عمومیکسب و کار ایرانیان

ویزای نوع B اسپانیا

ویزای اتحادیه اروپا یا ویزای یونیفرم (USV)

ویزای اتحادیه اروپا یا ویزای USV (Uniform Schengen Visa) به شما اجازه‌ی عبور یا اقامت (در محل اعلام شده) در کشورهای عضو یمان شینگن را برای مدت حداکثر 90 روز می‌دهد. این

ویزا شش ماه اعتبار دارد و مدت زمان اعتبار آن در خود ویزا ثبت می‌شود.

برای دریافت وقت سفارت فرانسه کلیک کنید . دارنده ویزای اتحادیه شینگن یا USV می‌تواند به این کشورها سفر کند: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

با توجه به هدف سفر ، ویزای اتحادیه شینگن یا ویزای USV شامل دو زیرگروه ویزای نوع A و C می‌شود:

در واقع ویزای ترانزیت فرودگاهی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد از طریق یکی از فرودگاه‌های بین المللی منطقه شینگن سفر کند اما این مسافر اجازه‌ی خروج از فرودگاه و ورود به آن کشور عضو شینگن را ندارد. در واقع این ویزا برای افرادی است که هم کشور مبدا و هم کشور مقصد سفر آنها خارج از حوزه شینگن است اما باید در میانه راه در یکی از کشور‌های حوزه شینگن توقف داشته و پرواز خود را عوض کنند.

مربوط به سفرهایی است که کمتر از پنج روز طول می‌کشند و با ویزای نوع C البته با شرط “ترانزیت”، جایگزین شده است. در واقع شخص باید در کمتر از پنج روز کشور حوزه شینگن را ترک کند.

یک ویزای کوتاه مدت است که به دارنده آن اجازه می‌دهد بسته به اعتبار ویزا برای مدت معینی در منطقه شینگن اقامت داشته باشد. این ویزا بسته به هدف سفر، به یکی از سه صورت زیر صادر می‌شود:

 ویزای یکبار ورود به دارنده‌ی ویزا اجازه می‌دهد فقط یکبار و در مدت زمان معین وارد منطقه شینگن شود. این بازه زمانی معین در برچسب ویزا که روی گذرنامه فرد چسبانده شده است ذکر شده است. در صورتی که دارنده ویزا وارد حوزه شینگن شود و سپس از آن خارج شود، دیگر نمی‌تواند دوباره به حوزه شینگن بازگردد حتی اگر تعداد روز‌های مجازی که طبق اطلاعاتِ ویزا، می‌توانسته در حوزه شینگن باشد سپری نشده باشد.

برخی از افراد در مورد ویزای یکبار ورود اشتباه می‌کنند و تصور می‌کنند که کلمه‌ی “یک” یا “single” مربوط به تعداد کشورهایی است که می‌توانند وارد آنها شوند و بنابراین آن‌ها فقط اجازه ورود به یک کشور را دارند؛ که البته این صحیح نیست. در واقع منطقه‌ای که شما با داشتن این ویزا می‌توانید وارد آن شوید روی ویزا ذکر شده است و جلوی عبارتِ “Valid for” در داخل برچسب ویزا نوشته شده. اما تعداد دفعاتی که می‌توانید وارد این منطقه شوید در قسمت دیگری و در جلوی عبارتِ “Number of entries” نوشته شده است.

 به طور کلی ، ویزای دوبار ورود همانند ویزای یکبار ورود است که در بالا توضیح داده شد. تنها تفاوت ویزای یکبار ورود و دوبار ورود در این است که ویزای دوم به شما این فرصت را می‌دهد که پس از خروج از کشور شینگن، یکبار دیگر به آن بازگردید.

البته درست است که می‌توانید یکبار دیگر به حوزه شینگن وارد شوید اما باید بسیار مراقب باشید که از تعداد روزهای مجاز برای اقامت در منطقه شینگن و همچنین مدت زمانی که می‌توانید این روزها را در اتحادیه اروپا بگذرانید، تجاوز نکنید. یکبار دیگر یادآوری می‌کنیم که تعداد کشورهایی که می‌توانید وارد آن شوید جداگانه در ویزای شما ذکر شده است.

با این ویزا، هنگامی که برای دومین بار از منطقه شینگن خارج می‌شوید از هر دوبار فرصت ورود خود استفاده کرده‌اید و بنابراین دیگر حق بازگشت ندارید، حتی اگر تمام روزهایی را که به شما اجازه اقامت داده اند ، سپری نکرده باشید. با این حال، اگر شما بیش از یک بار ویزای دوبارورود یا  Double-entry دریافت کنید و از مسافرانی باشید که به طور مکرر به منطقه شینگن رفت و آمد دارند، به احتمال زیاد می‌توانید برای ویزای چندبارورود یا  Multiple-entry اقدام کنید که در ادامه توضیح داده شده است.

 ویزای چندبار ورود یا مولتیپل (Multiple-entry) به دارنده‌ی ویزا اجازه می‌دهد تا زمانی که قانون 90/180 را نقض نکرده است، به هر تعداد دفعاتی که می‌خواهد به محدوده شینگن وارد شود.  با توجه به تعداد دفعاتی که قصد دارید به منطقه شینگن سفر کنید، می‌توانید برای یکی از انواع ویزاهای مولتیپل زیر درخواست کنید.

 شما می‌توانید به شرطی این ویزا را دریافت کنید که طی دو سال گذشته سه بار ویزای شینگن اخذ کرده و به طور قانونی از آن استفاده کرده باشید. هنگامی که برای این ویزا درخواست می‌دهید، باید مدارکی از ویزاهای قبلی خود و سفرهایی که به منطقه شینگن انجام داده اید را ارائه دهید.

ویزای چندبارورودِ یکساله به شما این امکان را می‌دهد که طی یک سال، به هر تعداد دفعاتی که می‌خواهید وارد منطقه شینگن شوید به شرطی که طول اقامت شما در حوزه شینگن مجموعا بیش از 90 روز نشود.

 ویزای چندبار ورودِ سه ساله به افرادی اعطا می‌شود که طی دو سال گذشته، ویزای چندبارورودِ یکساله دریافت کرده و به طور قانونی از آن استفاده کرده‌اند. این ویزا به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد که طی مدت سال، به هر تعداد دفعاتی که می‌خواهد، وارد حوزه شینگن شود. اما با این حال، دارنده‌ی ویزا حق دارد در هر دوره‌ی 180 روزه، تنها 90 روز در حوزه شینگن حضور داشته باشد.

ویزای مولتیپل پنج ساله به افرادی داده می‌شود که طی سه سال گذشته، ویزای مولتیپل (چندبار ورود) که حداقل دو سال اعتبار داشته است را دریافت کرده و به طور قانونی از آن استفاده کرده باشند. این ویزا برای مدت پنج سال، اجازه‌ی ورود شما به 26 کشور اروپایی را به هر تعداد دفعات دلخواه به شما می‌دهد. البته شما نباید قانون 90/180 را نقض کنید (اقامت حداکثر 90 روز در هر بازه‌ی 180 روزه).

 این نوع ویزا به شما این امکان را می‌دهد که فقط به کشوری که ویزا را برای شما صادر کرده و یا در موارد خاص، سایر کشورهایی که مشخصا در ویزا ذکر شده‌اند، سفر کنید. بنابراین این ویزا فقط برای کشورهایی که در برگه ویزا ذکر شده‌اند معتبر است و با آن نمی‌توانید به سایر کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. شما همچنین نمیتوانید از سایر کشورهای شینگن که در ویزا ذکر نشده است عبور کنید و حتی حق ترانزیت از این کشورها را ندارید. این ویزا تحت شرایط بسیار خاص مانند دلایل بشردوستانه، تعهد‌های بین‌المللی و مانند آن به عنوان یک استثنا از ویزاهای نوع USV صادر می‌شود. این ویزا ممکن است برای افرادی صادر شود که هنوز مدارک مسافرتی آنها تکمیل نیست اما مجبورند تحت شرایط اضطراری به منطقه شینگن سفر کنند.

ویزای شینگن نوع D یا ویزای ملی برای اقامت بلند مدت (national long-stay visa)

ویزای ملی یا ویزای نوع D یک ویزای بلندمدت است. هر شخصی که مایل است برای مدت بیش از 90 روز (تا حداکثر یک سال) در یکی از کشورهای حوزه شینگن مشغول به تحصیل یا کار شود یا زندگی کند، باید این نوع ویزا را دریافت کند. این ویزا همچنین به دارنده‌ی آن اجازه می‌دهد که در طول مدت اعتبار ویزای خود به سایر کشورهای حوزه‌ی شینگن نیز (غیر از کشور اصلی که مقصد سفر اعلام شده) برای مدت 90 روز در یک بازه زمانی 180 روزه سفر کند.

برای دریافت ویزای ملی چند بار ورود باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

ویزای ملی یا ویزای نوع D مطابق قوانین ملی توسط مقامات کنسولی کشور شینگن مورد نظر صادر می‌شود. بنابراین برای اطلاع از شرایط و تشریفات مختلف لازم است با سفارت آن کشور تماس بگیرید. این ویزا تحت شرایط خاصی می‌تواند به صورت یکبار ورود یا چندبار ورود صادر شود.

انواع ویزای شینگن بر اساس هدف سفر

هنگامی که متقاضی فرم درخواست ویزا را پر می‌کند، باید هدفی را برای سفر خود و درخواست ویزا برای ورود به قلمرو شینگن انتخاب کند. در ادامه این اهداف مختلفی که می‌توانید انتخاب کنید را میبینید و درباره هر یک توضیح مخنتصری داده می‌شود.

 این هدف از ورود برای افرادی است که  تنها قصد دارند در کشور عضو شینگن، توقف فرودگاهی داشته باشند و آنجا پرواز خود را عوض کنند. کشورهای عضو شینگن فهرست کوتاهی از کشورهایی که باید این ویزا را تهیه کنند، ارائه کرده‌اند. از سوی دیگر، برخی از این کشورهای عضو شینگن، نام تعدادی کشور دیگر را به لیست خود اضافه کرده‌اند. بنابراین علیرغم اینکه شما معمولا برای ترانزیت فرودگاهی از طریق کشورهای میانه‌ی راه نیازی به ویزا ندارید، اما باید این موضوع را از قبل چک کنید چون برخی از کشورهای شینگن، بسته به ملیت شما ممکن است حتی برای ترانزیت فرودگاهی از شما مدرک ویزا بخواهند.  این موضوع بستگی به کشور مورد نظر و ملیت شما دارد.

 این مورد بسیار شبیه با مورد قبلی است. این هدف زمانی انتخاب می‌شود که شخص به صورت دریایی سفر می‌کند و قصد دارد در یک یا چند شهر بندری از کشورهای عضو شینگن توقف کوتاهی داشته باشد.

 یکی از رایج‌ترین اهداف برای سفر به منطقه شینگن گردشگری است. افرادی که به منظور گشت و گذار، آشنایی با فرهنگ، بازدید از مکان‌های دیدنی، یا تجربه‌ی غذاها و سایر اهداف توریستی دیگر  قصد دارند به کشور‌های حوزه شینگن سفر کنند،  باید گزینه‌ی گردشگری را در فرم درخواست خود انتخاب کنند.

 افرادی که اعضای خانواده یا دوستان آن‌ها به به طور قانونی در منطقه شینگن اقامت دارند، در صورت تمایل به دیدار با آنها می‌توانند برای ویزای شینگن درخواست دهند و هدف خود را ملاقات خانواده و دوستان اعلام کنند. اعطای این ویزا ملزم داشتن برخی شرایط خاص است که درخواست‌دهنده باید ان را داشته باشد، برای مثال: نامه‌ی دعوت‌نامه از عضو خانواده یا دوست.

 بسیاری از افراد برای اهداف تجاری به کشورهای شینگن سفر می‌کنند یا از این کشورها عبور می‌کنند. مزایای درخواست چنین ویزایی بسیار زیاد است، به عنوان مثال می‌توانید در زمان اوج شلوغی سفارت و هنگامی که تعداد زیادی از افراد دیگر درخواست ویزا می‌کنند، سریعتر وقت بگیرید.

انواع تایپ ویزا | انواع ویزای اسپانیا | قیمت بلیط و ویزای اسپانیا

اگر در حال انجام وظیفه رسمی هستید یا قرار است با یک هیئت رسمی و در یک گروه بزرگ و به طور هماهنگ شده  با یک هدف رسمی و مشخص به منطقه شینگن سفر کنید، باید در فرم درخواست خود گزینه‌ی “Visit Official” را علامت بزنید.

 اگر به منظور درمان و به دلایل پزشکی قصد سفر به یکی از کشورهای حوزه شینگن را دارید باید در فرم درخواست خود، گزینه‌ی ” medical reasons” را علامت بزنید. این ویزا به بیماران این امکان را می‌دهد که ظرف مدت180 روز اعتبارِ ویزای خود، برای مدت سه ماه در هر بیمارستان یا کلینیک پزشکی، مراقبت‌های پزشکی مورد نظر خود را دریافت کنند.

 دانش‌آموزان و دانشجویانی که مایل به شرکت در دوره‌های آموزشی در هر نوع موسسه آموزشی برای مدت کوتاهتر از سه ماه هستند (مانند دوره‌های دانشگاهی، دوره‌های زبان و غیره) می‌توانند برای ویزای تحصیلی شینگن درخواست دهند. افرادی که نیاز به امتحان ورودی برای مدرسه یا دانشگاه در منطقه شینگن دارند نیز باید این هدف را در فرم درخواست ویزای خود تیک بزنن.

این ویزا برای افرادی است که در خارج از محدوده شینگن زندگی می‌کنند و مایل به سفر به اروپا به منظور شرکت در رویدادهای فرهنگی، ورزشی، مذهبی و هنری یا فیلمسازی هستند. متقاضی این ویزا باید نقشی در این رویداد داشته باشد برای مثال، یک مجری یا خواننده در یک کنسرت، یا نویسنده ای که کتاب خود را در نمایشگاه کتاب ارائه می‌دهد. در واقع این ویزا برای برگزارکنندگان یک رویداد است و نه مخاطبان آن.

 اگر هدف شما از ورود به منطقه شینگن با هیچ یک از اهداف ذکر شده در بالا مطابقت ندارد، باید گزینه “Other” را در فرم درخواست علامت بزنید. شما در ادامه باید مشخص کنید که دلیل ویژه‌ی درخواست شما برای ویزا چیست. شما می‌توانید در یک عبارت کوتاه دلیل و هدف سفر خود را بنویسید. برای مثال اگر مایل به ورود به یکی از کشورهای عضو شینگن برای شرکت در رویداد مذهبی یا موارد مشابه هستید، می‌توانید در فرم خود  بنویسید:  “دیدار مذهبی” یا “اهداف مذهبی

منبع : gouv.fr