اقتصادی

راهکارهایی برای تامین کسری بودجه/ نقش بورس در کاهش تورم

این اقتصاددان گفت: برای کاهش تورم ، از اقتصاد فعلی بازار نباید برای تولید محصولات بی معنا استفاده شود و باید این عوامل از نزدیک کنترل و اجرا شود تا تورم و تورم کاهش یابد. افزایش تولید.

به گزارش سرگرمی برای همه ، آقای حسین راغفر در جلسه هفتگی موسسه مطالعات دین و اقتصاد با موضوع “اقتصاد ایران در دوره تاج” که امروز (پنجشنبه) به صورت آنلاین برگزار شد ، این جمله را بیان کرد: اعتیاد ، خشونت ، طلاق ، خودکشی ، مهاجرت و غیره. در نتیجه گسترش تاج ویروس ، رشد عظیمی از رشد اقتصادی در سراسر جهان روی داده است که منجر به بازسازی سیاست داخلی و خارجی و ترویج کشور-ملت خواهد شد.

وی ادامه داد: در نتیجه شیوع ویروس ، بازار جهانی مالی رو به کاهش است و کشورها در تلاش هستند تا قابلیت های داخلی خود را بهبود بخشند و شبکه های اجتماعی خود را برای ارتقاء مردم عادی تقویت کنند. مشکلاتی که در نتیجه شیوع ویروس در این کشور وجود دارد قابل اصلاح است و در این راستا تعدادی از راهکارها پیشنهاد شده است که یکی از آنها عدم بودجه کافی است.

توصیه های مربوط به بودجه

این اقتصاددان افزود: در حال حاضر یکی از بزرگترین منابع کاهش درآمد سیستم مالیاتی است و جمع آوری مالیات باید بر کسانی متمرکز شود که بر بحران مالی غلبه کرده اند. همچنین از 20 درصد افرادی که در بورس سهام فعال بوده اند ، می توان 20 هزار دلار بدهی مالیاتی نیز داشت.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه فاکتورهای سوداگرانه باید از طلاها ، سکه ها ، ارزها و غیره مالیات بگیرند ، ادامه داد: در سال 1997 فعالان و شرکت های بزرگ کمتر از 200 هزار میلیارد ریال در رانت خارجی درآمد داشتند. می توان آن را به درستی مالیات داد. در حال حاضر یک لایحه مالیاتی 750 میلیاردی قابل تحقق است که یک ابزار مالی خوب ایجاد می کند بنابراین دیگر نیازی به فروش نفت نداریم.

تغییر ارزهای ملی تورم را بدتر می کند

به گفته اقتصاددانان ، تصمیم گیرندگان باید از چسبیدن به این امر خودداری کنند. ابتکاراتی مانند حذف چهار صفر از پول ملی به طور فزاینده ای رایج شده است.

راغفر اظهار داشت: در این روزها باید مهارت هایی که در حال افزایش مشارکت توده ها برای تأمین نیازهای مردم است ، به خوبی توسعه یابد.

چگونه هزینه انتقال باید تعیین شود؟

وی گفت: منبع اصلی ارز در کشور منابع انسانی است ، بنابراین دانستن نرخ ارز اشتباه نیست زیرا پول متعلق به همه افراد جامعه است. آیا شما قیمت نقدی باید متناسب با نیازهای مردم عادی و رفاه مردم تنظیم شود نه هزینه های تحمیل شده توسط گروه های دیگر.

به گفته این اقتصاددان ، نرخ ارز باید مطابق نیاز تولید کنندگان باشد و تقاضا برای کالاهای با کیفیت بالا پایین باشد. همچنین ، در این حالت ، ارزهای خارجی باید حفظ شوند تا نشان دهند چقدر پول خرج شده است.

وضعیت اخیر بازار ضد اقتصادی است

راغفر همچنین در مورد روند فعلی بورس کالا اظهار داشت: “فکر می کنم رونق بزرگی در بورس کالا حاصل شده است که با نقض آشکار اصول اساسی روبرو است و در دسترس بودن افراد کم درآمد منجر به خسارات قابل توجهی می شود.” اگر بازارهای سرمایه با تفکر و گمانه زنی وارد بازارهای دیگر شوند ، می توانند اقتصاد را بهبود بخشند. در این شرایط ، دارایی های بورس اوراق بهادار باید ساماندهی و در شیوه های خوب تجاری اداره شود تا از فرسایش جلوگیری شود.

این استاد دانشگاه در خاتمه سخنان با بیان اینکه سیستم مالیاتی باید به سمت کمک به تولید درآمد برود ، افزود: در اقتصادی که افراد غیرانتفاعی بسیار مولد هستند ، سرمایه به سمت تولید نمی رود و این کار از طریق سیستم مالیاتی انجام می شود. برای جلوگیری از سرازیر شدن نفت از بازارهای سرمایه به بازارهای سوداگر ، چاره ای جز آغاز سیستم مالیاتی وجود ندارد و برای تولید مثل بازار سهام ، باید هزینه های تحمیل شده را نیز هزینه های معوقه پرداخت کرد.

انتهای پیام