ورزشی

سیدحسین در دهمین دربی این طلسم را باید بشکند

آفتاب‌‌نیوز :

برای پیروزی در دربی، بدون شک سنگربان‌های استقلال و پرسپولیس نقش مهمی دارند. هر چقدر که حرکات و مصاحبه‌های علیرضا بیرانوند در دربی و پس از آن منجر به حساسیت‌ها و حواشی زیادی شده، اما کاپیتان آبی‌ها در سکوت مطلق کارش را پیش می‌برد.

سیدحسین که موفق شد در بازی با نساجی دروازه اش را بسته نگه دارد، امید زیادی دارد که این کار را در شهرآورد حساس امروز برابر پرسپولیس تکرار کند. اتفاقی که اگر رخ دهد، می‌تواند آبی‌ها را یک گام به سمت پیروزی نزدیک‌تر کند.

اما نکته نگران کننده درباره کاپیتان استقلال، ناکامی‌های او در شهرآورد پایتخت است. سیدحسین تاکنون ۹ بار برابر پرسپولیس به میدان رفته که حاصل آن صفر پیروزی در جریان بازی بوده است. هر چند که او در ضربات پنالتی موفق شد ستاره تیمش باشد و آبی‌ها را به پیروزی برساند، اما هرگز در طول ۹۰ یا ۱۲۰ دقیقه نتوانسته برنده شود.

حسینی اولین بار در دربی ۸۶ به میدان رفت که تیم وینفرد شفر با تک گل علیپور مغلوب شد. دومین تجربه او شکست در لیگ نوزدهم بود. جایی که استقلال با استراماچونی، در دقایق پایانی، بازی را به حریف باخت و شوت عبدی منجر به گل بخودی سیدحسین شد.

شهرآورد‌های سوم و چهارم سیدحسین با تساوی ۲ – ۲ به پایان رسید. در دربی شماره ۹۲، سرخپوشان به لطف گل دقایق پایانی بشار رسن از شکست گریختند. اما در دربی ۹۳، استقلال توانست در ضربات پنالتی از سد حریف سنتی خود عبور کرده و راهی فینال جام حذفی شود. در شهرآورد پنجم او اولین کلین شیتش را ثبت کرد و آبی‌ها باز هم در پنالتی‌ها موفق به پیروزی شدند. دربی ششم نیز در لیگ برتر صفر – صفر شد و او برای دومین مرتبه دروازه اش را بسته نگه داشت.

دربی‌های هفتم (برگشت لیگ بیست و یکم) و شهرآورد هشتم (بازی رفت لیگ بیست و دوم) به ترتیب با تساوی‌های یک – یک و ۲ – ۲ به پایان رسیدند. بالاخره در نهمین حضور حسینی برابر پرسپولیس، سرخپوشان با تک گل آل کثیر به پیروزی رسیدند تا کاپیتان یک بار دیگر طعم شکست را بچشد.

حالا و در دهمین تجربه حضور در دربی بزرگ پایتخت، سیدحسین حسینی به دنبال شکستن تمامی طلسم‌ها و آمار‌های منفی است. او می‌خواهد پرسپولیس را در جریان بازی شکست دهد و این امر ابتدا نیازمند گلزنی آبی‌ها و سپس درخشش کاپیتان و یا کلین شیت او در دروازه است.