فرهنگ و هنر

سکوت معنادار ساختمان شیشه‌ای جام‌جم/آرامش قبل از طوفان؟

“ادغام”؛ حرفی که این روزها در اطراف خیابان جام جم و ساختمان شیشه ای آن شنیده می شود البته به مذاق بسیاری از اهالی آن خوشایند نیست. “تغییر دادن”؛ واژه ای که شاید چندان در رسانه ها رایج نباشد، اما بر همگان واضح است که دیر یا زود گریبان اکثر مدیران فعلی شبکه را خواهد گرفت.

به گزارش سرگرمی برای همه، رئیس جدید سازمان از اولین روزهایی که روی صندلی خود در ساختمانی شیشه ای نشست تا درباره لزوم تغییرات در صداوسیما صحبت کند تا امروز همه منتظر اجرای نهایی برنامه تحول مورد نظر هستند. . واژه «ادغام» وجود داشته است، البته البته این رویکرد نه رد شده و نه مورد تایید رسانه ها قرار گرفته است. تنها اظهارنظر رسمی در این زمینه، بیانیه روابط عمومی کل سازمان صدا و سیما است که در آن هیچ اظهارنظر صریحی برای رد این فرض وجود ندارد.

در واقع زمانی که احساس می شد موج اضطراب کلاس های جام جم روز به روز در شبکه های اجتماعی بالا می رود و با اعلام خبر ادغام، حذف و تغییر در برخی رسانه ها، روابط عمومی با صدور اطلاعیه ای از اهالی جام جم خواست. برای گسترش فضای مجازی شایعات آنها به اتفاقاتی که در دست رادیو می افتد توجه نمی کنند، اطلاعات صحیح را فقط از طریق کانال رسمی، یعنی خودشان دنبال می کنند.

از آن زمان تاکنون چیزی در مورد ساختمان بزرگ خیابان جامج که عمدتاً شفاف و لعاب طراحی شده است، تغییر نکرده است. تا به امروز، حدود چهار ماه پس از ورودش، جبلی ظاهراً فقط دستخوش تغییرات اجباری شده است. تغییر معاون وزیر امور خارجه که بعد از رفتنش باید جانشینی را انتخاب می کرد، تغییر علی دارابی که از معاونت امور خارجه به وزارت ضرغامی رسیده بود، البته تغییر معاونت سیاسی. Ղ Ղ. اخراج فصیح سال ها فعالیت در صنعت خبر و اطلاع رسانی یکی از اولویت های پیمان جبلی در برنامه تحول بوده است.

مدیر صدا و سیما همه این تغییرات را در یک سریال و در مدت کوتاهی انجام داد و به یکباره سکوت کرد. سکوتی که برخی از آن به آرامش قبل از طوفانی دیگر تعبیر می کنند. طوفان تغییر معاونان صدا و سیما و صدا و سیما و به دنبال آن مدیران شبکه ها و شاید طوفان ادغام برخی معاونت ها و تغییراتی که اساسی تر از تغییر معاون یا مدیر است.

سابقه نقل و انتقالات در مطبوعات کشور در این سال ها نشان داده است که نه تنها در دوره جبلی، بلکه در زمان مدیران قبلی نیز معمولاً تغییرات در سازمان صدا و سیما به طور ناگهانی (اغلب در روزهای آخر هفته) اتفاق می افتد. در آستانه تعطیلات در این میان، سکوتی که این روزها بر اطراف ساختمان شیشه ای و اطراف آن حاکم است، شاید تاییدی بر اظهار نظر برخی رسانه ها مبنی بر «ادغام» و «تغییر» این روزهای ما باشد.

به هر حال، «ادغام» یا به عبارتی «کاهش» که زمانی محمد سرافراز قصد داشت در سازمان بلندمدت «گسترده» صداوسیما انجام دهد، می تواند راه حلی باشد که در نتیجه مقاومت خاصی تعدیل می شود. . اما تغییر معاونان و مدیران شبکه این عنوان حداقل تا به امروز به عنوان بخشی از روند تغییر روسای ایستگاه های رادیویی یک واقعیت اجتناب ناپذیر است. و اینگونه است که این روزها بیشتر از رادیوهای خارج از کشور صحبت از تغییر مدیران شبکه شنیده می شود.

انتهای پیام: