سفر به فرهنگ و آئین‌های سنتی مردمان لر – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه ایالت ها. آغاز تعطیلات نوروزی قلعه «فلک الافلاکاینجا مملو از مسافران و گردشگرانی است که از سراسر ایران اسلامی برای بازدید از این اثر ملی شاهکار معماری ایرانی و همچنین موزه باستان شناسی و مردم شناسی این قلعه باشکوه خرم آباد می آیند.

سفر | گردشگری

موزه مردم شناسی لرستان یکی از غنی ترین موزه های مردم شناسی کشور در اردیبهشت 1381 در قلعه «فلک» است. الافلاکاین موزه با ۱۲ تالار و راهرو افتتاح شد سلام! در همین رابطه صحنه هایی بسیار بدیع و چشم نواز از زندگی بومی مردم لرستان به نمایش گذاشت.

سفر به فرهنگ و اعتقادات قوم لر

اقلامی که در این موزه به نمایش گذاشته می شود شامل باورهای مردم این کشور در مورد زخم و تولد، ابزارهای نورپردازی سنتی، لوازم جانبی خودکار، لباس های سنتی مردان و زنان، ابزارهای کشاورزی بومی و صنایع، موسیقی محلی، آهنگر محلی، گالری عکس است. . مناظر طبیعی و زندگی مردم، صحنه های عروسی، مجموعه عکس های دوره کاجاریان.

همچنین: صنایع دستی سنتی، آهنگری، آهنگری، ورشو، ظروف مهمان و ظروف غذاخوری وازیخدمات تدفین و مقبره های حکاکی شده، سالن فیلم و سرسره، مردان متاب، چادر بافی زنان، فرش، قالیچه، جاجیم، ویترین پارچه لری، مدل چادر، عشایر و صحنه های زنان دهقان، سالن موسیقی لری همه چهره ها، شکارگاه، آسیاب های آبی، ابزار و نانوایی و … از دیگر جاذبه های این موزه است.

موزه مردم شناسی بهشت; منظره ای به یاد ماندنی برای فرهنگ این کشور

این مجموعه مورد توجه است نوشتن: ابزار گرد و تجهیزات بیاورید: صحنه های به یاد ماندنی را در ذهن هر بیننده ای از صحنه ها و ویترین های واقعی زندگی روزمره مردم و چیدمان ایجاد شده آن ها در صحنه های خلق شده به جا بگذارید.

در سالن اول موزه، اشیای مربوط به تولد آغاز می شود که شامل اشیایی از باورهای باستانی مانند جادوگران، مهره های الاغ (کژک:)، آویز اسپند (dii: dii:)، دامنه قرآن:آیا ریش کامل، پرهای خروس، سر سوسک و دانه های رنگی و…

ابزار روشنایی و تجهیزاتی مانند لامپ، چراغ لامپ، چراغ ماوس و ابزار نوشتاری مانند کتاب های قدیمی، خودکار، جوهردان، لیوان ها و آثار قدیمی، . که زنان قبیله در هنگام شادی لباس می پوشند که یکی از وسایلی است که در این تالار به نمایش گذاشته شده است.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

مجموعه ای از اشیاء و مناظر کشاورزی پیدا شده است که در یک طرف آن کشاورز در حال درو سواری است. مکعبها: صداهای محلی چوب و رفع خستگی نشان می دهد که گویی در کنار «خرمان» نشسته است و در آن سوی انسان پس از کاشت بذر جدید، زمین را با گاوآهن شخم می زند.

وجود آهنگر یا صنعتگر محلی که در آن نزدیکی ابزار کشاورزی می سازد، نگاهی متفاوت به زندگی بومی لرستان را بیدار می کند.

سالن عروسی؛ صدای تکان دهنده ساز دهل

گالری عکس. این گالری مجموعه ای از تصاویر طبیعت و مردم را به نمایش می گذارد که با مشاهده تنوع زیبایی های طبیعی، چهره های بومی، نحوه زندگی در دل طبیعت قابل مشاهده است. خشمگین لرستان فهمید.

سالن عروسی. در تالار عروسی با صدای شور خشمگین ابزار و: دهل: آوردن عروس تزئین شده با دریای سفید، رقص مردان و زنان در اطراف نوازندگان بومی و عروس و داماد و همه صحنه هایی هستند که شما را به این عروسی دعوت می کنند.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

عکس های شجاعانه در راهروی که به تالار تجاری محلی متصل است، عکس هایی از دوره کاجار وجود دارد که به رؤسای طوایف و طوایف لر دوره کاجار اشاره دارد. اصل این عکس ها در ج نگهداری می شود. آلبوم خانه سلطنتی کاخ گلستان.

مجلس عزاداری صدای عزا

سالن کسب و کار و ظروف. در زیر طاق های این تالار مجموعه ای از تندیس های استادان تجارت سنتی مانند پیرمرد قرار دارد الاغ:سازنده ورشو، سراج، گیوه دوز و وسایل سواری و شکار و غذاهای مهمان وازی چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند و او را با دنیای اسرار سنتی و فناوری آشنا می کند که روزگاری پیشتاز صنعت زمینی ایران بود. آنجا: آشنا شدن.

سالن تشییع جنازه. پاسخ غم انگیز به صدای عزا و صدای «موصحنه هایی از مراسم چهره پردازی که در این سالن پخش می شود. نقطه: مردان و زنان عزادار اسب با کلاه گیس های بریده، گونه های خراشیده و زنان یادآور تصاویر سوگندنامه شاهنامه، سنگ قبرهای سنگی تراشیده شده در کنار این صحنه است. آنجا:بخش های دیگری از مراسم عزاداری را به تصویر می کشد آنجا:.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

سالن تئاتر. با ایجاد سالن تئاتر، بازدیدکنندگان این فرصت را دارند تا از طریق سامانه صوتی و تصویری موزه، جلوه های فرهنگ و تاریخ لرستان را تماشا کنند.

سالن پارچه بومی. مرد متاب حرکت می کند موتابی:زنان عشایر سه تالار قالی بافی، قالی و قالی را اشغال می کنند. آنجا: برای جزئیات بیشتر و تکنیک زیبا های: قابل مشاهده است.

امامزاده های عشایری میزبان ورود مهمانان نوروزی هستند

سالن عشایر. در این چادرخانه (داورنشان داده شده است که حدود پنج برابر کوچکتر از یک خیمه واقعی است، این خیمه نمونه ای از سکونتگاه عشایری در منطقه است.مردم:» کدکس که با لوازم جانبی آن در معرض دید عموم قرار گرفت.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

از دیگر موضوعاتی که در این تالار به چشم می خورد، زندگی روزمره زنان عشایری است که نقش زیادی در زندگی ایلیاتی دارند، زنی که مشک آب می آورد، زن ریسنده. ریسزن در سبد بافندگیزن تفنگدار، زن در حال آشپزی و خوابیدن نوزاد در گهواره آه تو! زنان بومی هیزم می آورند و صحنه هایی که هر روز در زندگی قبیله ای و روستایی برای زنان تکرار می شود.

موسیقی لری – دوقلوهای مردم کشور بلوط برنز

سالن موسیقی. موسیقی لری بخشی جدایی ناپذیر از زندگی اوست که به روزی که او خلق شد برمی گردد که قدیمی ترین آن را می توان یافت.مو» آره و “پدر:» آره و آهنگ های شادی و آهنگ های عاشقانه جستجو کردن کردی

تالار موسیقی موزه مردم شناسی لرستان با مجموعه ای از سازهای برنجی مختلف از جمله: جنسیت:، می توان:، دوقلوکریستال و ابزار کوبنده درب آه تو! مثل همه انواع دهل: و همچنین انواع سازهای کوبه ای و ویولن به ویژه ویولن زنده یاد «علیرضا حسینی. خانه:در دستان شکل خاکستر: ویترین توجه هر علاقه ای را نشان می دهد مندی جذب می کند.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

مجسمه استاد شمیرزا مراد جنسیت: نواز: زنده یاد لرستانی نامدار و «امام کولی امامی» نواز: کودشتی: در آینده نزدیک به این مجموعه اضافه خواهد شد.

نانوایی

اتاق شکار. در گذشته های نه چندان دور، شکار یکی از معیشت مردم لری بود که در زمستان در کبک شکار می کردند. بی عقل بازگشت: دیگومه (پرده های رنگی برای فریب طوطی ها در زمستان) یکی از صحنه هایی است که در این سالن به چشم می خورد.

سالن نان – نان اصلی اکثریت این غذای انسان بود که از زمان های قدیم تا امروز تهیه می شد بیاورید: های: تنوع اختراع شده، بخشی از این تکنیک در این سالن است بیاورید: آره شامل سه برابر اندازه واقعی آسیاب، یک آسیاب دستی مانند “دس: خود:“یا”دس: هر “و”گلو پرندهبرای خرد کردن غلات و همچنین برای نانوایان زن محلی استفاده می شود.تاه: آه تو!و «تیری» به همراه تصاویری از موضوعات مرتبط با نان نمایش داده می شود.

سفر به فرهنگ و آیین های سنتی مردم لری

برای دیدن نمونه هایی از فرهنگ، تمدن و تاریخ لرستان به موزه مردم شناسی کالا فلک مراجعه کنید. الافلاکبرای دیدن اوج هنر و خلاقیت لرنشینان، بازدید از آن ضروری است.