ویروس کرونا (Sars-CoV-2)


تغذیه | ویروس کرونا

ویروس Corona در آزمایشگاه های ایالات متحده به عنوان سلاح ژنتیکی برای حمله به چین و ایران توسعه یافته است.[i]. اما در روند انتقال این شیاطین ، وی از شیشه بیرون آمد و به هدف زندگی سازنده خود پرداخت. این موضوع جزو اولین گمانه زنی ها پس از شروع بیماری در چین و اخبار شیوع آن در آدامس بود. بعداً فرضیه های دیگری ظهور کرد که پیدایش آن را نتیجه جهش طبیعی نوع قبلی کرونا ویروس می نامد.[ii]. با این حال ، فرضیه جهش طبیعی پاسخی به این سؤال نداد كه آیا این جهش باعث یك نفوذ فراتر از شأن طبیعت انسان در محیط زندگی است ، یا اینكه این یک جهش طبیعی در چرخه زندگی بوده است یا خیر. از آنجایی که پاسخ به این سؤالات تأثیر تعیین کننده ای در سیاست آینده دولت و شکل گیری آگاهی عمومی دارد ، نباید از این موارد غافل شد.

امتناع از دریافت کمک های بین المللی یا امتناع پزشکان مرزی معتقد است که شیوع ویروس یک سلاح بیولوژیکی است. ارزش دیدن تصویر زیر را دارد. موضوع آن حفاظت بیولوژیکی است. دفاع در برابر حمله. اگر چنین سیاستی در ذهن سیاستمداران وجود نداشت ، اکنون می دیدیم ایران نقش مهمی در مجامع بین المللی و گسترش همکاری های جهانی ایفا می کند.

فرضیه جهش طبیعی نیز تأثیر مستقیمی در چگونگی نبرد جهان با بیماریهای عفونی دارد. اگر منبع ویروس کاملاً طبیعی باشد ، تنها راه مبارزه با آن افزایش مقاومت بیولوژیکی فرد در برابر آن است. اما اگر این جهش بازتابی از واکنش طبیعت به مداخله انسان باشد ، راه مبارزه با آن ، قطع زنجیره تولید و توزیع علاوه بر روشهای بیولوژیکی و یافتن راه حل جهانی برای متوقف کردن چنین دخالت ها است. ما باید به خاطر امنیت در آینده و چشم انداز دنیای پسران ، به درستی به این سؤال پاسخ دهیم. منشأ این ویروس چیست؟ این یادداشت می کوشد تا به این سؤال پاسخ دهد که یک یادداشت کوتاه تا چه حد اجازه می دهد.

بروز و شیوع بیماری

در اوایل سال 2020 ، نوع جدیدی از بیماری ویروسی حاد تنفسی (پنومونی) در مرکز چین گزارش شده است. تعداد افراد با او نیز به سرعت افزایش یافت. در نتیجه ، کارگران بهداشت چینی گفتند که مشکلی پیش آمده است. پیش از این بیماری ، علائم بیماری شرایط حاد تنفسی از جمله تب و سرفه خشک ایجاد شده است. این بیماری شماری از بیماران را کشته است. پزشکان این بیماری را COVID-19 توصیف کردند و منشأ آن ویروسی به نام SARS-COV-2 بود. سفرهای بین المللی هوایی ، زمینی و حتی دریایی از آن زمان اجازه می دهد ویروس به سایر کشورها گسترش یابد. با انتشار ویروس ، حدس و گمان ها برای تعیین منبع ویروس شدت یافته است.

کسانی که ویروس را یک سلاح اصلاح شده ژنتیکی می نامیدند ، شواهد علمی کمتری دارند. ادعاهای آنها بیشتر مبتنی بر مفروضات امنیتی و دفاعی بود. این اعتقاد را می توان در یک زمینه ذهنی تفسیر کرد که قبل از ارزیابی تهدیدات از طرف افراد خارجی انجام می شود. از طرف دیگر ، هنگامی که طاعون در قرون وسطی گسترش یافت ، کلیسا یهودیان و جذامیان را مقصر دانست.[iii]. بنابراین ، معمول بود که کافران ، از جمله یهودیان ، جذامیان و جادوگران ، توسط کلیسا در معرض خطر قرار بگیرند.[iv].

برخلاف تصور عامه ، سکانس اطلاعات ژنتیکی و ارثی SARS-CoV-2 و تجزیه و تحلیل اطلاعات ژنتیکی از دیگر ویروس های خانوادگی نشان می دهد که ویروس CoVID-19 ناشی از جهش در ویروس در نتیجه فرایندهای طبیعی است ، نه مداخله مستقیم انسان. او انجام می دهد[v]. برگردیم به ارزیابی نقش غیرمستقیم انسانها در رشد تاج 19. سؤال این است که آیا ظهور بیماری هایی مانند HIV ، Ebola ، SARS و MERS نتیجه یک جهش طبیعی ویروس های قبلی است یا اینکه آیا این امر با دخالت انسان در طبیعت ایجاد شده است. این یادداشت نشان می دهد که بیماری کرون از طریق فروش حیوانات وحشی و مصرف حیوانات وحشی به انسان منتقل می شود. بنابراین ، افراد در معرض ویروسی قرار گرفته اند که هیچ سابقه ای در چرخه دفاع بیولوژیکی ندارد.

تجارت حیات وحش و ظهور ویروس تاج -19

کارگران بهداشت چینی هنگامی که سعی در یافتن منبع کوروی ویروس جدید داشتند ، منبع احتمالی خود را یافتند: بازار مواد غذایی در منطقه ووهان چین در بین 41 بیمار اول با 27 بیمار در بازار بود. البته این شواهد عملی نبود اما مقامات چینی به سرعت بازار را بستند. قبلاً این پدیده در مکانی مانند این بازار دیده شده است. ظهور ویروس از خانواده کروناویروس در یک بازار مشابه در سال 2002 رخ داد. در آن زمان ، کارمندان بهداشت سعی داشتند علت به اصطلاح SARS را دریابند. این ویروس همچنین در قسمت جنوبی سرزمین اصلی چین ظاهر شد و پس از آن در سراسر کشور گسترش یافت و چند ماه بعد قربانیان را کشت. این ویروس به تدریج 29 کشور را آلوده کرده و 774 نفر را کشته است[vi]. هجده سال بعد ، ویروس بیش از یک میلیون نفر را در حداقل 180 کشور جهان آلوده کرده و در زمان نوشتن بیش از 55000 کشته است. این بازارها چه ارتباطی با یکدیگر دارند و علت این بیماری چیست؟ پس چرا این دو مورد در چین اتفاق می افتد؟

بیشتر ویروس هایی که انسان را آلوده می کنند در حیوانات مشاهده می شوند[vii]. برخی از ویروس های ایجاد کننده آنفولانزا می توانند از طریق پرندگان و خوک ها باشند ، ویروس HIV که باعث ایجاد ایدز در شامپانزه ها می شود و خفاش ها می توانند منبع ویروس کشنده ابولا باشند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس SARS-COV-2 یا Coronavirus-19 قبل از آلوده شدن به خفاش ها ، از خانواده خارش دار به یک شخص مورچه منتقل شده است.[viii].

تغذیه | ویروس کرونا

برای جستجوی ویروس ها ، گونه های حیات وحش بسیار رایج است.[ix]انتقال آنها به افراد با رد کردن بسیار نادر است زیرا همه این میزبان ها باید در یک مکان یا همزمان باشند. اینجاست که بازار مرطوب ووهان واقع شده است. بازار مرطوب محلی است که حیوانات وحشی در آن ذبح می شوند و برای مصرف فروخته می شوند.

تغذیه | ویروس کرونا

پروفسور پیتر لی ، استادیار سیاستهای شرق آسیا در دانشگاه هیوستون و متخصص سیاستهای چینی در انستیتوی مطالعات انسانی[x]او چنین می گوید[xi]:

“این برای من و بسیاری از دانشمندان جای تعجب ندارد. در بازار ووهان حیوانات تحت درمان قرار می گیرند و حیوانات پایین تر نیز در معرض خون ، مدفوع و مایعات حیوانات بالاتر قرار می گیرند. اینگونه ویروس از یک حیوان به حیوان دیگر منتقل می شود.” وی ادامه داد: “اگر فردی با یک حیوان در تماس باشد و یا گوشت خود را بخورد ، می تواند آن را آلوده کند ، و اگر از یک فرد آلوده به فرد دیگر منتقل شود ، نقطه شروع بیماری همه گیر خواهد بود.”

بازارهای سنی در مناطق مختلف جهان از جمله چین ، هنگ کنگ ، مکزیک ، سنگاپور و تایلند در دسترس هستند. با این حال ، بازارهای چین به دلیل تنوع بالای حیوانات ، به ویژه در مناطق وحشی شناخته می شوند. شکل 3 لیستی از گونه های جانوری ارائه شده در ووهان را نشان می دهد. این حیوانات از نقاط مختلف جهان منتقل می شوند و هرکدام می توانند ویروس خاص خود را داشته باشند. با کمال تعجب ، گوشت آنها بدون رعایت قوانین بهداشتی به مصرف کنندگان داده می شود[xii].

تغذیه | ویروس کرونا

تاریخچه این بازار

چین در دهه 1970 قحطی شدید را تجربه کرد که باعث کشته شدن بیش از 36 میلیون نفر شد. دولت کمونیست چین سپس تولید مواد غذایی را کنترل کرد. از آنجا که نتوانست 900 میلیون نفر را تغذیه کند ، به حیوانات وحشی اجازه تغذیه داد. تا سال 1978 ، در حالی که شرکت های بزرگ بیشتر به تولید گوشت خوک توجه می کردند ، برخی از کشاورزان کوچک به دلیل مجوزهای زیاد شروع به شکار و پرورش حیوانات وحشی و غیر وحشی کردند.

دکتر پیتر لی گفت: “در ابتدا حیواناتی مانند لاک پشت ها برای نگهداری از خانواده و خانه در درجه اول نگهداری می شدند و این نقطه شروع قاچاق حیوانات وحشی بود.” دولت چین از این امر حمایت کرد زیرا غذا تهیه می شد. “این مهم بود که دولت بتواند مردم را تشویق به خوردن هر غذایی كه می تواند برای جلوگیری از فقر و كمبود ، صرفنظر از آنچه آنها كردند” ، كنند ، اما در سال 1988 دولت چین تصمیم به ایجاد یك تجارت وحشی گرفت. قانون حمایت از زندگی و مال[xiii]تأیید شده است این قانون حیوانات را به عنوان “گنجینه های ایالتی” تعیین کرده و از افراد فعال در استفاده از حیوانات وحشی محافظت می کند.

ماده 3: زندگی و دارایی از جمله منابعی است که دولت در اختیار دارد. دولت از حقوق و منافع مؤثر نهادها و افراد درگیر در توسعه و استفاده از منابع حیاتی حمایت می کند.

ماده 4: دولت باید سیاست هایی را برای حمایت از منابع حیات وحش ، ازدواج بین نژادها و نژادهای وحشی نژاد و ترویج توسعه و بهره برداری منطقی از منابع حیات وحش دنبال کند و تحقیقات علمی راجع به منابع حیات وحش تشویق کند. واحدها و اشخاصی که برای محافظت یا ازدواج با حیوانات وحشی اقدامات مهمی انجام می دهند ، توسط دولت پاداش می گیرند.

پیتر لی ادامه داد: “این دو ماده مخرب ترین بخش این قانون است.” “اگر حیات وحش به عنوان یک منبع طبیعی در نظر گرفته شود ، به این معنی است که استفاده از آن برای انسان مفید است.” ماده 17 قانون همچنین به پرورش و نگهداری از این حیوانات و خانواده ها تشویق می کند.

ماده 17: دولت رشد و پرورش حیوانات وحشی را تشویق می کند. هر کسی که می خواهد حیوانات وحشی را تحت حمایت ویژه دولت محلی پرورش دهد ، مجوز دریافت می کند. اقدامات اداری برای چنین مجوزهایی توسط وزارت حیات وحش تحت نظارت شورای ایالتی تهیه شده است.

با تصویب این قانون ، صنعتی ایجاد شد و مزارع کوچک محلی به صنایع بزرگ تبدیل شدند. به عنوان مثال ، زنبورداری فقط در 3 ماه آغاز شد و پس از آن بیش از 1000 زنبور در آنجا پرورش یافت. جمعیت بیشتر به معنای احتمال بهتر شیوع بیماری است. یک حیوان بیمار به راحتی می تواند حیوانات دیگر را آلوده کند.

تغذیه | ویروس کرونا
کشاورزان حیوانات مختلفی را در یک مزرعه جداگانه پرورش می دهند ، به این معنی که ویروس های مختلفی بین گونه های جانوری در مزارع وجود دارد. اما این حیوانات برای تجارت به بازارهای مرطوب رفتند. با شروع تولید حیوانات وحشی ، پوششی برای صنعت غیرقانونی سایر حیوانات وحشی و در معرض خطر مانند ببر ، کرگدن و پنگوئن پوشانده شد و این حیوانات شروع به قاچاق به چین کردند.

در اوایل دهه 2000 ، بسیاری از این بازارها حیوانات وحشی غیر منتظره ای بودند که در سارس رخ می داد. آخرین ویروس کشنده SARS گسترش یافته است. بیش از 1400 حادثه فقط در چین رخ داده است. این چیزی است که کارمندان بهداشت از آن می ترسند. در سال 2003 ، SARS به بازار مرطوب در جنوب چین گسترش یافت. در شهر فوشان در استان گوانگدونگ واقع شده است. دانشمندان ردپای این ویروس را در مزارع در میان گربه های گربه (CIVET) پیدا کرده اند. دولت چین به زودی این بازارها را بست و پرورش این حیوانات را ممنوع اعلام کرد ، اما تنها چند ماه پس از گسترش SARS ، مقامات چینی از پرورش قانونی 54 گونه زنده از جمله گربه CIVET خبر دادند. تا سال 2004 ، صنعت حیات وحش 100 میلیارد یوان ارزش داشت و تأثیر شدیدی بر دولت چین داشت.

“سهم صنعت حیات وحش در تولید ناخالص داخلی چین بسیار ناچیز بود ، اما چین تأثیر و چانه زنی زیادی در لابی های برق داشت.” بنابراین دولت چین بار دیگر اجازه داد این بازارها فعالیت کنند. به عنوان مثال ، در سال 2016 ، دولت اجازه تولید گونه های در معرض خطر مانند ببر و پنگوئن را صادر کرد. تا سال 2018 ، ارزش صنعت حیات وحش 148 میلیارد یوان افزایش یافته است و برای حفظ این بازارها تاکتیکهای هوشمندانه ای تدوین کرده است.

“این صنعت محصولات تبلیغاتی در زمینه بیماریهای حیات وحش ، مکمل های بدن سازی و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده است. کوچکترین مدرکی برای حمایت از هیچ یک از این ادعاها وجود ندارد.” در میان ماجراجویان محبوب شد. “بیشتر شهروندان چین حیوانات وحشی نمی خورند.” بخشی که این حیوانات را مصرف می کند ثروتمند و قدرتمند است. این علاقه سوداگرانه ، چندین مصرف کننده چینی از حیات وحش چینی را به خطر انداخته است ، “وی گفت:” تهدیدی برای جهان وجود دارد. “

با شیوع ویروس جدید ، دولت چین بازارهای خیس را متوقف کرده و فروش حیوانات وحشی را به طور موقت ممنوع اعلام کرده است.[xiv]. بسیاری از فعالان رسانه های اجتماعی و در سازمان های بین المللی برای پایان دادن به این ممنوعیت تلاش می کنند. تخمین زده می شود که پیش از مداخله انسان در قوانین دسترسی به طبیعت و منابع آن ، و در تغییرات جدی در چنین سیاست هایی ، احتمالاً چنین پدیده هایی در آینده رخ دهد.

نتیجه

قابل درک است که دقیق ترین فرضیه در مورد منشا این ویروس تاکنون احتمال انتقال ویروس از حیوانات وحشی به انسان به عنوان میزبان ، جهش در انسان و انتقال به دنیای انسان است. تا زمانی که فرضیه قابل اطمینان دیگری وجود نداشته باشد ، این باورپذیرترین فرضیه ما است.

نتیجه دیگر تأیید ادغام جهانی است. یک عادت بد یا یک تصمیم سوداگرانه ، در حالی که بر اساس ضرورت و تلاش برای زندگی در ابتدا بنا شده است ، می تواند جان میلیون ها انسان در یک بخش از جهان را به خطر بیندازد و زندگی میلیارد ها را دشوار و حتی بدبخت کند. فرو ریخت. بار دیگر وحدت جهانی در همه اشکال بشریت تجلی می یابد و نیاز به همکاری مسالمت آمیز ، وحدت جهانی و اتحاد جهانی برای همه ثابت می شود. کسانی که فکر می کنند مرزهای کشورها می توانند بسته شوند و یک جهان بسته باید ایجاد شود باید درک کنند که این امکان پذیر نیست ، مردم باید در یک مقیاس جهانی با هم زندگی کنند و نسبت های ملی برای زنده ماندن کافی نیست. بنابراین ، این یادبود معتقد است که درک منشأ ویروس تاثیری بسزایی در سیاست مبارزه و استقرار علیه جهان پس از تاجگذاری داشته است. این نشان می دهد که سیاست ایران طی دو دهه گذشته چقدر اشتباه بوده است.

کارشناسان درباره شیوع بیماری های عفونی ، که با شیوع این بیماری ها مبارزه می کنند ، بر قطع تولید و شیوع ویروس ها تأکید دارند. این بزرگداشت به منبع ویروس اشاره دارد ، بنابراین همه ملل از جمله ایران باید از چین و جامعه جهانی بخواهند که به این تجاوز در زندگی خود خاتمه دهند و عزم جهانی در برابر آن ایجاد کنند. این ممکن است یکی از مأموریت های دیپلماسی مردم ایران باشد.

* این مقاله با نویسنده امید امین زاده همکاری داشته است

* وزیر پیشین راه و شهرسازی و استاد دانشگاه تهران

27215


این مقاله بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین خاطر مسوولیت نوشته های سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه بر خط سرگرمی برای همه هیچ مسوولیتی در قبال تمام مقالات سایت ندارد.