ماندگاری ویروس کرونا در آسانسور پس از سرفه

آسان | ماندگاری | ویروس کرونا
آزادی:

برای دستیابی به نتایج این مطالعه ، متخصصان شرایطی را تعیین کردند که ماندگاری قطره های آلوده پس از سرفه در فرد آلوده تعیین شود. شرایط مختلف ، میزان آن چقدر است.

طبق تحقیقات ، ویروس کرونا می تواند تا نیم ساعت در آسانسور دربسته در هوا معلق شود.

با بسته شدن درهای آسانسور ، قطرات حاوی ویروس می توانند به مدت نیم ساعت در داخل بدن گردش کنند ، اما با باز شدن درهای آسانسور ، قطرات ویروسی طی چهار دقیقه از بین می روند.

هنگامی که آسانسور به طور عادی کار می کند و باز می شود: به طور معمول و ، قطره های حاوی ویروس در صورت سرفه یا بلند صحبت می توانند به مدت 10 دقیقه در هوا معلق شوند.

کارشناسان نتیجه گرفتند که این ماسک می تواند به طور م saveثر در آسانسور صرفه جویی کند ، از ورود قطرات ویروسی به مجاری هوایی جلوگیری کند و نقص سیستم تهویه مطبوع را به طور قابل توجهی جبران کند.

این مطالعه همچنین نشان داد که خلط مخلوط با بزاق فرد آلوده به ویروس بسته به شدت عفونت می تواند بین 10 هزار تا 1 میلیارد ویروس در میلی لیتر داشته باشد.

نتایج مطالعه نشان می دهد که حتی بلند صحبت کردن می تواند صدها هزار قطره در دقیقه در هوا آزاد کند. در حالی که سرفه می تواند میلیون ها قطره را پراکنده کند.

فردی که بلافاصله پس از بلند صحبت یا سرفه ، در آسانسور هوا تنفس می کند ، هر دقیقه هزار ویروس Covid-19 وارد دستگاه تنفسی خود می کند.

کارشناسان توصیه می کنند: در صورت امکان ، درهای آسانسور را بیشتر از حد معمول ترک کنید ، و حتی از صحبت کردن در آسانسور و سرفه جلوگیری کنید ، و ماسک باید اصولاً قسمتهای لازم صورت را کاملاً بپوشاند. علاوه بر این ، سیستم تهویه مکانیکی آسانسور همیشه فعال است.