فرهنگ و هنر

محسن تنابنده نامزد جوایز فیلم آسیا شد

محسن تنابنده برای فیلم «جنگ جهانی سوم» نامزد بهترین بازیگر مرد از جوایز فیلم آسیا شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه، شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی امروز، ۲۵ دی، فهرست نامزدهای ۱۶ رشته را اعلام کرد و فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی برای محسن تنابنده در رشته بهترین بازیگر مرد نامزد شد.

به گزارش سین ایران، محسن تنابنده پیش از این برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز و جشنواره جهانی فیلم لس آنجلس را دریافت کرده است.

این رویداد معتبر که در سال 2013 توسط سه جشنواره فیلم هنگ کنگ، توکیو و بوسان تأسیس شد، مراسم اهدای جوایز امسال یکشنبه 21 مارس / 12 مارس در هنگ کنگ برگزار می شود.

فهرست نامزدی شامل 81 نامزدی برای 30 فیلم از 22 کشور است، فیلم کره ای تصمیم به ترک پارک چان ووک با ده نامزدی در شانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی پیشروترین فیلم آسیایی است.

«تصمیم به رفتن»، «مرا بران» از ژاپن، «شاعر» از قزاقستان، «پونین سلوا». قسمت اول از هند و وقتی امواج ناپدید می شوند از فیلیپین نامزد بهترین فیلم و هیروکازو کوره – ادا برای دلال محبت، پارک چان ووک برای تصمیم به ترک، ریوسکه هاماگوچی برای رانندگی با ماشین من، دارژان امیربایف برای فیلم “شاعر” شدند. و دیوی چو برای فیلم “شاعر”. فیلم «بازگشت به سئول» از کامبوج نامزد بهترین کارگردانی شدند.
بهمن قبادی و ودت یلدیریم برای فیلم «چهار دیواری» محصول ترکیه و انگلیس نامزد بهترین موسیقی در بخش بهترین موسیقی شدند.

هیئت داوران این دور از مراسم اهدای جوایز بر عهده ژانگ ییمو، فیلمبردار مشهور چینی است.

انتهای پیام