فرهنگ و هنر

نگاهی اجمالی به برنامه ضرغامی در حوزه صنایع دستی + جدول

مدیر سابق صداوسیما در حال حاضر برای وزارت در منطقه ای معرفی شده است که کارشناسان و فعالان معتقدند او به دلیل کرونا در تنفس مشکل دارد. او به تازگی پیشنهاد کرده است که یکی از راههای اصلی برون رفت از این وضعیت ، “تفسیر مجدد صنایع دستی از تزئینی کاملاً کاربردی است.”

به گزارش سرگرمی برای همه ، ارگام از سال 1983 تا 1993 مدیر صدا و سیما بود و پس از آن به عنوان عضو شورای عالی فضای مجازی ، انقلاب فرهنگی ، با فرهنگ و رسانه های جهان در ارتباط بود. فعالیت وی در زمینه سینمای آرانی پارلمان یکی دیگر از آثار وی در دولت های قبلی است ، اما حوزه پیشنهادی در دولت سیزدهم تجربه جدیدی در اسناد مدیریتی سید عزت الله ضرغام است.

وی با اعلام برنامه های خود در زمینه صنایع دستی روز گذشته سعی کرد با ارائه آمار اهمیت و قابلیت های این رشته را یادآوری کند.

برنامه ارائه شده توسط گرگامی دارای 296 بخش در زمینه صنایع دستی ، 14 شهر ثبت جهانی و دهکده ها و 52 شهر ثبت ملی و روستاها است ، و این تعداد گواهی بر توانایی هایی است که توانایی پیشبرد این هنر صنعت را نشان می دهد. به

و اینکه بیش از 70 درصد کارگران و فعالان این حوزه را زنان تشکیل می دهند. عددی ، که به نظر وی ، ویژگی های صنایع دستی را به عنوان “بهترین ابزار برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی” ارائه می دهد.

یکی دیگر از ارقام ذکر شده در این برنامه وجود 370 مورد از 460 صنایع دستی در جهان در ایران است. تعدادی که بر پتانسیل این صنعت هنری به عنوان یک نیرو تأکید مجدد دارند.

اما نکته برجسته برنامه پیشنهادی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی “رواج تکراری صنایع دستی اصیل ایرانی” است که از آن به عنوان “تهدید جدی” برای این صنعت یاد می شود. وی گفت: “رقبای جهانی ممکن است هزینه های کمتری برای صنایع دستی داشته باشند.”

این واقعیت که ایران سی و نهمین صادرکننده صنایع دستی در جهان است ، علی رغم اینکه سومین تولید کننده صنایع دستی در جهان است ، نکته دیگری است که در برنامه یک استدلال دیگر با تأکید بیشتر بر مارک گذاری صنایع دستی در سطح ملی و جهانی ذکر شده است. مرحله. به

با این حال ، وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی پیشنهادهایی برای ایجاد تغییراتی در زمینه صنایع دستی دارد ، مانند «1996. جدیت اجرای قانون در حمایت از هنرمندان ، صنعتگران ، فعالان صنایع دستی ، “برای اجرای برنامه های تبلیغاتی موثر برای شخصیت های محلی”. در زمینه هنرهای سنتی. “

او در مورد حمایت از استارت آپ ها در زمینه صنایع دستی برای تغییر فکر می کند ، تسهیل عرضه و تقاضای محصولات صنایع دستی را راهی برای رسیدن به یک هدف احتمالی معرفی می کند.

برای اطلاع از برنامه های صنایع دستی سید عزت الله ارگام آرگامی می توانید جداول زیر را مطالعه کنید:

برای دریافت برنامه های کامل پیشنهادی وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام: