بین الملل

رسانه عبری‌زبان: فرماندهان ارتش اسرائیل از توافق جدید با حماس حمایت می‌کنند

بر اساس آنچه شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد در خصوص برگزاری نشست روسای موساد و سیا درباره تعیین خطوط کلی مذاکرات توافق تبادل اسیران بین حماس و رژیم صهیونیستی اختلاف نظرهایی وجود داشت، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این جلسه برگزار شود.

به گزارش سرگرمی برای همه، «کان» توضیح داد که هم رئیس ستاد ارتش اسرائیل، رئیس موساد، و رئیس شاباک و همچنین یوآو گالانت، وزیر جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت وزیران کابینه جنگ از ترویج این توافق حمایت می‌کنند و اصرار دارند که در این زمان لازم است.

قرار است رئیس سیا، رئیس موساد رژیم صهیونیستی و نخست وزیر قطر در نشستی در پاریس با یکدیگر دیدار کنند تا خطوط کلی مذاکرات توافق تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل را تدوین کنند.

ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به منظور برگزاری جلساتی برای احیای روند مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه و توافق تبادل اسرا بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و اسرائیل، از پاریس، پایتخت فرانسه بازدید می‌کند.

آکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که برنز در دیدار با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، دیوید بارنیا، رئیس سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد)، درباره این پرونده صحبت خواهد کرد. شرکت پخش اسرائیل گزارش داد که برنز در حال کار بر روی پیش‌نویس خطوط کلی برای تبادل اسیران و مذاکرات آتش‌بس است.

مقامات ارشد دستگاه نظامی رژیم اشغالگر بر این باورند که حتی اگر خطوط کلی توقف جنگ مورد توافق قرار گیرد، اسرائیل در صورت نیاز آن را از سر خواهد گرفت.

به گزارش کان، در عین حال، وزرای کابینه جنگ از حل و فصل اسرائیلی در خصوص درخواست آزادی تعدادی از اسیران نزد حماس در صورت تصویب چنین توافقی حمایت می‌کنند.

بر اساس آنچه «کان» از منابع آگاه گزارش داده است اشغالگران بر موضوعات دیگری اصرار دارند که موضوع اختلاف با حماس است.

در حالی که «انتظار می‌رود که فعالیت نیروهای اسرائیلی در جبالیا برای بررسی اینکه آیا احتمال دیگری برای یافتن مکان اسیران در این منطقه وجود دارد یا خیر، ادامه یابد».

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.