بین الملل

دفتر رسانه‌ای غزه: اسرائیل عامدانه اوضاع انسانی را بحرانی می‌کند

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه اعلام کرد که اشغالگران عامدانه اقدام به بحرانی کردن اوضاع انسانی در غزه می‌کنند.

به گزارش سرگرمی برای همه، دفتر رسانه‌ای دولتی فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست عامدانه اقدام به بحرانی کردن اوضاع انسانی در غزه از طریق توقف ورود کمک‌های بشردوستانه و بستن گذرگاه‌های رفح و کرم ابوسالم کرده و بیمارستان‌ها و مدارس را در شرق شهر رفح هدف قرار می‌دهند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، در این بیانیه همچنین آمده است که اشغالگران صهیونیست شماری از غیرنظامیان، زنان و کودکان را طی ۱۲ ساعت گذشته به شهادت رسانده‌اند که این افراد بالغ بر ۳۵ تن هستند. نظامیان صهیونیست همچنین اقدام به توقف خدمات‌رسانی بیمارستان‌ها و هدف قرار دادن مدارس کرده که صدها هزار آواره به آن پناه برده‌اند.

رسانه‌های عبری بامداد امروز (سه‌شنبه) نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در شرق رفح، واقع در جنوب نوار غزه با حملات شدید آغاز کرده است. رسانه‌های عبری گزارش دادند جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات هوایی شدیدی را در شرق رفح انجام دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد به موازات بررسی پاسخ حماس به آتش‌بس و پیشنهاد تبادل اسرا که این جنبش با آن موافقت کرده است، به عملیات خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

ارتش اشغالگر از ساکنان شرق رفح خواسته فورا منطقه را تخلیه و به سمت منطقه «بشردوستانه» در المواصی در خان یونس حرکت کنند تا برای آغاز عملیات خود علیه این شهر آماده شود. ارتش رژیم صهیونیستی حمله هوایی را چند ساعت پس از این اطلاعیه آغاز کرد. حمله هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در حالی رخ داده است که پیش از آن جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

همزمان با دویست و چهاردهمین روز جنگ غزه، وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد نیروهای اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج کشتار شدند که در نتیجه آن ۵۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۹۰ تن دیگر زخمی شدند، به این ترتیب شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۳۴ هزار و ۷۳۵ تن و زخمی‌ها به ۷۸ هزار و ۱۰۸ تن افزایش یافت.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.