استان ها

دستگاه تست بارگذاری «ULTM» در آزمایشگاه عمران ساخته شد/ تولید پودر جوانه گندم

قابلیت های آزمایشگاهی خدمات پژوهشی / 44 احمدزاده در گفتگو با آنا.

سلیمان احمدزاده در مصاحبه با خبرگزاری “آنا” به تشریح توانایی های کارگاهی آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد پرداخت. “به دلیل تحریم های دشمن که مانع استفاده از برخی تجهیزات مدرن خارجی شد ، اعضای هیئت علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی موفق به ساخت دستگاه آزمایش بار ULTM بزرگ در یک آزمایشگاه غیرنظامی با حداقل هزینه قابل مقایسه با آخرین فن آوری جهان شدند.

(تستر بار ULTM یک وسیله فنی است که توسط لقمان رحیم ، مدرس تمام وقت با همکاران در واحد مهاباد ساخته شده است ، که برای اندازه گیری بار ، انعطاف پذیری آزمایش و ترسیم منحنی های نیروی ماده در واحد استفاده می شود.)

داشتن 64 آزمایشگاه و کارگاه

سلیمان احمدزاده

او اضافه کرد. گروه دانشگاه مهاباد با 64 آزمایشگاه ، سمینار ، قابلیت های درآمدزایی ، ارائه خدمات مهندسی در زمینه های مختلف در استان آذربایجان غربی ، داخل و خارج دانشگاه ، فعالیت های تحقیق و توسعه – عمرانی ، کشاورزی ، صنعتی … دارای متخصص آزمایشگاه.


بیشتر بخوانید:

5000 متر مربع مساحت آزمایشگاه – کارگاه با خدمات محققان

5 آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در راه دریافت استاندارد ISO

صدور گواهی استاندارد شریک برای 5 آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی لرستان


مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد در پاسخ به این سوال که چه تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه خود دارید؟ او گفت. “واحد مهاباد دارای بسیاری از دستگاهها و تجهیزات پیشرفته است که می تواند بصورت خلاصه بصورت VSM ، HPLC ، GC ، UV-VIS DOUBLE BEAM ، FLAME ، FT-IR دستگاهها ، لمینیت ، پرومتر ، PCR ، دوربین تصویربرداری ، Kajdal و Soxhlet اتوماتیک باشد. ELISA مارک آمریکایی Biotek ، ژل فیلتر مارک آمریکایی Biotek به نام الکتروفورز …

احمدزاده استفاده از این دستگاه ها را برای گروه های آموزشی و پژوهشی ذکر کرد. تجهیزات آزمایشگاهی موجود در زیرمجموعه مهاباد تجهیزات در همه زمینه ها در زمینه های مختلف ، از جمله مهندسی مکانیک ، مهندسی مواد ، مهندسی شیمی ، مهندسی عمران ، مهندسی برق ، صنایع غذایی ، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، زیست شناسی ، زیست شناسی ، ) ، فیزیک و غیره

آزمایشگاه های شیمی عضو نهایی شبکه آزمایشگاه فناوری ریاست جمهوری هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه های شما به آزمایشگاه های استاندارد شریک تبدیل شده اند یا خیر. او گفت. نه اما آزمایشگاه های شیمی از سال 2016 به عضویت شبکه آزمایشگاه فناوری ریاست جمهوری درآمده اند.

مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد بر اقدامات انجام شده برای گسترش دانش آزمایشگاهی و علمی دانشگاه تأکید کرد. دوره های آموزش تخصصی خارج از دانشگاه انجام شد مقالات مربوط به آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد که از آزمایشات استخراج شده و در مجلات منتشر شده است. از نظر داخلی و خارجی معتبر ، محققانی هستند که می توانند از این مقالات استفاده کنند.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان صمت آذربایجان غربی و شعبه مهاباد

آزمایشگاه واحد مهاباد

احمدزاده افزود. “مطابق سیاست اقتصاد دانش بنیان ، یک تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد ، سازمان صنعت و معدن و تجارت استان آذربایجان غربی به امضا رسید.”

وی برنامه های شعبه مهاباد در سال جاری را توضیح داد که به شعاع سال (جهش تولید) به افزایش تولید در آزمایشگاه ها و کارگاه ها کمک می کند. “در مفهوم تحقیقات عملی ، تولید پرش ها می تواند با استفاده موثر از تجهیزات ویژه – نیروی انسانی ، با انگیزه – با دانش كافی ایجاد شود. بودن. برای تولید یک محصول دانش بنیان ، کارهای علمی-عملی باید به طور مداوم و برنامه ریزی شده انجام شود.

مدیر تحقیقات و فناوری واحد مهاباد ادامه داد. “عملیاتی مانند تولید پودر جوانه گندم انجام شده است که مراحل تولید آزمایشگاه آن به پایان رسیده است.” در صورت تخصیص بودجه مناسب ، آزمایشگاه های واحد مهاباد آمادگی کامل برای همکاری با دانشجویان ، دانشمندان ، صنعت و م institutionsسسات مرتبط برای دستیابی به شعار سال را دارند.

تمام آزمایشگاه ها در صحا واقع شده اند

احمدزاده در مورد فعالیت های شعبه مهاباد در زمینه Saha (آزمایشگاه های همکاری مشترک) و SATA (سیستم آزمایشگاه های تحقیقاتی رایگان) یادآوری کرد. تمام آزمایشگاه ها در ساها قرار دارند تا دانشجویان و اساتید این دانشگاه بتوانند از خدمات آزمایشگاهی به صورت بخشنامه استفاده کنند. بعلاوه ، در صورت درخواست و ارجاع ، به دانشجویان سایر دانشگاهها خدمات آزمایشگاهی ارائه می شود ، واحدهای دریافتی واحد خدمات Saha در آزمایشگاهها طی چند سال گذشته محدود است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در طول مبارزه با “کرونا” موفق به تولید محصولات بهداشتی شده اید؟ به آنا گفت. “برای تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده ، تهیه مواد اولیه ، دستگاه های پر کننده چند منظوره ضروری است که واحد مهاباد به دلیل گرانی تجهیزات توانایی تهیه آنها را ندارد.

انتهای پیام / 4103/4062 /