اجتماعی

مهمترین عوامل تشدید خشکسالی‌ و کم‌آبی در تایوان

خشکسالی می تواند در هر نقطه از جهان رخ دهد، از دهه 1880، این پدیده نامطلوب زیست محیطی در بسیاری از کشورهای جهان ثبت شده است، و حتی کشورهای پردرآمد مانند ایالات متحده و تایوان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش سرگرمی برای همه، یک سازمان غیردولتی بین المللی به نام مرکز نظارت بر مهاجرت داخلی (IDMC) مستقر در ژنو نشان می دهد که در مجموع 2.4 میلیون مهاجرت داخلی در نتیجه خشکسالی در سال 2017-2020 به ثبت رسیده است.

این مهاجرت ها عمدتاً در 13 کشور صورت می گیرد که بیشتر آنها کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​هستند که با روستائیانی همراه است که به دلیل از دست دادن معیشت به دلیل تغییرات محیطی به دلیل خشکسالی و کمبود معیشت مجبور به مهاجرت از روستا به شهر شده اند. خشکسالی. مرتع

به گزارش وب سایت امداد، اما شواهد بسیار کمی از خشکسالی به دلیل از بین رفتن معیشت در مناطق غیر روستایی وجود دارد. با این حال، در تایوان، بخشی از خشکسالی به صنعت تراشه آسیب رسانده است که بخش عمده ای از بازار جهانی الکترونیک را تغذیه می کند و برخی از کارگران این صنعت نیز به طور غیرمستقیم تحت تأثیر این مشکل زیست محیطی قرار گرفته اند.

تایوان باید یکی از مرطوب ترین کشورهای جهان باشد. آب و هوای آن در مناطق شمال مرکزی نیمه گرمسیری و در جنوب – نیمه گرمسیری است. طوفان در تابستان و پاییز مکرر است، باران های موسمی رخ می دهد. معمولاً در این مناطق به قدری باران می بارد که در ایستگاه های مترو و مراکز خرید چتر نصب می کنند تا در صورت لزوم عابران بتوانند وام بگیرند.

اما سال گذشته اتفاق خارق‌العاده‌ای رخ داد: هیچ طوفانی به جزیره نرسید و بارندگی کم.

در سال گذشته (2020)، میزان بارندگی در این کشور کمتر از حد انتظار بود، که منجر به تجربه تایوان با بدترین خشکسالی در 56 سال اخیر شد، به طوری که بسیاری از مخازن آن اکنون کمتر از 20 درصد ظرفیت خود را دارند، برخی از آب های سطحی در برخی از مخازن. کمتر از 10 درصد است.

وضعیت به گونه ای است که آب منازل و بنگاه های سه شهر از جمله یکی از شهرک های بزرگ شهری دو روز در هفته قطع شده است.

خشکسالی و کم آبی نیز کشاورزی در کشور را به خطر انداخته است.

کارشناسانی که در حال بررسی برخی از عوامل موثر در خشکسالی فزاینده این کشور در سال های اخیر هستند، معتقدند که نشت لوله باعث شده تایوان نزدیک به 14 درصد از منابع آبی خود را از دست بدهد.

جنگل زدایی همچنین باعث رواناب زمین در هنگام بارندگی می شود که منجر به رسوب در مخازن می شود و منجر به از دست دادن توانایی جمع آوری آب بیشتر برای استفاده در زمان خشکسالی در فصل بارندگی می شود.

این کشور از دهه 1960 شاهد کاهش چشمگیر روزهای بارانی بوده است که به نوبه خود بحران را تشدید کرده است.

کارشناسان می گویند در حالی که دولت تایوان اقداماتی را برای رسیدگی به این مسائل انجام می دهد، همه در هر زمینه و موقعیتی باید به این فکر کنند که چگونه می توانیم در مصرف آب صرفه جویی کنیم، به خصوص که تغییرات آب و هوایی منجر به کاهش می شود. هوا بارانی است!

انتهای پیام: