اجتماعی

درباره «خفاش» چه می‌دانید؟ – سرگرمی برای همه

خفاش ها تنها پستاندارانی هستند که می توانند پرواز کنند. اگرچه خفاش ها در بسیاری از فرهنگ ها با داستان های ترسناک همراه هستند ، اما واقعاً چقدر از خفاش ها می دانیم؟

به گزارش سرگرمی برای همه ، خفاش تنها پستانداری است که توانایی پرواز دارد. خفاش متعلق به راسته Chiroptera است و نام آن به معنی “دسته گلهای کرکی” است. بال های خفاش با پرندگان دیگر متفاوت است ؛ آنها متفاوت ساخته می شوند ، اما در عوض پوست اندام تناسلی خفاش مانند چرم است و خاصیت ارتجاعی دارد که باعث کشیده شدن بال های آن در امتداد استخوان هایی می شود که دست ها و انگشتان خفاش را حرکت می دهد.

طبق آژانس حفاظت از محیط زیست ، کوچکترین خفاش یکی از کوچکترین پستانداران ، Thai Kitty Pig Bat است که دارای قد 2.5 سانتی متر است ، که برابر با قد یک زنبورعسل است و وزن این خفاش 2 گرم است.

دو گروه مشترک خفاش وجود دارد. گروه بزرگتر خفاش های حشره خوار هستند که شب ها شکار می کنند و گروه دوم خفاش های میوه خوار هستند که با استفاده از بینایی و بویایی میوه ها و شیره درختان مورد استفاده خود را پیدا می کنند. خفاش های میوه خوار در اوایل صبح و اواخر عصر از میوه تغذیه می کنند.

خفاش ها حیوانات اجتماعی هستند ؛ آنها شب را در گروه های بزرگ در غارها یا درختان می گذرانند. خفاش های پرواز در شب با ارسال امواج صوتی و دریافت بازتاب ، مسیر دقیق طعمه خود و مکان خود را پیدا می کنند ، بنابراین تصویر صوتی مانع اطراف خود را می کشند تا محیط اطراف را بهتر ببینند. با استفاده از این سیستم ، خفاش ها می توانند اجسام متحرک ، مانند حشرات ، و اشیا imm غیر منقول مانند درختان را تشخیص دهند. صدای خفاش از طریق بینی با فرکانس بالا و با شدت کم از طریق انقباض عضلات گلو دریافت می شود و پس از گرفتن امواج صوتی ، که توسط گوشه های خفاش منعکس می شود ، منعکس می شود.

بیش از 1000 گونه خفاش در تمام نقاط جهان به جز قطب جنوب و شمال وجود دارد. تقریباً هیچ چیز نمی تواند از خفاش ها فرار کند ، زاویه های بزرگ آنها می تواند بازتاب های منعکس شده را به خوبی جذب کند. خفاش ها حتی می توانند چیزهایی را اندازه نازک مو تشخیص دهند. این حیوانات حواس خود را در تاریک ترین شب ها فعال می کنند.

فقط در آمریکای شمالی 44 گونه خفاش وجود دارد. و بسیاری از جانورشناسان بر مزایای این پستانداران برای زندگی انسان تأکید می کنند ، زیرا از تعداد زیادی آفت تغذیه می کنند. حشراتی که سالانه میلیاردها دلار خسارت به کشاورزان و جنگلبانان وارد می کنند.

خفاش ها همچنین گیاهان را گرده افشانی می کنند و بذرها را تکثیر می کنند که این امر به ویژه در جنگل های بارانی در میان گیاهان وحشی مختلف مانند موز ، انبه ، بادام هندی و انجیر بسیار مهم است. دفع زباله از خفاش ها نیز نقش بسیار مهمی در تنظیم اکوسیستم دارد ، زیرا این مواد حاوی باکتری هایی هستند که می توانند سموم مواد زائد و مواد شوینده را از بین ببرند.

سه گونه خفاش خون آشام در سراسر دنیا خون می خورند. اگر به آمریکای مرکزی یا جنوبی سفر کنید ، می توانید خفاشی را ببینید که گاو را گاز می گیرد و زخم آن را لیس می زند. خفاش یک متابولیسم ایده آل است ، آنها می توانند موز ، انبه و انواع توت ها را در حدود 20 دقیقه هضم کنند. طی 50 سال گذشته کمتر از 10 نفر توسط خفاش های آمریکای شمالی گزیده شده اند.

خفاش ها یک چهارم کل جمعیت پستانداران را تشکیل می دهند و بیش از 50 درصد از کل گونه های خفاش در ایالات متحده در معرض خطر یا خطر انقراض قرار دارند. تهدیدات صنعت ، جنگل زدایی ، آلودگی و ذبح وحشیانه تهدیدهای عمده است.

خفاش ها فقط یک نوزاد در سال به دنیا می آورند و متوسط ​​عمر یک خفاش متفاوت است ، اما برخی از گونه های خفاش های قهوه ای می توانند تا 30 سال عمر کنند. با این حال ، این پستانداران کوچک معمولاً دو تا سه سال زندگی می کنند.

در ایران ، خفاش ها را می توان در مکان های مختلف یافت ، مانند خفاش های میوه ای ، دم کوچک موش ، دم عضلانی بزرگ ، خفاش های آرامگاهی معمولی ، اسب های کوهستانی و خفاش های دم ایرانی.

انتهای پیام: