عمومی

قیمت آنتی اسکالانت؛ آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت Hydro-۱۰۷٫ در اسمزهای معکوس دریائی و یا آبهای شور با املاح بالا استفاده می‌گردد. تزریق دوز مناسب از این ماده به جریان آب می‌تواند از تشکیل رسوب کربنات کلسیم و سولفاتها (شامل سولفات کلسیم، سولفات استرانسیوم و سولفات باریم) پیشگیری نماید. بررسی‌های آزمایشگاهی اثبات نموده‌اند که آنتی اسکالانت Hydro-۱۰۷٫ در مقایسه با سایر محصولات داخلی و حتی محصولات خارجی، توان بالاتری در ممانعت از تشکیل رسوب دارد. این ماده می‌بایست به صورت مداوم به آب خوراک واحد اسمزمعکوس تزریق شود.

سیستم تزریق می‌بایست به گونه‌ای عمل نماید که در صورت توقف واحد، تزریق آنتیاسکالانت هم متوقف شود. میزان تزریق معمولاً بین ۱٫ تا ۳٫ میلی گرم بر لیتر می‌باشد. مناسب‌ترین موقعیت برای تزریق آنتی اسکالانت، قبل از فیلترهای کارتریج می‌باشد. این ماده در شرایط متعارف تحت تأثیر مواد اکسنده (نظیر کلر آزاد یا ازن موجود در آب)، احیا کننده (نظیر سدیم بی سولفیت یا سدیم متا بی سولفیت) و یا اسیدهای تزریقی (نظیر سولفوریک اسید یا هیدروکلریک اسید) قرار نمی‌گیرد.

اماچنانچه در سیستم پیشتصفیه از پلیمرهای لخته ساز (مانند پلی الکترولیت یا پک) استفاده می‌شود، می‌بایست اطمینان کسب شود که این عوامل تا پیش از نقطه تزریق آنتیاسکالانت، به طور کامل حذف شده باشند. یک/ ماده اسیدی است. در هنگام استفاده از این ماده، کلیه ملاحظات ایمنی کار با ترکیبات اسیدی را رعایت کنید. مهم‌ترین نکات شامل ضرورت استفاده از دستکش و عینک ایمنی است.

در صورت تماس این ماده با پوست یا چشم، بلافاصله محل را با مقادیر زیاد آب شستشو دهید. ظروف محتوی این ماده را از تابش نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. همچنین آن را از یخ زدگی محافظت کنید. تاریخ انقضای این ماده، ۱۲٫ ماه پس از تولید می‌باشد، مشروط بر آنکه در ظرف اصلی و باز نشده باشد و الزامات نگهداری فوق برای آن اجرا شده باشد.

خرید آنتی اسکالانت با کیفیت به قیمت عمده
اهمیت خرید و استفاده از آنتی اسکالانت

خرید آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت Hydro-صد و پنج/ ۱/ آنتی اسکالانت چند منظوره است که مصارف عمومی را پوشش می‌دهد. تزریق دوز مناسب از این ماده به جریان آب می‌تواند از تشکیل رسوب کربنات کلسیم و سولفاتها (شامل سولفات کلسیم، سولفات استرانسیوم و سولفات باریم) پیشگیری نماید. بررسی‌ای آزمایشگاهی اثبات نموده‌اند که آنتی اسکالانت Hydro-۱۰۵٫ در مقایسه با سایر محصولات داخلی و حتی محصولات خارجی، توان بالاتری در ممانعت از تشکیل رسوب دارد. آنتی اسکالانت Hydro-۱۰۵٫ برای کلیه موارد تولید آب شیرین از جمله تولید آب شیرین برای کاربردهای صنعتی و یا آب آشامیدنی قابل استفاده است.

این ماده می‌بایست به صورت مداوم به آب خوراک واحد اسمزمعکوس تزریق شود. سیستم تزریق می-بایست به گونه‌ای عمل نماید که در صورت توقف واحد، تزریق آنتی اسکالانت آنتی اسکالانت چیست هم متوقف شود. میزان تزریق معمولاً بین ۳٫ تا ۵٫ میلی گرم بر لیتر می‌باشد. تزریق دوز کمتر و یا بیشتر از آنتی اسکالانت، می‌تواند منجر به گرفتگی غشاهای اسمزمعکوس شود. مناسب‌ترین موقعیت برای تزریق آنتی اسکالانت، قبل از فیلترهای کارتریج می‌باشد.

فیلترکربن فعال برای کاهش غلظت مواد آلی و اکسیدکنندهها نظیر کلر آزاد از آب خوراک RO استفاده می‌شود. شاخص چگالی لجن یا SDI آزمونی است که پتانسیل آب ورودی را برای ایجاد گرفتگی روی غشای RO با ذرات معلق و مواد کلوئیدی اندازهگیری می‌کند. این آزمون، زمان عبور… تفاوت گرفتگی (Fouling) و رسوب گرفتگی (Scaling) غشا چیست؟

در این مقاله به تفاوت بین ۲/ اصطلاح گرفتگی و رسوب گرفتگی غشا می‌پردازیم. به تعاریف این ۲/ اصطلاح توجه کنید: گرفتگی (Fouling) گرفتگی غشا، نتیجه رسوب ذرات معلق، مواد… اسمز (Osmosis) چیست؟ اسمز ۱/ فرایند طبیعی است؛ که طی آن، آب از میان ۱/ غشای نیمه تراوا از محلولی با غلظت کم نمکهای محلول به محلولی با غلظت بالای نمکهای محلول جریان… شستشوی شیمیایی CIP ۱/ روش شستشو برای تمیز کردن تجهیزات بدون تغییر موقعیت تجهیزات می‌باشد. شستشوی غشا یکی از مهمترین عملیات غشایی می‌باشد.

صرف نظر مناسب بودن سیستم پیش آنتی اسکالانت ro تصفیه… آنتی اسکالانت (Antiscalant) اکثر آبهای طبیعی حاوی غلظتهای نسبتاً بالایی از یونهای کلسیم، سولفات و بیکربنات می‌باشند.

با عبور جریان آب از سطح ممبران، با توجه به آنالیز جریان آب… اتوپسی ممبران به منظور شناسایی فولینگ و رسوبات تشکیل شده بر سطح ممبران و آسیبهای شیمیایی و مکانیکی وارد شده به ممبران در طی عملیات انجام می‌گیرد. اسمز معکوس چیست؟ اسمز معکوس Reverse Osmosis RO، فناوری نمکزدایی بر پایه استفاده از غشاها است؛ که برای جداسازی مواد حل شده نظیر یونها از محلول، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصفیه آب یکی از مهم‌ترین فرایندها در صنایع کشور است که البته هزینه و پیچیدگی‌های زیادی نیز دارد. از طرفی به دلیل اهمیت سلامت و کیفیت آب، این فرایند به دقت بالا و استفاده از تجهیزات با کیفیت و با طول عمر بالا نیاز دارند. در حقیقت با کمبود بعضی از قطعات و دستگاه‌ها در فرایند تصفیه آب، احتمال نشت آلودگی، رسوب و یا پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی به وجود می‌آید. فرایند تصفیه با کمک دستگاه‌های تخصصی صورت می‌گیرد.

با این حال بعضی از قطعات جانبی و مواد شیمیایی افزودنی برای تسهیل در این فرایند، نقش تأثیرگذاری در تصفیه این مایع حیاتی و کاربردی دارند. آنتی اسکالانت یکی از این محلول‌های کاربردی است. یکی از اصلی‌ترین قطعاتی که در دستگاه‌های تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد، فیلتر ممبران است. این فیلتر، حیاتی‌ترین نقش را در تصفیه آب صنعتی و آشامیدنی دارد و بدون وجود یا عملکرد صحیح آن، سطح املاح و رسوب‌های آب بسیار بالا و آب عملاً غیر قابل استفاده است.

در حقیقت به جای ترکیب شدن با این آلودگی‌ها، مانند ۱/ پوشش آن‌ها را در بر می‌گیرد. این اتفاق در چند ثانیه می‌تواند عملکرد آلاینده‌ها را دچار تغییر کند. چرا که در حالت معمول آلاینده‌ها به سطح فیلتر می‌چسبند و پس از مدتی برای فرایند تصفیه آب، دردسرساز خواهند شد؛ اما آنتی اسکالانت، از چسبیدن رسوبات به سطح ممبران جلوگیری می‌کند.

نقش محلول ضد رسوب ممبران در تصفیه آب صنعتی
دلایل استفاده از محلول ضد رسوب ممبران در تصفیه آب صنعتی

چرا از محلول ضد رسوب ممبران در تصفیه آب صنعتی استفاده می‌شود؟

نگهداری تجهیزات صنعتی به برنامه ریزی و هزینه‌های جانبی زیادی نیاز دارد. چراکه در صورت ایجاد خرابی در هر قطعه، هزینه زیادی برای هر بخش به وجود خواهد آمد. به همین دلیل صنایع بزرگ و پرکار پیش از ایجاد مشکل برای ماشین آلات آماده سازی محصول، راهکارهایی را برای نگهداری صحیح از آن‌ها ایجاد می‌کنند. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی نیز یکی از مهم‌ترین ابزارآلاتی هستند که نقش حیاتی را در بسیاری از صنایع و تولیدات ایفا می‌کنند.

باتوجه به اینکه حجم آب مورد نیاز برای تصفیه در صنایع بسیار بالا است، فیلتر ممبران دستگاه T نیاز به تعویض به موقع دارد. چراکه حجم رسوب باقی مانده بر این فیلتر با گذشت زمان باعث ایجاد استهلاک و فرسودگی می‌شود. آنتی اسکالات فرایند رسوب گیری را برای فیلتر ساده‌تر می‌کند. به همین دلیل ممبران در طولانی مدت تمیز و بدون رسوب باقی می‌ماند.

این عامل می‌تواند طول عمر فیلتر و در نهایت دستگاه تصفیه آب صنعتی را بالا ببرد. به همین دلیل است که استفاده از آنتی اسکالانت نقش مهمی در کاهش هزینه‌های ۱/ مجموعه صنعتی دارد. همچنین بدون رسوب بودن و کیفیت آب تصفیه شده، می‌تواند باعث بالا رفتن ظرفیت تولید در صنایع باشد و یا به روند فعالیت‌های صنعتی سرعت بیشتری ببخشد.

آنتی اسکالانت و فیلتر ممبران

فیلتر ممبران نیز پس از مدتی دچار اصطحلاک می‌شود یا اطراف آن را رسوب‌های آب فرامی گیرند. به همین دلیل مانند همه تجهیزات صنعتی، باید هرچندوقت ۱/ بار باید اقداماتی را برای نظافت، نوسازی یا زدودن آلودگی‌های آن انجام دهید.

آنتی اسکالانت یکی از محلول‌هایی است که در زدودن رسوب دستگاه ضدعفونی کننده‌های صنعتی و قطعاتی مانند فیلتر ممبران مؤثر است. آنتی اسکالانت در حقیقت ۱/ مکمل قوی و کارآمد برای بهبود عملکرد فیلتر ممبران است. این ماده، ۱/ محلول شیمیایی است که اغلب در گالن‌های ۱۰/ لیتری تولید می‌شود و می‌تواند با کمک فرایندهایی، از ایجاد رسوب در سطح فیلتر جلوگیری کند.

نحوه عملکرد آنتی اسکالانت؛ محلول ضد رسوب دقیقاً چه می‌کند؟ این محلول شگفت انگیز حیاتی‌ترین نقش را در بالا بردن عمر مفید فیلتر ممبران ایفا می‌کند. آنتی اسکالانت بسته به حجم آب و جنس فیلتر در مقدار معینی به آب اضافه می‌شود و در اولین قدم به آلاینده‌های موجود در آب می‌پیوندد.

اگر شما این مقاله را تحسین می‌کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت آنتی اسکالانت فلوکن 260 بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.