عمومی

رشد تولید لوازم خانگی به رغم تحریم‌ها

کایوان گردان امشب در سخنرانی اصلی در سرگرمی برای همه گفت: “ما در تلاش هستیم تا تولید لوازم خانگی را بهبود بخشیده و سازماندهی کنیم.” “وضعیت و شرایط تولید لوازم خانگی خوب است.”

این گردان گزارش داد که 70 تا 80 درصد بازار قبلاً توسط محصولات کره ای اشغال شده بود ، افزود: واردات لوازم خانگی کاملاً ممنوع است.

مدیر کل صنعت برق و الکترونیک وزارت صمت گفت. “در مورد توزیع کالا ، ما شکایت داریم که تولید را افزایش داده ایم ، اما آمارها نشان می دهد که میزان تولید با اندازه خانه ها مطابقت ندارد و نهادهای نظارتی باید مسئولیت های خود را در این زمینه انجام دهند.”

کیوان گردان با اشاره به مجوز 25 و 20 درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی و سایر کالاها گفت. “قیمت ها مشخص است ، درب کارخانه ذکر شده است.”

وی در مورد تهیه ورق های فولادی خارج از انبار با قیمت بالاتر گفت. “مشکل سیستم بهینه سازی نیست ، این سیستم وظیفه خود را دقیق انجام می دهد ، نظارت بر آن وجود دارد. در حال حاضر آمار خرید شرکت و آمار تولید و ما در حال تلاش برای خرید مقایسه ورق های فولادی با تولید آنها هستیم تا بتوانیم ورق های فولادی را به تولید کنندگان واقعی عرضه کنیم.

حمیدرضا هاز ، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ، گفت: وی افزود: ما باید تولید را افزایش دهیم اما در زمینه تولید مشكل داریم. تهیه مواد اولیه و بودجه با قیمت مناسب واقعاً دشوار است. “ما باید ورق های فولادی با قیمت بالا را از بازار آزاد خریداری کنیم تا عرضه روزنامه ها را افزایش دهیم.” بسیاری از تولیدکنندگان ورق های فولادی سرد محصولات خود را در بورس اوراق بهادار فهرست نمی کنند.

هاز صادقانه گفت. “مشکل این است که هرکسی پروانه بهره برداری دارد از طریق یک بهینه ساز ورق فولاد دریافت می کند ، اما هیچ کس پیگیری نمی کند که تعداد زیادی از آنها محصولات برگشتی دارند. فولاد مبارکه نباید صفحه داغ خود را به کسی بدهد.” آنها ورقهای تولید سرد خود را در بورس عرضه نمی کنند. وی گفت: “وزارت صمت باید فوراً در این زمینه اقدام کند.”

محمد تاجمیر ریاحی ، مدیر فروش داخلی فولاد مبارکه نیز گفت: “فولاد مبارکه 100٪ محصولات خود را در بورس اوراق بهادار عرضه می کند ، یکی مستقیماً در بورس اوراق بهادار و دیگری منحصراً به تولیدکنندگان خودرو و لوازم خانگی.”

وی با بیان اینکه “صنعت فولاد می تواند به اندازه نیاز کشور تولید کند” ، افزود: افزایش تولید در صنایع پایین دستی باعث ایجاد برخی کمبودها شده است.

حسنی سعد ، رئیس بورس کالا گفت: حداقل 80 درصد ورق های تولید شده بدون نسخه خریداری می شوند و فقط فولاد مبارکه محصولات خود را در بورس عرضه می کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حمیدرضا دهقانیان نیز گفت. “قاچاق با اقدامات انجام شده کاهش یافته است. در 5 ماه اول سال 1999 ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، تعداد کشفیات قاچاق 526٪ افزایش یافته است.”

وی گفت: “هیچ ارتباط مستقیمی بین رشد قاچاق کالا و رشد کشفیات وجود ندارد. رشد افشاگری به معنای رشد قاچاق نیست.”