کوتاهی دستگاه های تبلیغاتی زمینه ساز نفوذ جنگ نرم دشمن است

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سرگرمی برای همه با اشاره به تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران گفت: شاید بتوان گفت بیشترین سهم در مقصر بودن تأثیرگذاری جنگ نرم دشمن در ایران به مجموعه دستگاه های تبلیغاتی رسانه ای و سیاسی کشور بازمی گردد. در واقع ما در این زمینه به طور کلی کوتاهی کرده ایم؛ چه در دستگاه های حاکمیتی و چه در نهادهای غیرحاکمیتی که در مسائل فرهنگی و رسانه ای نقش دارند. متأسفانه این کوتاهی ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: دستگاه های تبلیغاتی رسمی مانند صدا و سیما در رأس این مجموعه قرار دارند و پس از آن سایر دستگاه های فرهنگی وابسته به حکومت و همچنین رسانه هایی که به حکومت وابسته نیستند اما در این زمینه نقش داشته اند نیز سهم دارند. همچنین سازمان های عریض و طویلی که در حوزه فرهنگ و تبلیغات فعالیت می کنند به اعتقاد من نقش پررنگی در این کوتاهی ها داشته اند.
ایمانی تصریح کرد: علاوه بر این ها مسائل اقتصادی نیز بی تأثیر نبوده و بستر مناسبی برای نفوذ جنگ نرم دشمن فراهم کرده است. بخش عمده این مسئولیت متوجه دولت ها و مجالس است.
وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند با استفاده از جنگ نرم و دستکاری افکار عمومی اختلافات داخلی را تشدید کند. در این شرایط انسجام و وحدت ملی از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر میزان که وحدت ملی حول محور منافع ملی شکل بگیرد امکان نفوذ به افکار و فرهنگ عمومی مردم کاهش می یابد.
این فعال سیاسی تأکید کرد: لازمه این وحدت توجه به اقتصاد کشور و معیشت مردم است. این عوامل تأثیر زیادی دارند تا حملات نرم دشمن به راحتی پذیرفته نشود.
وی در پایان گفت: اعتماد عمومی سرمایه ای ملی است که متأسفانه کاهش یافته است. این کاهش نتیجه مجموعه ای از عوامل اقتصادی رسانه ای و فرهنگی است که کوتاهی ها در این زمینه ها عمدتاً متوجه سیاست های داخلی کشور است.