موش ها قلقلکی هستند! – خبرگزاری آنا

حقایق علمی ۶۲؛

وقتی موش ها را به آرامی روی شکم یا از پشت قلقلک بدهید با جیر جیر کردن و بازیگوشی تکان می خورند و می خندند!

به گزارش خبرگزاری آنا موش ها موجوداتی بسیار سازگار با محیط هستند که به دلیل هوش و رفتارهای اجتماعی  پیچیده خود شناخته می شوند. دانشمندان یکی از دلایل سازگاری موش ها را احتیاط بالای آنها می دانند.

آنها دگرهراسی شدیدی دارند به این معنی که نسبت به افراد و اشیاء جدید در محیط خود بسیار محافظه کار و محتاط هستند. توانایی آنها برای برقراری ارتباط از طریق علامت گذاری و تعاملات اجتماعی نقش مهمی در بقا و سازماندهی آنها در جوامعشان ایفا می کند.

موش ها رفتارهای اجتماعی خاصی دارند و تحقیقات دانشمندان نشان می دهد حتی نسبت به یکدیگر همدلی دارند. موش ها ناراحتی یکدیگر را تشخیص می دهند و ممکن است برای کمک به همنوعان خود وارد عمل شوند. آنها در گروه های خانوادگی خود پیوندهای محکمی را ایجاد می کنند و رفتارهای آموخته شده از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود که نشان دهنده نوعی فرهنگ بین آنها است.

به طور کلی موش ها جالب تر از آن چیزی هستند که بسیاری از مردم تصور می کنند. یک واقعیت جالب در مورد این موجودات این است که وقتی آنها را قلقلک دهید می خندند! ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد اما دانشمندان در پژوهش هایی دریافته اند که این موجودات باهوش هنگام تفریح ​​هم صداهایی در می آورند که شبیه خنده است. این صداها به وضوح نشان می دهد که موش ها شادی را تجربه می کنند.

وقتی موش ها را به آرامی روی شکم یا پشت خود قلقلک بدهید نیز موش ها با جیر جیر کردن و بازیگوشی به اطراف می دوند. این واکنش نشان می دهد که آنها از قلقلک خوردن لذت می برند و آن را سرگرم کننده می دانند که شبیه به نحوه خندیدن و بازی انسان ها با دوستانشان است.

موش ها حیواناتی اجتماعی هستند که به صورت گروهی زندگی می کنند و خنده آنها در تقویت پیوند جمعی شان با یکدیگر نقش دارد. وقتی یک موش می خندد موش های دیگر اغلب به سرگرمی او می پیوندند که نشان می دهد که از تعاملات اجتماعی لذت می برند. درک اینکه موش ها می توانند بخندند و احساس شادی کنند این عقیده سنتی که فقط انسان ها این احساسات را تجربه می کنند به چالش می کشد.