علمی و پزشکی

کاهش محدودیت‌های سفری در دانمارک

براساس یک گزارش شفاف به نقل از فوربس ، دانمارک به یکی از کشورهای اروپایی تبدیل شده است که با کاهش محدودیت های سفر ، شروع به از سرگیری گردشگری کرده است.

دانمارک اکنون مطابق قانون به گردشگران از اتحادیه اروپا اجازه می دهد از منطقه شینگن وارد کشور شوند.

تصمیم جدید دانمارک ، که از 14 مه اعمال شد ، به افراد دارای رنگ شنگن نارنجی یا زرد اجازه می دهد وارد کشور شوند. پیش از این ، فقط سفرهای قابل توجه به دانمارک امکان پذیر بود.

محدودیت های سفر سرخ برای گردشگران قرمز همچنان وجود دارد ، اما در حال حاضر هیچ یک از مناطق اتحادیه اروپا و شینگن در گروه هلال احمر قرار ندارند. در نتیجه ، دانمارک اکنون پذیرای گردشگران از تمام کشورهای اتحادیه اروپا ، از جمله منطقه شینگن است.

با این حال ، مسافران باید قبل از پرواز اثبات نتیجه منفی آزمایش تاج را ارائه دهند. البته این قانون در مورد مسافران کشورهای زرد یا مناطق اعمال نمی شود.

مسافران نارنجی از کشورهای نارنجی که قصد سفر به دانمارک را دارند و می توانند واکسیناسیون و ایمنی در برابر ویروس کرونا را اثبات کنند ، آزمایش منفی برای کرونا دارند ، مجاز به ورود به دانمارک هستند. کسانی که این فرصت را ندارند باید حداقل چهار روز قرنطینه شوند تا نتایج نهایی معاینه عروق بیماری کرونا ثبت شود.

از 12 ماه مه ، تعداد کل افراد آلوده به ویروس در دانمارک 262159 نفر و تعداد کل مرگ و میر ناشی از ویروس 2499 نفر بوده است.

فرآیند واکسیناسیون در دانمارک پس از ممنوعیت واکسن Astrazenka به تعویق افتاد. تاکنون 52/27 درصد از دانمارکی ها حداقل یک تاج دریافت کرده اند و 16/72 درصد نیز کاملا واکسینه شده اند.