عمومیکسب و کار ایرانیان

دستگاه مه پاش در مرغداری

صنایع دام و طیور نیز مانند سایر صنایع دنیا هر روز رو به جلو و کارآمدتر می شوند. این صنعت بسیار حساس است زیرا مستقیماً با موجودات زنده سروکار دارد. این حساسیت ها شامل حفظ وضعیت سلامت و بهبود شرایط زندگی دام و طیور است. سیستم مه پاش طیور یکی از مهمترین ابزارهایی است که برای ایجاد وضعیت مطلوب در زندگی حیوانات استفاده می شود. در ادامه به بررسی مه پاش مرغداری می پردازیم.

درباره سیستم های مه پاش مرغ بیشتر بدانید

کسانی که قصد فعالیت در دامداری و طیور را دارند باید شرایط را از قبل آماده کنند. این شرایط شامل رعایت شرایط مناسب برای حفظ جان و کنترل کیفیت سلامت آنها می باشد. در هر قسمت از این واحدهای صنعتی تعدادی تجهیزات استفاده می شود و هر یک از تجهیزات به نوعی بر کیفیت محصولات تاثیر می گذارد.

از سوی دیگر دستگاهی به نام فوگر وجود دارد که مرغداری ها برای تجهیز سالن های پرورش خود به آن نیاز دارند. مرغداری ها اغلب در خارج از شهر قرار دارند و دمای آن منطقه ممکن است بیشتر از شهر باشد. احتمال دیگر افزایش دمای محیط به دلیل تعداد زیاد پرندگان و ایجاد تراکم کوچک زیستگاه بسته است.

فاگر نقش خود را در این مورد نشان می دهد. مه پاش برای ایجاد تعادل دمایی در محیط طراحی و نصب شده است. وقتی مرغداری ها گرم می شوند، پرندگان می توانند بمیرند. مرگ آنها آسیب زیادی به کل مجموعه وارد می کند و حتی ممکن است از فعالیت و درآمدزایی جلوگیری کند. به همین دلیل است که مرغداران برای بهبود آب و هوا به مه‌پاشی صنعتی روی آورده‌اند.

مزایای سمپاشی جوجه ها

انواع مه پاش مرغداری و طیور در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود. این دستگاه ها معمولا آب را با فشار بالا به پمپ تزریق می کنند. این باعث شد که حتی مقدار کمی آب به غبار تبدیل شود و سالن بزرگ را بپوشاند. همچنین برای کاهش استرس گرمایی و تامین رطوبت مورد نیاز برای رشد طیور، جلوگیری از انتشار ویروس ها و بیماری ها و بهبود کلی محیط طراحی شده است.

سیستم مه یک ابزار مهم در پرورش طیور برای ایجاد شرایط زندگی مطلوب برای پرندگان است. این به تنظیم سطح دما و رطوبت و کنترل گسترش بیماری کمک می کند.

کنترل بیماری و ضد عفونی

یکی از عملکردهایی که سیستم مه می تواند برای شما انجام دهد این است که به شما کمک می کند تا محیط را تمیز و تمیز کنید. داروهایی که باید باد شوند یا در مخزن آب ریخته شوند. پمپ ها و نازل ها کمک می کنند تا این مواد به خوبی در کل قفسه مرغ پخش شوند.

البته این کار با احتیاط های زیادی همراه است. ابتدا مطمئن شوید که استنشاق مواد ضدعفونی کننده برای پرندگان مشکلی ایجاد نمی کند. نکته دیگری که باید در مورد آن بپرسید این است که آیا دارو یا پاک کننده اثر نامطلوبی روی آب دارد یا خیر. اگر ماده ای در آب محلول است، باید بدانید که در چه دمایی می تواند در آب حل شود. در نهایت مطمئن شوید که به سیستم شما آسیبی نمی رساند.

اما چرا سیستم مه پاش در مرغداری مهم است؟

ابتدا باید اشاره کنیم که این سیستم مه پاش مرغداری وظیفه کنترل دمای مرغداری را بر عهده دارد. مانند سایر حیوانات، جوجه ها نیز باید در دمای مناسب نگهداری شوند. اگر دما و شرایط مناسب نباشد، می تواند بر تغذیه و کیفیت گوشت آنها تأثیر منفی بگذارد. عامل دیگر این است که دمای بالا احتمال ابتلا به بیماری های پرندگان را افزایش می دهد. این بیماری ها صدمات جبران ناپذیری به مجموعه وارد می کند.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است که به دلیل جمع شدن تعداد زیادی جوجه در فضای کوچک، مقدار زیادی گرد و غبار، کثیفی و گرد و غبار در هوا پراکنده می شود. گرد و غبار همچنین می تواند عاملی برای ایجاد بیماری باشد و باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت و سطح پیچیده شود. این دستگاه به نشستن گرد و غبار در محل کمک می کند

نکته مهم دیگری که به عنوان شاخص کیفیت و سلامت محیط به شمار می رود بوی سالن های نگهداری مرغ است. از آنجایی که جوجه ها در سالن عمومی هستند، بوی بسیار نامطبوعی متصاعد می کنند که بسیار آزاردهنده است. برای کنترل این بو و بهبود کیفیت شرایط سالن ها بهتر است از سیستم خنک کننده تبخیری و رطوبت گیر در مرغداری خود استفاده کنید.

اجزای بخور طیور

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سیستم با شرایط مجموعه کار، به نظر می رسد شناخت خوب هر جزء و شناخت کاربرد آن ضروری است. اجزای کلی همه مدل های مه شبیه به هم هستند و تفاوت زیادی بین مدل هایی که در یک مقیاس کار می کنند وجود ندارد.

اجزای اصلی سیستم مه پاش مرغی شامل لوله ها و اتصالات، پمپ های آب و پخش کننده های غبار می باشد. همه این اجزا برای عملکرد صحیح ضروری هستند و باید از بهترین مواد موجود در بازار انتخاب شوند. ابتدا اجازه دهید در مورد لوله ها صحبت کنیم. لوله های پلی آمید در صنعت دام و طیور و همچنین در پرورش گل و گیاه استفاده می شود.

این لوله ها باید دارای علامت های استاندارد و نشان دهنده مقاومت فشاری باشند. همچنین بهتر است محصولاتی بخرید که در سرما ترک نخورند و نمی شکنند. لوله با یک نازل به پایان می رسد، بنابراین بهتر است فلز را انتخاب کنید. بهترین ماده برای این قطعه فولاد ضد زنگ است. نازل های مه پاش دائماً در معرض آب و رطوبت هستند و چون در ارتفاعات قرار دارند، دمای محل نسبتاً بالاست. برای جلوگیری از هر گونه مشکل، توصیه می شود یک مدل ضد زنگ برای نبولایزر انتخاب کنید.

پمپ مه پاش قلب تپنده و جایی است که همه اجزا در آن قرار می گیرند. این دستگاه باید بتواند فشار قوی ایجاد کند تا آب را از منبع اصلی به لوله وادار کند و سپس حداقل فشار و سرعت لازم برای ایجاد مه در کل مسیر را حفظ کند. این آب با سرعت بالا به نازل ها و دیفیوزرها می رسد و به صورت هاله ای از پودر آب از آن خارج می شود. اگر پمپ شما قدرت کافی نداشته باشد، به اندازه کافی کار نمی کند و قطرات آب مانند باران می شود که برای مرغداری شما خوب نیست.