زمین در سال 2100 چه شکلی است؟ / حوادثی که در کمتر از 80 سال دیگراتفاق می افتد

با این حال، با توجه به شرایط فعلی، محققان ادعا می کنند که می توانیم تصور کنیم که جهان در پایان قرن بیست و یکم چگونه خواهد بود. در فایل Hello زندگی امروز با این تغییرات باورنکردنی آشنا می شوید که تا سال 2100 در انتظار زمین خواهد بود.

تغذیه

صدها گونه پرنده زیبا ناپدید خواهند شد
تقریباً همه پرندگان را دوست دارند و از دیدن آنها در آسمان لذت می برند. پرندگان موجودات رنگارنگ و سرگرم کننده ای هستند که به طبیعت، رنگ و البته صدایی حیات بخش می دهند، اما در شرایطی که ما ایجاد کرده ایم، تا چند دهه دیگر تعداد پرندگانی که دیده ایم بسیار کمتر خواهد شد. طبق یک مطالعه در سال 2019 در مورد تغییرات آب و هوایی، هوای بد که هر سال بدتر می شود، چه سرد و چه گرم، بدون شک خیلی زود منجر به مرگ پرندگان در مقیاس بزرگ می شود. بر اساس این مطالعات، اگر میانگین دمای زمین 3.5 درجه افزایش یابد، 600 تا 900 گونه پرنده ناپدید می شوند. پس از آن گرم شدن کره زمین منجر به انقراض 100 تا 500 گونه دیگر می شود و بیشترین قربانیان پرندگانی خواهند بود که زیستگاهشان به ندرت تغییرات ناگهانی دما را تجربه کرده است، به این تغییرات ناگهانی عادت ندارند. به این ترتیب پرندگان نمی توانند خود را با تغییرات ناگهانی دما وفق دهند و مرگ تنها گزینه آنها خواهد بود.

منابع غذایی تمام خواهد شد
اگر امروز به عادات غذایی خود ادامه دهیم، جهان تا سال 2100 نمی تواند غذای کافی برای ما فراهم کند. در واقع، دانشمندان می گویند حتی اگر همه مردم تا سال 2100 گیاهخوار شوند، زمین های کشاورزی هنوز نمی توانند 10 میلیارد نفر را تغذیه کنند. علاوه بر این، تا سال 2030 همه نمی توانند غذا بخرند. برخی از غذاها ممکن است 130 تا 180 برابر گران تر باشند که همه نمی توانند آن را بخرند.

حداقل 21 کشور خالی از سکنه خواهند شد
در آینده، حوضه مدیترانه بسیار بیشتر از 10000 سال گذشته تغییر خواهد کرد، اگر راهی برای نگه داشتن تغییرات دمای جهانی زیر 2 درجه پیدا نکنیم. این بدان معناست که جنگل ها به مزارع پوشیده از خار و خاشاک تبدیل می شوند و سپس به بیابان تبدیل می شوند. این نه تنها برای مناطق جنوبی اسپانیا، بلکه برای 20 کشور مدیترانه ای دیگر نیز صدق می کند. لازم به ذکر است که 21 کشور شامل 14 کشور در جنوب اروپا، 5 کشور در شمال آفریقا، 5 کشور در آسیا، 2 کشور در لبنان و سوریه دارای سواحل مدیترانه هستند و تا سال 2100 در خطر بیابان شدن قرار دارند.

ابرها ناپدید خواهند شد
فرزندان ما ممکن است نتوانند از سایه دلپذیر ابر در سال 2100 لذت ببرند، زیرا ابرها احتمالاً تا آن زمان ناپدید شده اند. از آنجا که ابرها نور خورشید را منعکس می کنند و سیاره ما را منجمد می کنند، بدون آنها دمای زمین می تواند به 100 درجه سانتیگراد برسد. این بدان معناست که این سیاره احتمالا تبدیل به گلخانه می شود، به این معنی که اقیانوس ها در یک کوره گرم می شوند، خشکسالی و سیل بالا می آید و هوا پر از دی اکسید کربن می شود. در نتیجه، سیاره به تدریج به مکانی ناخوشایند برای زندگی تبدیل می شود.

لایه اوزون به طور کامل بازسازی خواهد شد

در سال های اخیر چیز زیادی در مورد لایه اوزون شنیده نشده است، اما در دهه 1970 و 1980 سوراخ بسیار بزرگی با انتشار کلر، فلوروکربن ها ایجاد شد که مواد خطرناکی بودند که توسط اسپری ها، سیستم های تهویه و یخچال ها تولید می شدند. این خیلی سریع اتفاق افتاد، به لایه اوزون آسیب زد، به نظر می رسید که بشریت به زودی در خطر خواهد بود. اگر قرار بود این سوراخ رشد کند، اشعه ماوراء بنفش خورشید به عمق و عمق زمین نفوذ می کند و مردم را زنده می کند. خوشبختانه به محض اینکه دانشمندان علت این حادثه را کشف کردند، اقدامات مهم بسیاری برای کاهش استفاده از این مواد شیمیایی مضر انجام شد. از آن زمان، لایه اوزون به آرامی اما به طور پیوسته در حال بهبود است. در سال 2014، گروهی از دانشمندان در سازمان ملل اعلام کردند که قطر لایه اوزون نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است یا این روند کند است، اما تا سال 2075 تمام حفره های لایه اوزون قطب جنوب دگرگون خواهند شد. این حفره قبلا 30 میلیون کیلومتر مربع بود، اما اکنون به 20 میلیون متر مربع کاهش یافته است.

زمین در سال 2100 چگونه به نظر می رسد؟ / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهدسطح دریا 3 متر بالا می رود
پیش بینی می شود در سال های آینده سطح دریا به 250 سانتی متر افزایش یابد. در سال 1993، ماهواره شروع به ثبت سطح دریاها کرد. از آن زمان، سطح دریا بین 15 تا 20 سانتی متر بالا رفته است. با این سرعت تخمین زده می شود که در سال 2100 سطح دریا به 250 سانتی متر برسد. این بدان معنی است که بسیاری از خطوط ساحلی در سراسر جهان در خطر هستند. بسیاری از چیزها با افزایش سطح دریا در خطر هستند، از جمله پل ها، جاده ها، بدنه های آبی و غیره، این لیست کامل نیست. در واقع، می‌تواند باعث موج‌های طوفانی، مانند سیل، و حتی آلودگی منابع آب شیرین با آب شور شود که می‌تواند بر اکوسیستم‌های طبیعی و منابع آب کشاورزی تأثیر بگذارد.

کمتر از 20 درصد از جنگل های بارانی آمازون باقی خواهد ماند

یکی از غم انگیزترین خساراتی که در طول قرن ها برای کره زمین رخ داده است و در دهه های آینده نیز ادامه خواهد داشت، از بین رفتن جنگل های بارانی است و در شرایط فعلی، امیدی به بازگشت آنها نداریم. یعنی تا پایان قرن بیست و یکم مقدار زیادی از این جنگل های ارزشمند باقی نمی ماند. بر اساس مطالعات اقلیمی که در سال 2014 در بریتانیای کبیر انجام شد، مشخص شد که در سال 2055 میانگین دمای زمین 4 درجه افزایش می یابد. این تنها میانگینی است که محاسبه شده است، در برخی از نقاط جهان این افزایش بیش از 16 درجه سانتیگراد خواهد بود، یعنی به زودی کشور به جوش خواهد آمد. بنابراین، تا پایان قرن جاری، جنگل های بارانی زیادی باقی نمی ماند. به گفته مؤسسه هواشناسی آلمان، حداقل 83 درصد از جنگل های بارانی آمازون تا پایان این قرن از بین خواهد رفت، رقمی که بر اساس برخی خوش بینی ها است.

یخ های قطب شمال ناپدید خواهند شد
کره زمین در سال 2100 چگونه است؟ / اتفاقاتی که در کمتر از 80 سال رخ می دهد

وقتی به قطب شمال فکر می کنید، احتمالاً یخ زیاد اولین چیزی است که به ذهنتان خطور می کند، اما باید بدانید که این تفکر طولانی نخواهد بود، زیرا در چند دهه آینده، قطب شمال به زودی از یخ خالی خواهد شد. . طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، صفحات یخی قطب شمال در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ با سرعتی که اکنون یخ‌های قطبی در حال ذوب شدن هستند، بالاترین نرخ انقراض را داشتند و تا سال ۲۰۳۷ دیگر یخی در این منطقه باقی نخواهد ماند. باقی: بر اساس برآوردهای انجام شده از این مطالعه، در سال 2009 بیش از 4.6 میلیون کیلومتر مربع یخ در شمال وجود داشت که در سال 2037 از یک میلیون متر مکعب یا تقریباً صفر کاهش خواهد یافت.

2323