید تاکتیک تدریس را عوض کنم. به راحتی می توان اشتباه را سرزنش کرد، اما در عوض من متوجه شدم که باید به اندازه کافی فروتن باشم تا مسئولیت هایی را که می توانم کنترل کنم بر عهده بگیرم. بطور کلی من به دنبال پیدا کردن راههایی برای تلاش جهت الهام دادن به بچه ها و ایجاد علاقه در آنها به هنرهای رزمی می باشم. در باشگاه هنرجویان را به طور پیوسته می بینم. من می بینم که آنها قوی تر شده و همچنین اعتماد به نفس و مهارت آنها بیشتر می شود. اما در 6 کلاس 45 دقیقه ای باید تعداد زیادی از موارد را نادیده گرفته و فقط به اشاره کردن چند مورد بسنده کنم.

به منظور الهام بخشیدن به دانش آموزان و ایجاد انگیزه در جهت شیوه فعالیت بدنی و نظم انسانی باید به آنها یاد بدهم که با پیشرفت های کوچک شروع کنند و یاد بگیرند که همین پیشرفت های کوچک در طول زمان نتایج خوبی به همراه دارند.
عمدتا بر اساس پیشرفت های کوچک و پیشرفته ای است که درپدر و مادرها، اوقات فراغت فرزندانشان را دیگر با کلاس های ریاضی، هوش و.. پر نمی کنند بلکه به ورزش های رزمی روی آوردند. ورزش های رزمی با توجه به تاریخچه گران بهایی که در خود دارند، توجه هرکسی را به خود جلب می کند، مانند جیت کاندو که که به بروسلی بر می گردد و یا کونگ فو که با شنیدن نام آن بی اختیار، یاد معابد شائو لینگ می افتیم.

کودکان و جوانان در این سال های اخیر به آموزش کونگ فو روی آورده اند و با ثبت نام در کلاس های آموز کونگ فو، کونگ فو را به صورت حرفه ای، از پایه آموزش می بینند. برخی از لباس نیروی انتظامی بچه گانه دارای ویژگی‌هایی مانند نورپردازی و چراغ‌های قوه هستند که در شرایط نور کم کاربرد دارند . کونگ فو چیست؟ کونگ فو در اصطلاح به معنای مهارت است، مهارتی که در انجام هر کاری دارید در حای که واژه ی کونگ فو از دو بخش تشکیل شده است:   کونگ: به معنای کار، شایستگی، دستاورد ، دست یابی      فعالیت  فو: انسان اگر این دو را کنار هم بگذاریم و قصد معنی کردن آن را داشته باشیم، با جابه جایی پسوند و پیشوند به دو صورت می توانیم آن را معنا کنیم:

  1. دستاورد انسان
  2. فعالیت و تلاشی که با صرف انرژی در یک زمان مشخص به دست می آید.

با آشنایی با معنی لغوی کونگ فو با جرات می توان گفت، آموزش کونگ فو، تمرین یک رشته رزمی به حساب نمی آید بلکه یک فرآیند کلی برای تمرینات ذهنی، بدنی، هنر شخصی و مهارت است. تا این جای کار با واژه شناسی کونگ فو آشنا شدید، حال کمی درباره تاریخچه و نحوه پیدایش آن صحبت کنیم و اینکه توسط چه کسی به جهانیان عرضه شد. هدف اصلی کونگ فو در زمان های دور، محافظت از خود و مقابله با مهاجمان بوده است.

یکی از قدمی ترین سبک های کونگ فو، سبک وینگ چون چوان است، که در اوایل دهه 1700 از معبد شائولین سرچشمه گرفت و بواسطه اساتیدی چون ییپ من و بروسلی، توسعه یافت. این سبک از تکنیک های ساده و پرکاربرد در مبارزات استفاده می کند. از آنجا که اصل این سبک، سادگی است از تکنیک های پیچیده کمتر استفاده می کنند. این سبک جزء خانواده هنرهای رزمی بیرونی محسوب می شود و تمرکز آن بر روی ضربات طولانی مدت و تکنیک های موثر است. چانگ چوان که در مسابقات کونگ فو به نمایش در می آید، در این سال های اخیر شکل گرفته است.

هنر رزمی کونگ فو به قواعد بودایی و تائویی ها مرتبط است به همین خاطر نقش فلسفه در آن بسیار پررنگ است. این رشته علاوه بر قابلین عملی که دارد برای بعضی از افراد جنبه سرگرمی نیز دارد اما چیزی که مطرح می شود آموزش کونگ فو و تکنیک هایش است. ما در این قسمت، آموزش کونگ فو را از مقدماتی تا پیشرفته و 3 گام اساسی آن را با تمام جزئیاتش به همراه تصویر به شما آموزش می دهیم. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها آموزش کونگ فو مهم نیست بلکه شما باید پشتکار و صبر نیز در تمرینات کونگ فو داشته باشید.

شما باید مکانی امن و خالی از مبلمان برای خود انتخاب و سپس از یک آیینه دیواری یا آیینه تمام قد برای دیدن خود در حین تمرین استفاده کنید. برای آنکه بدن شما به اصطلاح بیدار شود و آمادگی لازم را برای ورزش پیدا کند، ابتدا لازم  است خود را گرم کنید. برای گرم کردن بدن بهتر است، به مدت 5 دقیقه در اطراف خانه بدوید و برای آنکه خون در جریان بیفتد از حرکات پروانه استفاده کنید، با حرکات کشی، نرمی و انعطاف پذیری لازم را در بدن خود ایجاد کرده و در نهایت با حرکاتی مانند شنا، بدن خود را برای انجام فعالیت های سنگین آماده کنید.

بعد از حرفه ای شدن در انجام این حرکات، حرکت از یک موضع به موضع دیگر را تمرین کنید. حرکت از موضع مبارزه و در ادامه شروع موضع اسبی، به راحتی می توانید قدرت ضربه های خود را تقویت کنید . ارزیابی کیفیت و قابلیت‌های محافظتی لباس خلبانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . برای حرکت سریع موضع پااسبی، زانوی چپ خود را با زوایه ۹۰ درجه به سمت بالا آروده و آن را سریعا به سمت چپ خود بچرخانید، درحالی که پای چپ را به سمت داخل می کشید زانوی راست را خم کنید، بلافاصله پای چپ را به فاصله سه تا چهار فوت از پای راستتان قرار دهید و در موضع پا اسبی قرار بگیرید، به صورتی که هر دو پای شما به سمت جلو قرار گرفته باشند.

  • شما بعد از یادگیری موضع های فرعی و اصلی، باید بتوانید سریع تر حرکات و تکنیک ها را تمرین کنید. تمریناتی که برای بلا بردن سرعت خود می توانید انجام دهید، شامل این موارد است: سبک ایستادن روی گردی زیر پا و حرکت کردن به سمت اطراف در حین مشت زنی، لگد زدن، بلاک کردن هوا و یا کیسه بوکس ها. برای تمرینات بهتر، یک راند سه دقیقه ای از حرکات شدید و سپس یک توقف ۳ دقیقهای و پس از آن یک تکرار مجدد را در نظر بگیرید.
  • انتخاب یک یار تمرینی، سریع ترین راه برای به چالش کشیدن خود و آماده شدن برای تمرینات طولانی تر است.

یک یار تمرینی خوب با نگه داشتن بالشتک ها، به شما در وارد کردن ضربات حرفه ای و سریع تر کمک می کند، به این خاطر که شما به صورت آزادانه می توانید ترکیبی از ضربات مشت و لگد را به آن بزنید. برای آنکه بتوانید به استقامت لازم در تمرینات برسید راه های فراوانی وجود دارد اما بهترین راه حل در آموزش کونگ فو، ضربه زدن و ضربه خوردن است. تمرین با کیسه بوکس ها و ضربه زدن به آن ها به شرط حفظ فرم صیح، تمرین با پارتنر برای ضربات بلاک و فشار ضربات مشت به واسطه تمرین های مخصوص خود از بهترین راه های افزایش استقامت است. توانایی خودتان را برای کشیدن قدرت از زمین و انتقال آن به ضربات خود افزایش دهید. میزان نیرویی را که به همراه لگدهای خود، وارد می کنید باید افزایش دهید.

شما اگر از علاقه مندان رشته کونگ فو هستید، برای آموزش کونگ فو علاوه بر نکات بالایی که در آموزش مقدماتی تا پیشرفته گفته شد، باید در باشگاه ثبت نام کنید. پیشنهاد ما به شما، ثبت نام درکلاس های باشگاه مستر جیت کاندو است. باشگاه مستر جیت کاندو با داشتن اساتید بزرگی مانند، استاد محمد حسین آبادی آماده ثبت نام از هنر جویان رشته های رزمی، به ويژه کونگ فو است. استاد حسین آبادی با داشتن رزومه ای قوی و کسب مدال های رنگارنگ، از بهترین مربی های کشور به حساب می آیند. باشگاه مستر جیت کاندو، از مجهز ترین باشگاه های کشور به حساب می آید و با برگزاری کلاس های غیر حضوری، قدمی نو در آموزش کونگ فو برداشته است.

طول زمان ایجاد شده است. من همیشه به دانش آموزان خود می گویم زمانیکه وارد رشته کونگ فو شدم قدرت و استقامت زیادی نداشتم، اما با گذشت زمان قوی تر شدم. کونگ فو سخت است، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. گاهی حریف بزرگتر و قوی تر از شماست. گاهی اوقات یادگیری یک دشوار است و ممکن است نسبتا زمان زیادی بگیرد. گاهی اوقات شما رقابت می کنید چون فکر می کنید باید برنده شوید. زیبایی آموزش هنرهای رزمی این است که به شما می آموزد چگونه سختی ها را پشت سر بگذارید. هنرهای رزمی به شما می آموزند که چگونه وضعیت خود را بررسی کنید و بهترین راه را از طریق یک چالش پیدا کنید.