استان ها

معرفی تیم های یورو 2024 / جدال هلند و فرانسه در گروه چهارم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری سرگرمی برای همه، بازی های یورو 2024 از روز جمعه در آلمان برگزار می شود و تیم ها برای رسیدن به جام، با هم رقابت می کنند. مجله ورلد ساکر در ویژه نامه خود برای این تورنمت به بررسی تیم های هرگروه پرداخته است.

تیم های گروه چهارم به شرح زیر هستند:

لهستان
آن ها برای پنجمین بار پیاپی در یک تورنمنت بزرگ بازی می کنند. اگر کمی به عقب برگردیم، صعود در جام جهانی از گروهی که آرژانتین، مکزیک و عربستان در آن حضور داشتند هم یک موفقیت است. پس از حذف در مرحله یک هشتم نهایی اما هواداران این تیم به انتقاد از سبک بازی دفاعی تیم شان پرداختند. روحیه بازیکنان هم آن زمان البته به هم ریخت زیرا پاداشی که قرار بود به آن ها داده شود، داده نشد!

ترکیب احتمالی

شزنی
کیویور – داویدویچ – بدنارک 
اسلیز – زالوسکی – زیلینسکی – پیتروسکی – فرانکوفسکی
سویدرسکی – لواندوفسکی

تاکتیک
سرمربی لهستان به این شهره است که تاکتیک های خود را با هماهنگی و وفق دادن با رقبا تنظیم می کند. علاقه به بازی با 3 مدافع دارد و از هافبک های باتجربه استفاده می کند.هرچند که همیشه حاشیه و بحث درباره خط هافبک لهستان وجود داشته که آیا آن ها به اندازه کافی به دفاع کمک می کنند و در عین حال موقعیت سازی های خوب برای لواندوفسکی دارند یا خیر.

نظر یک کارشناس
داریوش سزاپوفسکی (گزارشگر): با وجود حضور در تیم زیر 21 سال اما سرمربی مان هنوز در حال جا افتادن در پست جدید خود است. انتخاب تاکتیک و بازیکنانش در پلی آف نتیجه داده اما صعود از گروه با او بسیار سخت است.

سرمربی: میشائیل پروبیرز

او روزی یک هافبک یاغی و سازش ناپذیر در باشگاه های آلمانی و لهستانی بود و کار مربیگری اش را از سال 2005 شروع کرده است. پس از مربیگری در 8 باشگاه لهستانی، حضوری کوتاه مدت در یونان و سرمربیگری در تیم زیر 21 سال لهستان حالا به تیم بزرگسالان رسیده است.

هلند

هلندی ها امیدوارند تاریخ تکرار شود و بتوانند باز هم در خاک آلمان تورنمنت خوبی داشته باشند آن ها در سال 74 در آلمان به فینال رسیدند اما شکست خوردند که البته چیزی از نمایش های خوبشان کم نشد. تاریخ سازی ها آن ها البته رونمایی از توتال فوتبال بود. انتقام از آلمان هم به یورو 88 رسید که با رینوس میشل قهرمان شدند و تنها جام بزرگ شان را گرفتند؛ آن هم با حضور بزرگانی چون فان باسن و رود گولیت!

ترکیب احتمالی

فرباگن
آکه – فن دایک – دی فرای
بلیند – کوپماینرس– ریندرز – دامفریز
گاکپو – سیمونز – دیپای

تاکتیک

کومان را با عملگرای می شناسند و تغییرات تاکتیکی اش در بازی های متفاوت. ممکن است مقابل هلند 433 بازی کند و مقابل تیمی چون فرانسه با سیستم 532. سیستم پایه او اما 343 است که دستش بازی برای انتخاب بازیکن در آن، در خط دفاع باز است. مقابل تیم های قوی تر البته با 3 هافبک بازی خواهد کرد.

نظر یک کارشناس

رود گولیت (ملی پوش افسانه ای): معمای کومان تشکیل یک خط هافبک ایده آل است. او بازیکنی  نیاز دارد که از دفاع حمایت و حملات رقیب را خنثی کند. ما چنین بازیکنی نداریم و حریفان می توانند از خط هافبک ما عبور کنند. این یک سد برای کومان است.

سرمربی: رونالد کومان

او پس از مدتی حضور در بارسلونا دوباره به تیم ملی برگشت و به نوعی تنها گزینه برای تیم ملی، پس از فن خال بود. کومان نتیجه را بر سبک بازی مقدم می شمارد و البته مشکلی هم با ابراز انتقاد از شاگردانش ندارد.

اتریش

اتریشی ها در آپریل 2022 در جزر بودند و حالا در مد. رانگنیک پس از دورانی ناموفق سرمربی آن ها شد و مقابل دانمارک با 4 گل شکست خوردند. حضور رانگنیک اما به سود طرفین شد؛ هم مربی دوباره یک قصر ساخت و هم تیم رشد کرد. از بسیاری از جهات هم این پیوند مفید بود زیرا رانگنیک یک مربی تاثیرگذار در چند فاکتور است و نه فقط فوتبال اما آیا در اتریش هم تاثیری شگرف خواهد داشت؟

ترکیب احتمالی

اشلاگر
مونه – ووبر – لینهارت – پوش
اشلاگر – سیوالد
سابیتزر – بوگارتنر – لایمر 
گروگوریتش

تاکتیک

اصلا شگفت زده کننده نیست که تیمی با مربیگری رانگنیک و بازیکنانی که زیر نظر او در باشگاه های مختلف بازی کرده اند، تیمی سخت کوش و  با انرژی بالا در پرس باشد. آن ها بلدند چگونه از خط هافبک حریف بگذرند و زمانی که به یک سوم دفاعی حریف می رسند هم با ارسال توپ به عقب به فکر خلق موقعیت هستند؛ ارسالی که همیشه با حضور یک بازیکن آماده همراه، و عمدتا به گل تبدیل می شود.

نظر یک کارشناس

هانس کراکل (مهاجم اسبق تیم ملی): 40 بازیکن در خارج از ارتیش داریم که 15 تا 20 نفرشان در تیم های بسیار خوب حضور دارند. تیمی بسیار خوب با کیفیت بالا داریمو صعود با این تیم خوب است و چندان سخت نیست. رانگنیک از زمان حضور من، بهترین نسل را در اختیار دارد و باید بتواند با این تیم چیزی برنده شود.

سرمربی: رالف رانگنیک

رانگنیک که به عنوان پدر «گگن پرس» شناخته می شود، روی تمام مربیان آلمانی یک نسل تاثیر گذاشته است. زمانی که هوفنهایم را از دسته سوم به سطح اول فوتبال رساند شناخته شد و سپس  با شالکه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید. در ادامه مسیرش هم نقشی اساسی در موفقیت لایپزیش داشت.

فرانسه

زمانی که دشان سرمربی شد، آبی ها در بحران بودند. دوران دومنک تمام شده بود و لوران بلان هم موفقیتی کسب نکرده بود. دشان اما از لحظه نشستن روی صندلی مربیگری توانست فرانسه را به 3 فینال در 4 تورنمنت مهم برساند؛ 3 تورنمنت چون جام جهانی 2018 و 2022 و یورو 2016. آن ها استعدادهای زیادی دارند اما سبکی که دشان در این تیم پی ریزی کرده هم در موفقیت شان تاثیر زیادی داشته؛ در حدی که ساوت گیت آن ها را یک الگو بداند. موفقیت در یورو می تواند یک گیلاس روی کیک، برای عملکرد دشان باشد.

ترکیب احتمالی

ماینیان
تئو هرناندز – اوپامکانو – سالیبا – کنده
ربیو – شائومنی
امباپه – گریزمان – دمبله
ژیرو

تاکتیک

تقریبا یک دهه است که ساختاری خوب پی ریزی کرده اند. لوریس و واران دیگر در تیم نیستند اما همچنان دست دشان برای تغییرات باز است. امباپه هم می تواند رهبری این تیم برای رسیدن به موفقیت را بر عهده بگیرد.

نظر یک کارشناس

رافائل یاکوبین (روزنامه نگار): به دلیل خداحافظی چند بازیکن، انتظار می رود از نظر بضاعت، یورو یک تورنمنت انتقالی برای فرانسوی ها باشد. شکست مقابل آلمان در ماه مارچ خوش بینی ها را کاهش داد اما قرعه مناسب می تواند به آن ها در راه موفقیت در تورنمنت کمک کند.

سرمربی: دیدیه دشان

دشان در جام جهانی به دلیل اتمام قرارداد، شرایط ایده آلی نداشت و صحبت از حضور زیدان در پست او بود اما رسیدن به فینال جام باعث شد تا حضورش تا سال 2026 به درازا بکشد. او هم توانسته فرانسه را همواره به عنوان دعی قهرمانی به همه بشناساند و هم رزومه پرقدرتی دارد.

انتهای پیام/