غار جدید «شال» در بهشهر کشف شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

بهشهر | گردشگری

به گزارش خبرنگار آنلاین ، سیف الله فرزانه صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کشف غاری جدید در بهشهر گفت: “این غار در تلاش است باستان شناسی غار را مطالعه کند.” Hoto: برای توضیح اینکه چگونه انتقال از دوران غارنشینی به دوران کشاورزی – روستایی تحت نظارت دکتر فاضلی دوباره به تصویب رسید انتشار: از دانشگاه تهران کشف شده است.

وی افزود كه این غار “شال” نام دارد ، افزود. این هیئت باستان شناسی دو جمجمه کشف کردند شغال در لایه های بالایی این غار مازنی “شال” نامیده می شد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران اعلام کرد که تمام دهانه غار با نمونه های فرهنگی پوشانده شده است. طول آن حداقل 10 متر است. با حفر تمام سطوح فوقانی ، عمق و اندازه آن مشخص می شود. با کشف این غار ، باستان شناسان می توانند به بسیاری از س globalالات جهانی مربوط به آغاز استقرار غار در مناطق روستایی مازندران پاسخ دهند.

فرزانه گفت. “نتایج این کاوش ها برای درک اینکه چگونه دلایل” روستایی شدن “در مازندران ، آغاز کشاورزی و کاوشهای چینه ای انجام شده تاکنون غنای غار را نشان می دهد ، اهمیت دو چندانی دارد. هوتو: قدمت آن به حدود 13000 سال قبل از دوره اشکانیان برمی گردد.

به گزارش آنلاین ، غار هوتو: و منطقه یکی از معروف ترین غارهای باستانی ایران است که امروزه در حوالی روستای بهشهر در استان مازندران ، در حوالی روستای ج واقع شده است. تروجان: در شهید آباد واقع شده است. این غارها در دامنه کوه البرز ، رو به غرب در ورودی شهر بهشهر واقع شده اند. این غارها برای اولین بار توسط شورای باستان شناسی آمریکا از دانشگاه پنسیلوانیا سفارش داده شد کارلتون كون در سال 1949 مورد مطالعه قرار گرفت.

اهمیت این غارها این است که محل زندگی آخرین غارنشینان ایران در اوایل صبح محلات روستایی را نشان می دهد ، غار دارای لایه های زمانی است. فاراپارین این سنگ ، سنگ نوسنگی ، سنگ مس ، آهن است.