کاهش آمار ازدواج و طلاق در استان کردستان

آمار ازدواج | ازدواج و طلاق | طلاق

به گزارش خبرگزاری سرگرمی برای همه از سنندج، علی جوکار مدیرکل ثبت احوال کردستان در جمع خبرنگاران استان، شعار امسال سازمان ثبت احوال کشور را امین مردم، پاسدار هویتی ملی عنوان و اظهار کرد: شناسنامه صادره مکانیزه از ابتدای طرح از سال 1389 تاکنون به تعداد یک میلیون و 107 هزار و 108 جلد شناسنامه صادر شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه 1402 در استان کردستان 63 هزار و 932 جلد شناسنامه صادر شده است که بیشترین شناسنامه صادره در ۹ ماهه امسال مربوط به شهرستان سنندج با 20 هزار و 836 جلد و کمترین مربوط به بخش شویشه با فراوانی 401 جلد است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان بیان کرد: ۱۶ هزار و 68 واقعه ولادت در استان ثبت شده که نسبت به 9 ماهه سال قبل ۵.۲ دهم کاهش داشته است.

جوکار تصریح کرد: 6 هزار و 19 واقعه وفات در استان کردستان ثبت شده که نسبت به 9 ماهه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

وی ازدواج های ثبت شده را ۹ هزار ۲۷۷ واقعه عنوان کرد و گفت: ازدواج های ثبت شده نسبت به سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان بیان کرد: امسال آمار طلاق در استان سه هزار و ۶۱۸ واقعه بوده که نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

جوکار در خصوص کارت ملی هوشمند ذکر کرد: یک میلیون و 117 هزار و 903 نفر تکمیل ثبت نام کرده و تاکنون یک میلیون و ۲۰۳ هزار و 460 فقره کارت ملی صادر شده و یک میلیون و 189هزار و 661 فقره تحویل داده شده است.

وی گفت: تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی در 9 ماهه امسال42 هزار و 457 فقره، کارت صادره 43 هزار و 289 فقره و کارت های تحویلی به متقاضیان 47 هزار و 401 فقره بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: جمع باقیمانده تکمیل کارت ملی ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفر بوده که ۹۹ درصد جمعیت واجد شرایط کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت نام کرده اند و این آمار به صفر نمی‌رسد چون افراد ۱۵ ساله هر سال اقدام می کنند.

جوکار ادامه داد: در 9ماهه امسال ۶۳۰ مورد تغییر نام داشته ایم.

وی به فراوانی پنج نام اول پسران در استان پرداخت وگفت: شاهان با فراوانی ۳۸۵، محمد با ۳۴۱، آیهان ۲۸۷، میران ۲۰۵ و آراد ۱۶۷ مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: فراوانی نام دختران دلوین با ۲۷۵، آنیا با ۲۶۴، ماهلین با ۲۵۳، نورا با ۱۴۰ و سدنا با ۹۹ مورد بوده است.