اجتماعی

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور

شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور گسترش می یابد: این سیگنالی برای موج پنجم بیماری است. در زمانی که شاهد شناسایی جهش در هند و آفریقای جنوبی در برخی از مناطق جنوبی کشور هستیم.

به گزارش سرگرمی برای همه ، در حال حاضر 181 میلیون و 186 هزار و 17 مورد بیماری کووید -19 در جهان وجود دارد که از این تعداد 165 میلیون و 772 هزار و 239 نفر بهبود یافته اند ، اما متأسفانه 3 میلیون و 925 هزار و 227 نفر جان خود را از دست داده اند. همزمان 3 میلیون و 167 هزار و 741 نفر در کشور ما به بیماری قلبی عروقی مبتلا شدند که از این تعداد 2 میلیون و 835 هزار و 633 نفر بهبود یافتند و 83 هزار و 845 نفر از هموطنانمان بر اثر بیماری های قلبی عروقی درگذشتند.

در حال حاضر ، طبق گفته وزارت بهداشت ، هفته گذشته شاهد رشد تعداد موارد مثبت سرپایی در کرونا بودیم ، تعداد کلینیک های سرپایی مثبت در کشور نسبت به هفته قبل حدود 4 درصد افزایش یافته است. در ایالات جنوبی کشور ، به ویژه در 5 ایالت بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد ، شاهد افزایش روند بیماری هستیم.

البته ، طبق گفته دکتر علیرضا رییسی ، سخنگوی ستاد عمومی تاج گل ملی ، باید توجه داشت كه فصل گرما دارای ویروس های جهش یافته موجود است كه قطعاً می تواند در شیوع بیماری مثر باشد. بنابراین ، یک روش خاص برای جلوگیری از رشد بیماری ؛ اول حفظ پروتکل ها و دوم واکسینه کردن افراد مسن با بیماری های زمینه ای.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، 4 میلیون و 420 هزار و 243 نفر دوز اول واکسن کرون ، یک میلیون و 288 هزار و 777 نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسن های تزریقی در کشور 5 عدد است. به دوز 1،709،020 دوز رسید.

همزمان ، در حال حاضر 32 شهر قرمز در کشور ، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد وجود دارد.

شهرهای تاج قرمز از جنوب به مرکز کشور گسترش یافتند

در عین حال باید توجه داشت که طبق اعلام وزارت بهداشت ، در حال حاضر شاهد گسترش شهرهای سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور هستیم. بنابراین ، شهر مهران در استان ایران ، شهرهای تنگستان در استان بوشهر ، دشتستان ، شهرهای دشت ، دیر ، عسلویه-کنگان ، شهرهای دماوند و فیروزکوه در استان تهران در بم جنوب رودبار ، قلعه گنجه ، کرمان من مانوژان در استان کارمان ، بستک ، بندرلنگه ، بندرعباس ، پارسیان ، آسک ، حاجی آباد ، خمیر ، رودان ، کش و میناب در استان هرمزگاد یانگ. در ایالت سرخ کرونا قرار دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت ، تعداد موارد مثبت سرپایی در کشور طی هفته گذشته یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 کشف شده 61293 نفر بوده است. علاوه بر این ، تعداد بستری شدن های جدید در کشور در این مدت 8410 نفر و تعداد مرگ های جدید – 854 نفر بوده است.

بر این اساس ، در کشور کاهش اندکی در تعداد بیمارانی که به این بیماری مبتلا شده اند (کمتر از نیم درصد) ، 8.2 درصد افزایش در تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری ، 4 درصد افزایش در تعداد بیماران بیماران مثبت در مقایسه با هفته قبل در شرایط سرپایی.

تهران:

طی هفته گذشته در تهران ، یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، تعداد موارد سرپایی مثبت 5993 مورد ، تعداد بستری شدن در بیمارستان 1601 مورد و تعداد مرگ و میر جدید 120 مورد بوده است.

بر این اساس ، در تهران 10.5 درصد کاهش در تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، 32 درصد کاهش تعداد بیمارانی که به صورت سرپایی فوت کردند ، 8.7 درصد افزایش را شاهد هستیم.

علاوه بر این ، تعداد بستری ها و مرگ و میرها در استان تهران در هفته های اخیر کاهش یافته است ، اما بستری شدن در بیمارستان ها از میانگین کشوری و مرگ و میر از میانگین کشوری کمتر است.

البرز

در هفته های اخیر ، تعداد و بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در منطقه افزایش یافته است ، همچنین میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بیش از میانگین کشوری کاهش یافته است.

ایلام:

روند افزایشی در بستری شدن در ایلام روند مداوم دارد ، اما تعداد کشته شدگان در این ایالت رو به کاهش است. بستری شدن در این هفته بالاتر از میانگین کشوری و مرگ و میر کمتر از متوسط ​​است.

تغذیه:

طی هفته های اخیر میزان قابل توجهی در بستری شدن در بیمارستان های کرمان مشاهده شده و تعداد کشته ها افزایش یافته است. تعداد بستری شدن در بیمارستان ها هنوز از میانگین کشوری بیشتر است و میزان مرگ و میر در این منطقه از متوسط ​​کشور بیشتر است.

هرمزگان

تعداد بستری شدن در بیمارستان اندکی کاهش یافته است ، اما تعداد کشته شدگان ثابت مانده است. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر بسیار بالاتر از میانگین کشوری است. تقریباً دو برابر میانگین کشوری.

بوته

روند افزایش بستری شدن در بیمارستان به قدری متوقف شده است که امید به ادامه یا سقوط این وضعیت وجود دارد. اما تعداد کشته ها افزایش یافته است. میزان بروز بالاتر از میانگین کشوری است و میزان مرگ و میر همچنان از میانگین کشوری بالاتر است.

یزد

در هفته های اخیر ، روند افزایش تعداد بستری شدن در بیمارستان برای سومین هفته متوالی در منطقه ادامه دارد و تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. تعداد بستری شدن در بیمارستان ها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر از میزان جمهوری خواهان بیشتر است.

خوزستان

تعداد بستری ها در این هفته کاهش یافته و تعداد مرگ و میرها در منطقه نیز کاهش یافته است. با این حال ، بستری شدن و مرگ و میر در این ایالت هنوز بالاتر از حد متوسط ​​است.

سیستان و بلوچستان

طی هفته های اخیر میزان مرگ و میر در بیمارستان بستری شده است. در این ایالت ، بستری شدن در بیمارستان برای اولین بار در یک سال به میانگین کشوری رسیده است و میزان مرگ و میر در این منطقه به زیر متوسط ​​رسیده است.

فارس:

تعداد بستری شدن و مرگ و میر در منطقه در این هفته همچنان افزایش می یابد. میزان بستری شدن در بیمارستان از متوسط ​​کشور کمتر است ، اما میزان مرگ و میر کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام: