اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانیان

راه‌های پیشگیری از کک و مک صورت در مردان

کک و مک چیست و چرا ایجاد میشود؟

قیمت کرم لاکچری کوین فرانسوی: برای اینکه بتوان یک مشکل را حل کرد، اول باید دلیل اتفاق افتادن آن را بدانیم. کک و مک لکه‌هایی هستند که بر اثر تجمع ملانین یا رنگدانه‌های پوست ایجاد می‌شوند. این لکه‌ها صاف و بدون درد هستند. در بعضی افراد بیشتر دیده می‌شوند و در بعضی دیگر کمتر. هیچ کس با وجود کک و مک به دنیا نمی‎‌آید؛ اما این مسئله می‌تواند به صورت ژنتیکی در او وجود داشته باشد و با قرار گرفتن در معرض آفتاب روی پوست او ظاهر شود.

وجود کک و مک دلیلی بر عدم زیبایی کسی نیست؛ این را «مگان مارکل» عروس خانواده سلطنتی انگلیس در روز عروسی‌اش ثابت کرد؛ اما اگر به هر دلیلی دوست دارید به رفع کک و مک صورت‌تان کمک کنید یا مانع از افزایش آن شوید، راهکارهای زیر به کارتان خواهند آمد.

درمان کک و مک 

قیمت کرم لاکچری کوین برای تیرگی واژن: راهکارهای مختلفی برای درمان کک مک و پوشاندن لکه های حاصل از آن وجود دارد. جمله پیشگیری بهتر از درمان است، کلیشه‌ای به نظر می‌رسد؛ اما کلیشه‌ای است که هیچ وقت از اهمیت آن کم نخواهد شد.

  1. استفاده از کرم ضد آفتاب؛ یک ضرورت مهم

اگر در خانواده خود کسانی را دارید که کک و مک دارند و احتمال می‌دهید شما هم این ژن را به ارث برده باشید یا اینکه در حال حاضر تعدادی کک و مک روی صورت‌تان است و می‌خواهید مانع از بیشتر شدن آن‌ها شوید،  کرم دکتر بیز نباید از دسترس شما خارج شود. درست است که این کرم به رفع کک و مک کمک نمی‌کند؛ ولی یک عامل مهم برای پیشگیری از بروز آن است.

بهترین کرم ضد آفتاب به توصیه آکادمی پوست آمریکا کرمی است که شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • کرم ضد آفتاب شما باید حداقل SPF 30 داشته باشد یا شامل SPF بالاتری شود تا بتواند مانع از بروز و گسترش کک و مک شود.
  • حداقل 15 دقیقه قبل از اینکه از خانه یا محل کار خارج شوید و در معرض نور خورشید قرار بگیرید، کرم ضد آفتاب را روی پوست تمیز خود بزنید.
  • حتما هر دو ساعت یک بار کرمتان را تجدید کنید. اگر شنا کردید یا بر اثر فعالیت یا گرما تعریق زیادی داشتید، کرم شما پاک شده است و لازم است بلافاصله آن را تجدید کنید.
  1. درمان با استفاده از لیزر

یکی دیگر از روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید به درمان کک و مک صورت‌تان کمک کنید، لیزر درمانی است. پرتوهای لیزر بخش‌هایی از پوست را که هدف درمان است در نظر گرفته و سعی در رفع مشکل می‌کنند؛ با اینکه روش کلی درمان با لیزر همین است اما انواع مختلفی از لیزرها وجود دارد. بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2015 انجام شده است، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که نوع خاصی از لیزر تحت عنوان 1064 Q-Switched Nd YAG برای درمان لکه‌های پوستی موثر عمل می‌کند. استفاده از این لیزر بیش از 50 درصد از لکه‌های کک و مک را در 62 درصد مراجعان برطرف کرد. با وجود اینکه به طور معمول درمان‌های لیزر مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کنند؛ اما شامل بعضی عوارض جانبی می‌شوند که اگر شما هم قصد استفاده از این روش درمانی را دارید، خوب است درباره آن‌ها آگاهی داشته باشید.

خارش، تورم، قرمزی، خشکی، پوسته شدن، عفونت و تغییر رنگ پوست می‎‌توانند جزو عوارض جانبی استفاده از لیزر برای درمان کک و مک باشند. اگر سابقه زدن تبخال دهانی داشته‌اید، این مورد را قبل از شروع درمان به پزشکتان اطلاع دهید؛ چون لیزر در موارد خاص ممکن است باعث تشدید مشکل شود. پزشکتان احتمالا با تجویز دارو و کرم‌های خاص قبل از شروع لیزر درمانی جلوی بروز مشکل را خواهد گرفت. اگر هم سابقه بیماری خاص یا سرطان داشته‌اید، حتما قصدتان برای لیزر درمانی را با پزشک متخصصتان در میان بگذارید. در بسیاری از مواقع اجازه انجام این کار به بیمارانی که سابقه بیماری خاص داشته‌اند، داده نخواهد شد.

معمولا یک جلسه لیزر درمانی برای درمان کک و مک کافی نیست و بعد از هر جلسه پوست حدود دو هفته برای ریکاوری به استراحت نیاز دارد.

  1. کرایو تراپی

سومین روشی که می‌توان از آن برای رفع و درمان کک و مک صورت استفاده کرد، کرایوتراپی است. کرایو در یونانی به معنی سرما بوده و تراپی هم معنی درمان را می‌دهد؛ بنابراین در این روش قرار است از سرما برای درمان کک و مک صورت استفاده شود.

در روش کرایو تراپی از سرمای بسیار شدید به شکل نیتروژن مایع برای فریز کردن و نابودی سلول‌های غیر عادی پوست استفاده می‌شود. این روش معمولا روش خطرناکی نیست؛ با وجود این به بیهوشی و زمانی برای ریکاوری نیاز دارد. بعضی از عوارض جانبی این روش می‌تواند شامل خونریزی و تاول پوستی باشد؛ اما بسیار کم پیش می‌آید که این روش جای زخم یا ردی از خودش جا بگذارد. قبل از استفاده از این روش هم اگر مشکل خاصی دارید، حتما آن را با پزشک متخصصتان در میان بگذارید.

  1. کرم رفع کک و مک

کرم‌های ضد کک و مک یا ضد لکه به دو شکل در دسترس کسانی هستند که می‌خواهند کک و مک صورت‌شان را از بین ببرند؛ یک نوع از این کرم‌ها محصولاتی تخصصی هستند که باید توسط پزشک متخصص تجویز شوند و نوع دیگر کرم ضد کک و مک معمولی است که بدون نسخه هم می‌توان آن را تهیه کرد. بیشتر انواع کرم‌های ضد لکه حاوی ماده‌ای به نام هیدروکینون هستند که باعث کاهش تولید ملاتونین و روشن شدن لکه‌های تیره پوستی می‌شوند.

استفاده از کرم‌های حاوی هیدروکینون ممکن است منجر به خشکی پوست، سوختگی، التهاب، تاول یا از دست رفتن رنگ پوست شود؛ به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از این کرم‌ها با پزشک متخصص پوست مشورت کنید و هیچ وقت سر خود سراغ نسخه‌های تخصصی نروید.

  1. استفاده از کرم رتینوئید

کرم‌های رتینوئید از دیگر کرم‌های معمول برای محو و درمان کک و مک صورت است. این کرم از ترکیبات ویتامین آ به دست می‌آید و ثابت شده است که باعث بهبود آسیب‌های ناشی از نور خورشید و کک و مک می‌شود.

بهترین کرم برای رفع کک و مک ایرانی کدام است؟

در ادامه انواع کرم برای کک و مک صورت به شما معرفی می‌شود که همگی امتحان‌شان را به خوبی پس داده‌اند. همگی کرم رفع کک مک ایرانی هستند و به راحتی می‌توانید آنها را تهیه نمایید.

بهترین کرم برای رفع کک و مک | درمان قطعی کک ومک در خانه | درمان کک مک با جوش شیرین

کرم ضد لک سینره

کرم ضد لک سینره بنا به نظر گروهی از مصرف کنندگان هترین کرم برای رفع کک و مک ایرانی است. این کرم علاوه بر اینکه تیرگی‌ها و تجمع ملاتونین ناشی از تابش نور خورشید را از بهبود می‌دهد، با استفاده از AHA، ویتامین آ و ویتامین سی باعث سلامت لایه جدید پوست می‌شود. همچنین اگر دچار لکه‌های پوستی بر اثر افزایش سن شده‌اید، این کرم می‌تواند به کمک شما بیاید. کافی است هر روز صبح و هر شب کرم را روی پوست تمیز و در نواحی لازم قرار دهید و صبر کنید تا کاملا جذب شود.

 کرم مناسب پوستهای لکدار درمالاین

یکی از بهترین انواع کرم برای کک و مک صورت، کرم درمالاین است. این کرم حاوی مواد موثر برای از بین بردن لکه‌های سیاه پوستی است. وجود آنتی اکسیدان قوی در این محصول منجر به جوان سازی پوست شده و مواد رطوبت دهنده آن مانع از خشک شدن پوست بر اثر استفاده از کرم می‌شوند.

برای استفاده از این کرم روزی یک الی دو بار آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید جذب شود.

 کرم روشن کننده و ضد لک صورت پرودرما

اگر به دنبال کرمی هستید که بتواند لک‌های صورت و گردن را برطرف کند، کرم ضد لک پرودرما گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این کرم بسیار ملایم است و به همین دلیل منجر به ایجاد حساسیت پوستی نمی‌شود. حاوی ویتامین سی است که باعث روشن شدن پوست می‌شود و مواد موثری برای کاهش تولید ملاتونین دارد.

کرم پرودرما را صبح و شب به مقدار لازم روی لکه‌های پوستی قرار دهید. معمولا بعد از دو ماه نتایج به خوبی مشخص خواهد شد