عمومیکسب و کار ایرانیان

معرفی بهترین سایت های آنالیزور پیج های اینستاگرامی

آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟

منظور از آنالیز پیج اینستاگرام، تحلیل و بررسی قسمت‌ های مختلف مربوط به یک پیج اینستاگرام از جمله فالوور، پست، استوری و… است. در این روش نرم‌افزارها و ربات‌‌ های مخصوص، به بررسی پیج اینستاگرام می‌ پردازند و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار کاربر قرار می‌ دهند. این اطلاعات شامل مواردی همچون تعداد کامنت‌ ها و لایک‌ ها در هر پست، تعداد ایمپرشن‌ ها و ریچ‌ ها در استوری و… است. فرض کنید که می خواهید یک کمپین راه بیندازید. ابتدا باید لیست را داشته باشید و سپس روی پیج هر یک از آنها یک آنالیز انجام دهید تا ببنید که چقدر فالوور فیک دارند. اینطوری مقدار زیادی از هزینه ها صرفه جویی می شود و می توانید با آماری بهتر دست به تبلیغات بزنید. با دانستن این اطلاعات می‌ توان در مسیر بهبود پیج اینستاگرام و بالا بردن آمار بازدید و تعداد فالوورهای آن قدم برداشت.

آنالیز و تحلیل پیج اینستاگرام می‌ تواند هم برای پیج دیگران و هم پیج خودی انجام شود.  در اثر این آنالیز، اطلاعات مطلوبی در خصوص پیج‌ های اینستاگرام رقیب و خودی به دست می‌ آید و این موضوع می‌ تواند به و افزایش ایمپرشن کمک کند. بالا رفتن تعامل و در بهبود کسب و کار، تأثیر مثبتی دارد.  با انجام تجزیه و تحلیل بر روی پیج‌ اینستاگرام، ادمین متوجه می‌ شود که کدام یک از محتواهای وی (پست یا استوری) بیشتر با استقبال مخاطبان و فالوورها رو به‌ رو شده است.

همچنین با بررسی تعداد ایمپرشن‌ ها، متوجه می‌ شود که کدام‌ یک از پست‌ های پیج در قسمت اکسپلور قرار گرفته که این موضوع اثر بسیار خوبی در جذب فالوور و بالا رفتن تعداد فالوورها دارد. در با استفاده از بررسی و آنالیز پیچ اینستاگرام، می‌ توان شناخت خوبی نسبت به رقبا پیدا کرد و حتی شیوه‌ های موفقیت آن‌ ها را هم تشخیص داد. نتیجه چنین اتفاقی، آشنایی بیشتر با الگوهای موفقیت و سریع‌ تر شدن زمان رسیدن به درآمدزایی است. در حقیقت این روش فرصت مناسبی را در اختیار  تازه وارد‌ها قرار می‌ دهد تا مسیر موفقیت در اینستاگرام و رسیدن به درآمدهای مطلوب را بهتر و بیشتر بشناسند. آنالیز پیج اینستاگرام را با توجه به قسمت مورد بررسی، می‌ توان به بخش‌های مختلفی تقسیم کرد که هر کدام باید با دقت بالایی تحلیل شوند. در ادامه به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

The ideal shopping experience tips for optimizing your store page on Instagram

آنالیز فالوور با ابزارهای آنالیز اینستاگرام

در این قسمت می خواهیم درمورد آنالیز اینستاگرام با استفاده از ابزار ها صحبت کنیم و خواهید خواند که ابزار تحلیل و آنالیز رایگان اینستاگرام چیست. در آنالیز فالوور اینستاگرام، فالوور فیک از واقعی تشخیص داده می‌ شود و این موضوع می‌تواند اثر بسیاری خوبی بر بگذارد.  الگوریتم‌ های جدید اینستاگرام به گونه‌ ای طراحی شده است که به خوبی می‌ توانند فالوور فیک را تشخیص دهند.  شناسایی فالوورهای فیک در یک پیج اینستاگرامی مثل پیچ یک کسب و کار، اثر منفی بر روی آن می‌ گذارد. لذا بهتر است خود صاحبان پیج قبل از اینستاگرام این کار را انجام دهند. به منظور استفاده از آنالیز فالوور اینستاگرام جهت شناسایی فالوورهای فیک، کافی است تا آیدی پیج خود را در نرم افزار یا قسمت مشخص شده در سایت‌های ارائه دهنده خدمات آنالیز پیج اینستاگرام رایگان، وارد کنید.

آنالیز و بررسی پیچ اینستاگرام برای استوری

، مشخص و واضح است و پیروی صحیح از آن‌، تأثیر فوق‌ العاده‌ای بر بهبود و ارتقای پیچ اینستاگرامی دارد. برنامه آنالیز پیچ اینستاگرام برای استوری سه قسمت کلی را در بر می‌گیرد:

  1. ایمپرشن (تعداد دفعات مشاهده استوری)
  2. ریچ (تعداد اکانت‌های منفرد مشاهده کننده استوری)
  3. ریپلای (تعداد پاسخ‎ها به استوری)

به جز موارد فوق، مواردی همچون تعداد فورواردهای استوری، تعداد دفعات استفاده از استیکرها جهت تعامل با استوری، تعداد دفعات کلیک لینک داخل استوری، تعداد دفعات تلاش برای مشاهده استوری‎‌های قبلی، تعداد دفعات رد شدن استوری و در نهایت تعداد دفعات خروج از استوری بدون مشاهده آن هم توسط برنامه‌ها و ربات‌های آنالیز پیج اینستاگرام بررسی می‌شوند.

آنالیز کامنت‌های اینستاگرام

بعد از ، اکانت‌ های مختلفی ممکن است بر روی آن کامنت بگذارند. طبیعتاً هر چقدر کیفیت پست اینستاگرامی (عکس یا ویدئو و کپشن) بهتر باشد، تعداد کامنت‌ های آن‌ هم افزایش می‌ یابد.  در آنالیز پیچ اینستاگرام، می‌ توان میزان علاقه کاربران نسبت به پست‌ های مختلف را بر اساس تعداد نظراتشان مشخص کرد. با انجام این آنالیز، ادمین پیج متوجه می‌ شود که مخاطبان به چه موضوعاتی علاقه بیشتری نشان می‌ دهند و در نتیجه تلاش می‌ کند تا پست‌ های بعدی خود را بر روی آن موضوعات، متمرکز کند.

 آنالیز پیج‌ اینستاگرام رقبا

از مهم ترین نکاتی که برای همیشه به آن اشاره می شود، بررسی رقباست. شما اگر بدانید رقبایتان برای افزایش فالوور چه کاری انجام می دهند، می توانید از آن ها ایده بگیرید و شما هم با توجه به شرایط خودتان آن ها را شخصی سازی و از آن ها استفاده کنید. در هنگام بررسی پیج بیزینس اینستاگرام صرفاً نباید به آنالیز پیج خودی بسنده کرد. گاه آنالیز پیج رقبا به شناسایی بهتر آن‌ ها و تشخیص نقاط ضعف و قوت پیج خودی کمک زیادی می‌ کند. همچنین این آنالیز در بهبود جایگاه و رتبه پیج در مقایسه با رقبا، بسیار موثر و مفید است. در آنالیز پیج اینستاگرام برای رقبا، 3 فاکتور مهم باید مورد توجه قرار گیرند که شامل جمع‌ آوری اطلاعات و داده‌ های اینستاگرام پیج رقبا، تحلیل و بررسی اطلاعات و در نهایت آغاز تصمیم گیری و شروع کسب و کار است.

در جمع‌ آوری داده‌ ها، شما باید فاکتورهای مختلفی از جمله تعداد پست‌ ها، تعداد لایک‌ ها و کامنت‌ ها، تعداد هشتگ‌ ها و محتوای آن‌ ها و تعداد فالوورها را مورد نظر قرار دهید و اطلاعات مربوط به آن‌ ها را بدست آورید. توجه داشته باشید که آنالیز پیج اینستاگرام دیگران می‌ تواند حتی الهام بخش شما برای شروع یک کسب و کار یا یک فعالیت جدید باشد. لذا باید به آن توجه ویژه‌ ای داشته باشید و حتی الامکان به بهترین شکل آن را انجام دهید.

بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام کدام است؟

با توجه به اهمیت بالای آنالیز پیج اینستاگرام، برخی از فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ، این قابلیت را به صورت رایگان یا پولی در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار می‌ دهند. در انتخاب بهترین سایت آنالیز پیج اینستاگرام باید فاکتورهای مهم را مدنظر قرار داد که برخی از آن‌ ها عبارتند از:

  • قیمت
  • کیفیت آنالیز
  • امکان بررسی قسمت‌ های مختلف
  • امکان بررسی نرخ تعامل به ویژه در آنالیز پیج اینستاگرام دیگران
  • تجزیه و تحلیل با بررسی جزئیات

در ادامه شما را با برخی از برنامه‌ ها و سایت‌ های ارائه دهنده خدمات آنالیز پیج اینستاگرام آشنا می‌ کنیم:

این سایت بین‌ المللی، ابزار مطلوبی را به منظور تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام و گزارش کارکرد آن در اختیار کاربر قرار می‌ دهد که با استفاده از آن می‌ تواند محتوای خود را ارتقا بخشد.

اپلیکیشن Preview

این اپلیکشن قابلیت خوبی در آنالیز پیج‌ ها و اکانت‌ های اینستاگرامی دارد و برای کاربردهای دیگری از جمله انعکاس رسانه‌ های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

ورود به سایت:

در این سایت می‌ توانید نرخ تعامل اینستاگرام خود را به دست آوردید و همچنین نمره کلی پیج خود را مشاهده کنید. با درک و آگاهی نسب به ارزش و جایگاه پیجتان، می‌ توانید بهتر برای ارتقای آن تلاش نمایید.

ورود به سایت:

استفاده از این سایت و برنامه آن برای به دست آورن نرخ تعامل، مشاهده آمار دقیق پست‌ ها و نمودار تعداد فالوورها و فالووینگ‌ ها مفید می‌ باشد.

ورود به سایت:

همان‌گونه که در ابتدا نیز ذکر شد، آنالیز و تجزیه تحلیل پیج اینستاگرام یک روش کارآمد و مطلوب جهت ارتقای پیج‌ های اینستاگرامی و کسب و کاآنچه در ادامه خواهید آموخت:

آنالیز پیج اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

بررسی یک پیج از زوایای مختلف و در نظر گرفتن فاکتورهای مهمی مثل تعداد فالور ها، تعداد لایک، تعداد کامنت، نرخ تعامل، اینگیجمنت و به طور کلی کشف عواملی که باعث افت و رشد و همچنین افزایش یا کاهش بازدهی آن پیج در بازه ی زمانی مشخص شده است را آنالیز پیج اینستاگرام می گویند. ابزارهای خوب زیادی وجود دارند که از آنها می توانید برای آنالیز پیج اینستاگرام تان استفاده کنید یکی از آنها قابلیت Insight خود اینستاگرام می باشد که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته برای استفاده از این قابلیت باید حالت بیزینسی اینستاگرام تان را فعال کنید که فعال کردن آن کار بسیار راحتی است.

چند تا از بهترین ابزارها برای آنالیز اینستاگرام

برای دسترسی راحت تر به امکانات این ابزار در گوشی تان می توانید اپلیکیش  را نصب کنید. بعد از نصب آن باید وارد آن شوید و با استفاده از آدرس ایمیل تان یک اکانت برای خود در آن ایجاد کنید. سپس با یک صفحه مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد که  در باکس آن می توانید پیج اینستاگرامی تان را برای آنالیز در آن وارد کنید. پیج تان را به صورت کامل آنالیز کنید و در صورت مشاهده کم بودن لایک کامنت و شیر پست هایتان نیز استفاده از روش  buy instagram shares یک حرکت هوشمنده برای پیشرفت پیج تان است.

نکته: نحوه استفاده از این ابزار و بخش های مختلف آن در نسخه های مختلف تقریبا یکسان است و در ادامه نحوه کار با آن را از طریق وبسایت آن به شما آموزش خواهیم داد. سپس بعد از گذشت چند ثانیه، این ابزار پیج شما را آنالیز کرده و بخش هایی را برای شما آماده می کند که در ادامه به هرکدام از آنها به صورت جداگانه می پردازیم. به عنوان مثال آنالیز پیج اینستاگرام خانه فناوری که با این ابزار انجام شده است را در تصویر زیر مشاهده می کنید.

Follower Growth

همانطور که در تصویر زیر مشاهد می کنید می توانید بازه زمانی که می خواهید آمار فالوور هایتان را به شما نشان دهد را از قسمت “From” مشخص می کنید. به عنوان مثال اگر در بازه ی زمانی خاصی  یک کمپین تبلیغاتی برای پیج تان رفته اید یا اینکه یک پست خاص را در پیج تان قرار داده اید. می توانید از طریق این بخش متوجه شوید چه تعداد دنبال کننده را به واسطه آن کمپین تبلیغاتی یا آن پست خاص جذب پیج تان کرده اید.

این بخش ابزار به شما این امکان را می دهد که پر استفاده ترین هشتگ های پیج خودتان یا پیج های رقبای تان را به دست آورید. اگر نسخه پرمیوم و پولی این ابزار را خریداری کرده باشید نرخ اینگیجمنت هر کدام از این هشتگ ها را هم به شما نشان می دهد. از این طریق می توان فهمید کدام پست یک پیج عملکرد بهتری نسبت به سایر پست های اخیر داشته است. از طریق این بخش همانند بخش قبلی می توانید به تجزیه و تحلیل پست های اخیر پیج بپردازید البته ایندفعه به صورت دقیق تر و با جزئیات بیشتر؛  همانطور که در تصویر زیر می بینید در این بخش علاوه بر اینکه اطلاعاتی مانند تاریخ انتشار ، تعداد لایک ها، کامنت ها، بازدید های هر پست را نشان می دهد هشتگ های استفاده شده در هر پست، افرادی که بر روی پست منشن شده اند و همچنین تایپ هر پست را هم به شما نشان می دهد.

در این بخش هم یک جدول ساده وجود دارد که به وسیله آن می توان وضعیت و رویداد های یک پیج را در روز های مختلف سال مانیتور کرد. به عنوان مثال با استفاده از این جدول می توانید بفهمید در یک روز خاص، پیج تان چه تعداد دنبال کننده دارد، چه تعداد فالوور جدید به دست آورده یا اینکه چه تعدا فالوور از دست داده است و اطالاعاتی از این قبیل که نمونه آن را می توانید در تصویر زیر مشاهد کنید.

در نسخه پولی این ابزار بخش ها و امکانات مختلف دیگری وجود دارد که در نسخه رایگان آن موجود نیست همچنین بخش های مختلفی که در نسخه رایگان این ابزار وجود دارد به صورت پیشرفته تر با قابلیت های بیشتری در نسخه پرمیوم و پولی آن در دسترس قرار دارد. به عنوان مثال همانطورکه در تصویر زیر می بینید  بخش Follower Growth که در نسخه رایگان این ابزار هم وجود داشت در نسخه پولی آن به همراه قابلیت های بیشتری موجود می باشد. در نسخه پولی این ابزار در این بخش علاوه بر نمودار های نسخه رایگان، قابلیت های دیگری مانند روند رشد پیج، تاریخ انتشار پست، تعداد کامنت، تعداد لایک و… یک پست که در یک تاریخ خاص منتشر شده است را به شما نمایش می دهد. این بخش به شما این امکان را می دهد پست هایی را که بیشترین دنبال کننده را جذب پیج تان کرده اند را بیابید.