علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

کاشت مو با تراکم بالا ممکن است؟

کاشت مو با تراکم بالا؛ چگونگی کاشت و مراحل آن

با پیشرفت علم پزشکی و نوآوری در  جدید ترین روش کاشت مو تکنیک های کاشت موی طبیعی نیز پیشرفت زیادی داشته است. تکنیک های جدید به گونه ای طراحی شده اند که بیشترین تراکم ممکن مو حاصل شود .علاوه بر این، ابزارهای هوشمند و ظریفی که در این تکنیک ها بکار می رود جراحت ، زخم و میزان کبودی بعد از عمل را به حداقل رسانده اند.

با این وجود کاشت مو با تراکم بالا همیشه و برای همه متقاضیان امکان پذیر نیست.برای رسیدن به بالاترین تراکم شرایط مختلفی وجود دارد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت

حتما در تبلیغات مربوط به کاشت موی طبیعی جمله ” کاشت مو با تراکم بالا ” به چشم تان خورده است. اما منظور از تراکم بالا چقدر است؟ و آیا رسیدن به این حجم از تراکم برای همه متقاضیان امکان پذیر است؟

در پاسخ به پرسش اول باید گفت از نظرعلمی و عملی بالاترین تراکم حداکثر ۴۵۰۰ گرافت است .و برای رسیدن به این میزان گرافت دو فاکتور مهم دخیل هستند:

آیا با کاشت مو می توان به تراکم طبیعی مو رسید؟

قبل از پرداختن به این موضوع باید بدانید که تراکم طبیعی یک فرد که ریزش موی معمولی دارد، حدودا بین ۸۰ تا ۱۰۰واحد فولیکولی در هر سانتی متر مربع از سر است.بعبارت دیگر، بطور معمول در افرادی که دچار طاسی مو نیستند حدود ۱۰۰هزار فولیکول مو وجود دارد.

از طرف دیگر، کاشت موی طبیعی زمانی صورت می گیرد که  فرد متقاضی ۵۰ درصد از موهای ناحیه ای که دچار ریزش شده است را از دست داده باشد. در اینصورت کاشت ۳۵ تا ۵۵ فولیکول مو در هر سانتی متر مربع برای پرکردن ناحیه طاسی و داشت ظاهر مناسب کفایت می کند.

بنابراین همانطور که متوجه شدید، بالاترین تراکم کاشت مو فاصله خیلی زیادی با تراکم طبیعی موی سر دارد .با این وجود می تواند به خوبی ناحیه طاسی را بپوشاند.

نتایج کاشت مو با تراکم بالا

بعد از عمل کاشت موی طبیعی با تراکم بالا، ناحیه کاشت احتمالا دچار درد و بی حسی می شود و پزشک برای کاهش درد  و جلوگیری از التهاب و عفونت برای شما داروهای مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کند.در چند روز اول بعد ازعمل کاشت، طبق توصیه پزشک باید از باند و پانسمان بر روی ناحیه کاشت شده استفاده کنید.

انجام فعالیت های سنگین جسمانی ،مصرف سیگار،قلیان یا مشروبات الکلی در هفته های اول بعد از عمل کاشت مو می بایست کنار گذاشته شود.به این ترتیب دوره نقاهت و بهبودی کوتاه تر و ریسک ابتلا به عفونت به حداقل خواهد رسید.

بطورمعمول بعد از گذشت ۲الی ۵ روز از عمل پیوند مو می توانید فعالیت های روزانه و طبیعی خود را از سر بگیرید.

بعد از گذشت ۲الی ۳ هفته بعد از عمل زیبایی کاشت مو، موهای کاشته شده دچار شوک شده و می ریزند.اما این یک امرطبیعی است وبه چرخه رشد مو مربوط می شود.از آنجاییکه فولیکول های کاشته شده هنوز سرجای خود هستند موهای جدید با ضخامت و تراکم بیشتری رشد خواهند کرد.

در نهایت بعد از گذشت ۶ الی ۹ ماه موهای شما به رشد کامل خود می رسند و شما صاحب موهای پرپشت، زیبا و طبیعی خواهید شد

درمان نهایی برای افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند، بدون شک کاشت مو می باشد و با توجه به شرایط هر شخص، تکنیک مورد استفاده فرق خواهد داشت.

کاشت مو به اینصورت انجام می شود که گرافت های مو از قسمت های پرپشت سر که دچار ریزش یا طاسی نشده است، برداشته شده و در ناحیه های خالی کاشت می شود.

بهترین روش کاشت مو | بیشترین تراکم کاشت مو چقدر است | تراکم طبیعی موی سر چقدر است

اما همه افرادی که برای کاشت مو اقدام می کنند، برای آنها مهم است که کاشت مو با تراکم زیاد انجام شود و خوشبختانه روش هایی که امروزه در کشورمان مورد استفاده قرار می گیرد، این دغدغه مهم را برای متقاضیان برطرف کرده است.

زمانی کاشت مو برای فرد متقاضی لذت بخش تر خواهد بود که همراه با تراکم بالا انجام شود و مهم است که به دنبال بهترین کلینیک تخصصی و پزشک متخصص کاشت مو باشید که کاشت مو با بیشترین تراکم برای شما انجام شود.

عوامل موثر بر تراکم کاشت مو عبارتند از:

در زمینه انتخاب بهترین روش جهت کاشت مو با تراکم بالا، پزشکان ایرانی از روش هایی چون FUT، سوپر ترکیبی، FUE، میکروگرافت، SUT و … استفاده می کنند و همانطور که بیان کردیم، روش و تکنیک با توجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود.

لازم است بدانید که هزینه کاشت مو با تراکم بالا نیز به عواملی چون مهارت و تخصص جراح، تجهیزات و امکانات کلینیک، روش کاشت مو، تعداد گرافت های مورد نیاز برای برداشت و کاشت، تعداد جلسات، شهر یا موقعیت جغرافیایی و … بستگی خواهد داشت و برای همه این هزینه یکسان نخواهد بود.

همچنین زمانی که کاشت مو شما به پایان می رسد، تا ماه چهارم ممکن است موها ریزش داشته باشد و بعد از آن حدود 9 الی 12 ماه طول می کشد تا فرد متقاضی به تراکم مورد نظر خود برسد.

کاشت مو را بایستی به دست پزشکان حاذق و ماهر بسپارید تا پس از انجام آن رضایت بالایی داشته باشید و از هزینه ای که پرداخت کرده اید، بهترین نتیجه را بدست آورید.

قطعا کاشت مو با تراکم بالا برای همه افرادی که متقاضی انجام آن هستند بسیار اهمیت دارد و تجربه پزشکان در این زمینه بسیار مهم خواهد بود.

پس اگر به دنبال هستید، پیشنهاد می کنیم سری به ادامه مقاله و لیستی که توسط وبسایت کارشد تهیه شده است، بزنید و برای کسب اطلاعات بیشتر و هر سوالی که در ذهن خود دارید، با آنها در ارتباط باشید.

اگر کاشت مو انجام داده اید، کدام کلینیک یا پزشک کاشت مو در شهر شیراز را به دیگر کاربران وبسایت کارشد پیشنهاد می کنید؟ می توانید نظرات خود را برای ما بنویسید