حوادث

وقوع آتش‌سوزی در۲۵ هکتار از مناطق چهارگانه تهران از اول اردیبهشت

فرمانده اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: 11 آتش سوزی در چهار منطقه استان تهران در ماه های مه-ژوئن رخ داده است.

در مصاحبه ای با فرهاد و فراتر از سرگرمی برای همه او افزود. “از ابتدای ماه مه تاکنون 11 آتش سوزی در چهار منطقه استان تهران به مساحت 25 هکتار رخ داده است که یکی از آنها مربوط به ماه مه و 10 تا ژوئن بوده است.”

او ادامه داد. پارک های ملی خوجیر و سرخه حصار و منطقه حفاظت شده آجرود بیشترین آسیب را دیدند. علت این آتش سوزی ها ، در بسیاری از موارد عمدی ، انسانی بوده است. در هیچ یک از این 11 مورد ، عوامل طبیعی در شیوع آتش نقش نداشته اند.

به گفته فرمانده اداره محیط زیست تهران ، دو مورد از آتش سوزی ها به طور غیر ارادی توسط گردشگران منطقه ایجاد شده است که به دلیل وزش باد نتوانسته اند آتش را خاموش کنند. برای این دو پرونده مواد پرونده تهیه شده تا متهم تحویل مقامات قضایی شود.

و سپس او اعلام کرد که آتش سوزی ها گسترده نیست ، در ماه مه-ژوئن سال جاری گسترده است ، و افزود: عوامل دیگر مانند بارندگی شدید در بهار ، که در بعضی مناطق پوشش گیاهی متراکمی نبوده و باران در اواخر ماه مه ، باعث کاهش تعداد آتش سوزی ها شده است.

وی در مورد حفظ حیات وحش در حدود چهار مکان به دلیل کمبود باران و کمبود آب گفت: با این وجود ، از ابتدای امسال تاکنون نیازی به آموزش دستی در هیچ زمینه ای نبوده است.

وی در پایان و فراتر از آن ، در مورد آمار تخلفات و افشاگری های انجام شده در طی دو ماه اول سال گفت. در آوریل-مه ، 151 مورد تخلف زیست محیطی ثبت شده است که 82 مورد صید غیرقانونی ، 4 مورد شكار پرندگان ، 7 مورد شكار ، 16 مورد نگهداری غیرقانونی و فروش حیوانات زنده ، 3 قبضه سلاح ، 39 مورد مربوط به آلودگی بوده است. و محیط زیست با تخریب محیط زیست. تعداد کل متخلفان 23 نفر و کل تخلفاتی بود که پرونده ای برای آنها تشکیل شد 21 مورد بود.

انتهای پیام: