استان ها

مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سرگرمی برای همه خوزستان :در چند وقت اخیر تصمیماتی از بخش دولتی و خصوصی اتخاذ شده است . بنا بر اینکه مکان های تفریحی و فرهنگی و گردشگری کلانشهر اهواز تقویت شود و بخش خصوصی و فعالین اهوازی در بازگشایی مکان هایی که معرفی می‌شود نقش بسزایی داشتند .

مجموعه گردشگری ریتاج :

مجموعه ایی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مکان پارک سیاحتی سابق اهواز که مکان جالبی برای سرگرمی و تفریح می باشد ، این مجموعه بسیار زیبا و با صفا است . خدمات این مجموعه فضای گردشی، بازارچه صنایع دستی، رستوران مضیف های سنتی و کافه می باشد و شهربازی و گلخانه این فضا در حال آماده سازی است .

امید است که بخش خصوصی بیش از این فعالیت خود را گسترده و در آبادانی کلانشهر اهواز نقش بسزایی داشته باشد.

هتل قو :

عمارت تاریخی هتل قو اهواز مربوط به اواخر دوره قاجار ، در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ۳۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است ، هتلی تاریخی در مرکز شهر اهواز که از ساختمان های این هتل جز خرابه های باقی نمانده ، علاوه بر آن حیاط بسیار زیبا و دلنشین این هتل به دست فعالین شهر اهواز به صورت داوطلبانه مرمت و بازسازی شده است، این مجموعه پس از بازگشایی و استقبال مردم از این بنا تصمیم بر احداث کافه ایی گرفت که هدف آن درآمدزایی برای ترمیم و مرمت بیشتر این بنای تاریخی است.

خانه تاریخی ماپار :

منزل ماپار مربوط به دوره‌ی پهلوی اول است ‌. و در مرکز شهر اهواز خیابان نادری واقع شده است . این آثار در ۵ آذر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۲۲۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است . این بنای آجری به مجموعه تاریخی، گردشگری به همراه رستوران، کافه ، فضای شربتخانه تبدیل شده است و محلی برای برگزاری تجمعات فرهنگی ، گردشگری و کارگاه های علمی و نمایشگاه های عکاسی است.

عمارت هوزای :

عمارت هوزای یا مدرسه ارامنه یکی از چندین خانه های قدیمی اهواز است ، که در محله ۲۴ متری اهواز قرار دارد که به تازگی بازگشایی شده و مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است ، در این عمارت علاوه بر فضای دنج کافه و محیطی با معماری قدیمی اهوازی و خوزستانی به فعالیت فرهنگی و صنایع دستی پرداخته می‌شود و کلاس های آموزشی بسیاری در مکان مزبور برگزار می گردد ، که علاوه بر بزرگسالان فضایی برای رشد و استعداد کودکان نیز می باشد.

خانه یوما :

خانه یوما ، خانه ایی است بسیار کوچک و دنج با نخلی در آغوش . و مکانی است که خوزستانی ها میتوانند به مرور خاطرات کودکی خود با عطر فهرست غذای خانگی آن بپردازند ، این خانه در محله قدیمی امانیه واقع شده است. این مکان دومین خانه فرهنگی و هنری بعد از خانه ماپار می باشد و در این فضای نقلی و زیبا چند ساعتی می‌توان از دغدغه‌ زندگی صنعتی شهری رها شد و به مرور خاطرات گذشته و تداعی آن پرداخت.

پارک ریحانه:

پارک ریحانه در محله کیانپارس اهواز و بلوار ساحلی اهواز قرار دارد که با منظره پل سیاه اهواز در شب نمای بسیار زیبایی دارد ، نور پردازی زیبای پل سیاه اهواز در این مکان میتواند یکی از جاذبه های زیبایی باشد که توجه بسیاری از افراد راه به خود جلب می کند.

پل رنگین کمان اهواز :

طولانی ترین و قشنگ ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه در استان خوزستان و در روی یک پل معروف در اهواز جریان دارد ، و این فواره های رنگی نما و جلوه ی قشنگی به این پل داده است . و مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب کرده است.

امید است که این روند رو به رشد باشد و بخش دولتی و خصوصی با همراهی یکدیگر در آبادانی و رضایت‌بخشی شهروندان کلانشهر اهواز گام های موثر تر و بزرگتری بردارند

خبرنگار : لیلا نجفی

مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز مکان های گردشگری و تفریحی جدید کلانشهر اهواز