کوتاهی دستگاه های تبلیغاتی زمینه ساز نفوذ جنگ نرم دشمن است

تبلیغات | تبلیغاتی

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سرگرمی برای همه با اشاره به تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران گفت: شاید بتوان گفت بیشترین سهم در مقصر بودن تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران به مجموعه دستگاه های تبلیغاتی رسانه ای و سیاسی کشور بازمی گردد. در واقع ما در این زمینه به طور کلی کوتاهی کرده ایم؛ چه در دستگاه های حاکمیتی و چه در نهادهای غیرحاکمیتی که در مسائل فرهنگی و رسانه ای نقش دارند. متأسفانه این کوتاهی ها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: دستگاه های تبلیغاتی رسمی مانند صدا و سیما در رأس این مجموعه قرار دارند و پس از آن سایر دستگاه های فرهنگی وابسته به حکومت و همچنین رسانه هایی که به حکومت وابسته نیستند اما در این زمینه نقش داشته اند نیز سهم دارند. همچنین سازمان های عریض و طویلی که در حوزه فرهنگ و تبلیغات فعالیت می کنند به اعتقاد من نقش پررنگی در این کوتاهی ها داشته اند.

ایمانی تصریح کرد: علاوه بر این ها مسائل اقتصادی نیز بی تأثیر نبوده و بستر مناسبی برای نفوذ جنگ نرم دشمن فراهم کرده است. بخش عمده این مسئولیت متوجه دولت ها و مجالس است.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند با استفاده از جنگ نرم و دستکاری افکار عمومی اختلافات داخلی را تشدید کند. در این شرایط انسجام و وحدت ملی از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر میزان که وحدت ملی حول محور منافع ملی شکل بگیرد امکان نفوذ به افکار و فرهنگ عمومی مردم کاهش می یابد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: لازمه این وحدت توجه به اقتصاد کشور و معیشت مردم است. این عوامل تأثیر زیادی دارند تا حملات نرم دشمن به راحتی پذیرفته نشود.

وی در پایان گفت: اعتماد عمومی سرمایه ای ملی است که متأسفانه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه مجموعه ای از عوامل اقتصادی رسانه ای و فرهنگی است که کوتاهی ها در این زمینه ها عمدتاً متوجه سیاست های داخلی کشور است.