عمومی

کرونا معادل یک بند کوچک از زلزله تهران

اگر ما به آن آزمایش های علمی توجه می کردیم ، امروز بدون شک این تعداد از هموطنان عزیز ما روزی نمی مردند. اما او با غرور گریه کرد ، من بدون خودم هستم. البته با توجه به تمرکز بیش از سی سال بر روی آسیب پذیری ، مقاومت ، مهندسی زلزله ، مدیریت بحران کشور ، به ویژه تهران بزرگ ، لازم به تأکید است که امکان وقوع زلزله در تهران هر روز ، هر ساعت و هر ثانیه وجود دارد. آغاز آن دور نیست؛ حتی این خیلی دیر است.

برخی ممکن است فکر کنند که بالا بردن بحران پس از بحران به معنای ناامیدی ، ایجاد ناامیدی است ، شاید این برای برخی از معلمان این رشته به یک لذت تبدیل شده باشد. چند بار پست ها و مقالاتی را دیده ام که برخی اساتید دانشگاه را به ایجاد بحران در ذهن مردم ، ترس آنها یا حتی سودآوری متهم کرده است؟ خوب ، همیشه نظرات مختلفی در جهان وجود دارد ،: بسیار خوب است که مردم افکار و عقاید خود را آزادانه بیان کنند.

من به دنبال جواب دادن به این قبیل نظرات نیستم ، امیدوارم که البته ، انشا articleالله پس از نوشتن دادخواست به طور غیر مستقیم به این مقاله پاسخ داده شود.
چرا علیرغم بحران بزرگ تاج ، نگرانی های فراوان در کشور ، اکنون به چنین بحثی بازگشته ام ، هدف از این سوال چیست؟ اگر به شرایط ناشی از مدیریت ناکارآمد کرونا توجه کنیم ، به این دلیل است که در گذشته هیچ برنامه ای برای چنین شرایطی در کشور وجود نداشت ، و اگر آن کار از قبل برنامه ریزی و اجرا شده بود ، ما امروز اینجا نبودیم.

بگذارید مثالی بزنم که این تهران ، این تاج ، این شرایط ، همه مشکلاتی که امروز مردم در پایتخت تهران با آن روبرو هستند ممکن است پس از بخش کوچکی از اقدامات پس از زلزله در تهران کافی باشد. این بدان معنی است که باید اجسام ضد عفونی شوند تا از آلودگی قربانیان جلوگیری شود.
اجازه دهید دوباره تأکید کنم که تمام این مشکلات کرونری که همه ما در تهران از آن رنج می بریم معادل قسمت کوچکی از پیامدهای زلزله تهران است. (تجربه نشان داده است که تاریخ باید چندین بار در کشور تکرار شود). این به معنای ارزیابی خود از مقیاس فاجعه است.

هدف من از طرح این سوال جلب توجه مردم و مسئولان به این مهم در دوره آرام قبل از زلزله است تا اطمینان حاصل کنم که مشکلات ملت را از این طریق ، البته بخشی از ملت ، آزار نمی دهد.
ما می دانیم که وضعیت تهران پس از زلزله خوب است ، دیگر نیازی به کالبد شکافی نیست. اگر علاقه مند هستید ، لطفا از وبلاگ من در این سایت دیدن کنید. ایناهاش و او به یادداشتهای شگفت انگیز سایر سخنرانان اشاره کرد. زیرا بارها و بارها دلسوزی های ناچیز من را مجبور به حل ناخواسته و هرگونه مشکل مدیریت کرونا کرد و تا حدی که به یاری خدا ماه ها پیش مواردی را اصلاح کردیم که امروز به آن دست نیافته ایم ، که متأسفانه به این دلیل نرسیدیم که غرور متولیان امر به ما اجازه استفاده از آنها را نداد. :
درس دیگر کرونا این است که کارشناسان صنعت در این زمینه متخصص نیستند. شما باید به آنها گوش دهید. به هر حال امیدوارم قبل از ثبت اولین زلزله لرزه نگار تهران به آن برسیم ، زیرا بعد از اولین سه راهی تهران تا چند ثانیه بعد دیگر نخواهد داشت.
امیدوارم قبل از اینکه اولین شوک لرزه نگار تهران ثبت شود ، به آن برسیم ، زیرا بعد از اولین سه راهی در چند ثانیه تهران فروتن نخواهیم داشت.

* استاد نمونه کشور – بنیانگذار مهندسی سازه ، زلزله مدیریت بحران و پایداری و مدیریت بحران