فرهنگ و هنر

ذات اقامتگاه‌های بوم‌گردی با کمی‌نگری در تضاد است

سرگرمی برای همه/ خراسان رضوی دبیر انجمن تخصصی اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت. «فلسفه اقامتگاه‌های بوم‌گردی میزبان شایسته‌ای است، با فرهنگ بومی ایرانی منطقه منطبق است، باید گفت ماهیت این اقامتگاه‌ها در تضاد است. با کمیسیون.”

صادق کاظمیان در گفت وگو با سرگرمی برای همه خاطرنشان کرد. «در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی یا خانه های بوم گردی مطابق با استانداردهای جهانی و با استقبال داخلی در روستاهای ایران شروع به فعالیت کرده اند. هدف این سکونتگاه ها حرکت به سمت توسعه پایدار در مناطق روستایی در بافت های تاریخی است.

او ادامه داد. این بدان معناست که علاوه بر حفظ معماری، بناهای تاریخی، فرهنگ محلی، آیین‌ها، غذا، پوشاک، گویش، موسیقی، حفاظت از محیط زیست و رفاه جامعه محلی با ایجاد مشاغل و زنجیره‌های مرتبط با گردشگری. توجه! انجام شد. فعالیت این سکونتگاه ها منجر به مهاجرت معکوس، رونق روستاها، صنایع دستی، حفظ بناهای تاریخی، معماری بومی شده است.

دبیر انجمن اقامتگاه های بوم گردی ایران در خصوص اثرات منفی اقامتگاه های بوم گردی گفت: »: در برخی مناطق، صدور مجوز فراتر از حد تحمل منطقه، تأثیر منفی بر آب، خاک، و محیط زیست و فرهنگ جامعه میزبان گذاشته است. فلسفه اقامتگاه های بوم گردی با گردشگری انبوه در تضاد است و حضور تعداد زیادی گردشگر در زمان های خاص مضر است.

دبیر اتحادیه حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران با اشاره به اینکه خراسان رضوی از قابلیت های بالایی در مناظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی برخوردار است، تصریح کرد. استراحتگاه های سودمند.

کاظمیان افزود. «خوشبختانه در سال‌های اخیر توجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از صدور پروانه‌های کلان به سمت صدور پروانه‌ها معطوف شده است که بر اساس توانمندی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی مناطق مختلف کشور انجام می‌شود. دولت. »:

ماهیت اقامتگاه های بوم گردی با اقلیت در تضاد است

او ادامه داد. «البته با آشکارسازی ظرفیت های مناطق می توان در مناطقی که مجوزهای زیادی وجود دارد از صدور مجوز جلوگیری کرد و در مناطقی که ظرفیت های مغفول مانده می توان سرمایه گذاران و جامعه محلی را تشویق کرد. این کار را انجام بده.” در حال حاضر حدود 130 شهرک دارای مجوز در این ایالت وجود دارد و همین تعداد نیز تاییدیه اولیه را دریافت کرده اند.

دبیر انجمن اقامتگاه های بوم گردی ایران گفت. «شیوع ویروس کرونا و تأثیر آن بر بخش گردشگری باعث شده است که مردم بدون تحقیق، برنامه ریزی، تبلیغات به اقامتگاه های بوم گردی نروند و این عوامل دلیل آن شده است. نیاز به کاهش تقاضا برای اقامتگاه های بوم گردی در سراسر ایران را به دنبال داشته است.

کاظمیان در خصوص تعطیلی اقامتگاه های بوم گردی در دو سال اخیر تصریح کرد. چون مدیران بسیاری از آن خانه ها در آنجا زندگی می کنند در نتیجه بسیاری از آنها مستقر شده اند که این به معنای فعال بودن آنها نیست. در این مدت 80 درصد آن خانه‌ها فعال نبودند و در زمان کاهش محدودیت‌ها با حداقل ظرفیت پذیرایی می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت اقامتگاه های بوم گردی با کمیته ها در تضاد است، گفت. «فلسفه این خانه‌ها میزبانی شایسته و متناسب با فرهنگ بومی ایرانی است، همانطور که در خانه‌های ایرانی به مهمان نگاه نمی‌کنیم. به نظر می رسد “اصول مهمان نوازی در این پناهگاه ها به درستی اعمال می شود.” مثلاً می توان گفت در اقامتگاه های بوم گردی اصلاً از کلمه مسافر یا مشتری استفاده نمی شود، همه مردم مهمان خانه های بوم گردی هستند.

کاظمیان ادامه داد. در نهایت پس از اقدام سریع در زمینه توسعه کمی امکانات گردشگری، کل جامعه اعم از مقامات دولتی، جامعه محلی و سرمایه گذاران به این نتیجه رسیدند که ماهیت اقامتگاه های بوم گردی با توسعه سریع ناسازگار است.

انتهای پیام: