حواشی بنیامین بهادری، سرانجام تولید پایتخت ۷ و معضل تبلیغات گنج‌یابی

بنیامین بهادری | تبلیغات

سرانجام تولید پایتخت ۷، جای خالی هنر ایرانی در طراحی لباس ورزشکاران المپیک، واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه، گپی با داودنژاد درباره اکران «مصائب شیرین‌ ۲»، یک انتقاد به آیین‌نامه اکران، درگذشت سعید راد، شرایط دریافت ارز اربعین و خروج از مرزها و … از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری سرگرمی برای همه بودند.

به گزارش سرگرمی برای همه،‌ محمدمهدی اسماعیلی دوره فعالیت‌هایش را یکی از پررونق‌ترین ادوار وزارت فرهنگ می‌خواند و تأکیدش بر پررونق بودن بر کمیت کارهایی است که در این دوره انجام شده است. او یکی از دلایل موفقیت خود را بدون ملاحظه کار کردن و عدم محافظه‌کاری می‌داند.

«تکیه کوچیک» محسن چاوشی رکورد زد!

محسن چاوشی به سنت سال‌های اخیر، همزمان با تاسوعا و عاشورای امسال، قطعه تازه‌ای را تقدیم به ساحت حضرت عباس (ع) کرد که با ۱۰۳ هزار بازدید در پنج روز، رکورد زد.

بنیامین بهادری؛ ستاره‌ای که افول کرد!

نام «بنیامین بهادری» برای بسیاری از ما آشنا است و احتمالا همه ما را یاد آهنگ‌هایی مانند «دنیا دیگه مثل تو نداره» یا «ساعت، دیوار…» می‌اندازد که در دهه ۸۰ بسیار شنیده شدند و شاید امروز هم اگر این آهنگ‌ها را بشنویم با آنها زمزمه می‌کنیم. اما بهادری امروز دیگر آن بنیامین بهادری سابق نیست؛ شاید بهتر باشد بنویسیم: ستاره‌ای که افول کرد!

رییس صداوسیما: حق پخش المپیک را خریده‌ایم

رئیس سازمان صداوسیما درباره ماجرای اعزام نشدن تیم رسانه‌ای صداوسیما برای پوشش بازی‌های المپیک به پاریس توضیح داد: با وجود اینکه برای اعزام همکارانمان و همچنین گرفتن سیگنال مسابقات مراحل بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم، اما باید تاکید کنم حق پخش خریداری شده و تیم رسانه‌ای هم به‌زودی اعزام می‌شوند.

«جناب‌خان» عاقبت‌بخیر می‌شود؟

انتشار اخباری از ساخت یک برنامه جدید با حضور «جناب‌خان»، سرگذشت ۱۰ ساله این عروسک محبوب را به یاد می‌آورد؛ عروسکی که با انتقال کپی‌رایت آن به تلویزیون، به ابزاری برای درآمدزایی بدل شده و البته نگرانی‌هایی را بابت سرنوشتش هم به بار می‌آورد.

«پایتخت ۷» هنوز در انتظار کلید خوردن است

در حالی که همچنان خبری رسمی از کلید خوردن هفتمین فصل از مجموعه «پایتخت» به گوش نرسیده، شواهد حاکی از آن است که این سریال در مرحله پیش تولید به سر می‌برد و ظرف هفته‌های آینده تصویربرداری‌اش آغاز خواهد شد.

جای خالی هنر ایرانی در طراحی لباس ورزشکاران المپیک

یک طراح لباس با بیان اینکه پوشاکی که ایرانیان برای حضور در مجامع جهانی به تن می‌کنند می‌تواند نشان دهنده فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی باشد، گفت: در چند سال اخیر روند طراحی لباس برای رویدادهای جهانی همچون المپیک چندان مناسب نبوده است و علی‌رغم اینکه در کشور به لحاظ هنری آثار مهمی در معماری، نقش فرش، نقوش کاشی و… داریم و کشورهای خارجی هم از این نمونه‌ها در طراحی لباس‌های خود ایده می‌گیرند، اما ما از این ظرفیت غلفلت کرده‌ایم.

۳ شرط اساسی برای ارزان شدن کالای حجاب

مدیرعامل انجمن فعالان حجاب و متخصصین حوزه حجاب فقدان سکوی دائمی فروش کالای حجاب، عدم حمایت‌های مالی و کالای فرهنگی تلقی نشدن محصولات حجاب را از مهم‌ترین مشکلات تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کالای حجاب خواند و خواستار رفع این چالش‌ها در دولت چهاردهم شد.

نامزدی ۱۰ نفر برای وزارت فرهنگ و ارشاد / انصراف یک کاندید

درحالی که کمیته فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای راهبری انتقال دولت چهاردهم طی اطلاعیه‌ای که سه‌شنبه شب – ۲ مرداد ماه منتشر کرد، بدون نام بردن از کاندیدای مشخصی اعلام کرد که ۱۰ نفر نامزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده‌اند؛ اما پیش از ظهر امروز – پنجشنبه ۴ مردادماه سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم که به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت ارشاد در دولت چهاردهم مطرح بود، انصراف داد.

گپی با داودنژاد درباره اکران «مصائب شیرین‌ ۲»

علیرضا داودنژاد در آستانه اکران عمومی فیلم سینمایی «مصائب شیرین ۲» از شرایط اکران فیلمش که بیش از شش سال قبل ساخته صحبت کرد و خیلی کوتاه درباره فقدان رضا (پسرش) گفت: «هنوز این زخم تازه و گفتن از آن برایم دشوار است. شاید تصورش آسان نباشد ولی حال و روز من بیشتر به فرزندی می‌ماند که پدری رفیق، صمیمی، مراقب و دلسوز را از دست داده است.»

در خانه تئاتر چه خبر است؟

در شرایطی که هنوز تکلیف انتخابات خانه تئاتر مشخص نشده است، تغییراتی در ساختار این تشکل رخ داده است.

یک انتقاد به آیین‌نامه اکران

تهیه‌کننده فیلم «تمساح خونی» با انتقاد از محدودیت ۱۴ هفته‌ای اکران، این پرسش را مطرح کرد که آیا با استقرار دولت جدید و تغییر مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی آیین‌نامه اکران ماندگار می‌ماند؟

واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آیین‌نامه‌ای که طی آن می‌توان در هر مرحله‌ای، جلوی تولید یا اکران فیلمی را گرفت، توضیح داد و گفت که همه موارد خیلی شفاف است و اگر فیلمی توقیف شود، ارشاد باید هزینه‌اش را بدهد!

اعلام فیلم‌های جشنواره ونیز

فهرست فیلم‌های جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۴ با حضور آثاری چون «جوکر: جنون مشترک» و ساخته‌ جدید سینماگرانی از جمله پدرو آلمادوار، پابلو لارین، لوکا گوادانینو، کلود للوش، کیوشی کوروساوا و … یک فیلم ایرانی در بخش افق‌ها اکسترا اعلام شد.

سعید راد درگذشت

در حالی که روز یکشنبه ۳۱ تیرماه دختر این هنرمند جزئیاتی از آخرین وضعیت سلامت پدر خود را اعلام کرد اما متاسفانه صبح روز دوشنبه اول مرداد ماه سعید راد در سن ۷۹ سالگی از دنیا رفت.

از خاطرات شیرین «دوئل» تا حاشیه‌هایی که با اسم فردین و وثوقی درست شد

درنهایت مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی این بازیگر روز چهارشنبه – ۳ مرداد ماه در حالی برگزار شد که اعلام شد طبق وصیت، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده می‌شود و همچنین دخترش از «برخی قضاوت‌ها و بی فکری‌ها» که درباره ماه‌های آخر زندگی پدرش از سوی برخی مطرح شده است، انتقاد کرد.

گزارش تصویری مراسم تشییع «سعید راد»

یک ملت چگونه تیشه به ریشه خود می‌زند

«تقریبا هر روز اخباری درباره تخریب آثار باستانی کشور منتشر می‌شود. یکی از روش‌های آسیب و تخریب میراث ملی، تبلیغ گنج‌یابی است که به طور گسترده در فضای مجازی انجام می‌شود. صفحه‌های مجازی که به تبلیغ شیوه‌های گنج‌یابی بی‌پروا گاه با نام و شماره تماس مشخص در حال فعالیت هستند  و مردم را تشویق به حفاری غیر مجاز  در مناطق تاریخی به قصد به دست آوردن عتیقه‌جات می‌کنند که تخریب و چپاول محوطه‌های باستانی را در پی دارد و نیازمند رسیدگی و شناسایی و تعقیب جدی این افراد است.»

چکش یونسکو بالا رفت

چهل و ششمین اجلاس میراث جهانی یونسکو در دهلی در حالی آغاز به کار کرده است که ۲۵ محوطه تاریخی، فرهنگی و یا مختلط شانس خود را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو محک می‌زنند.

دریافت ارز اربعین و خروج از مرزها بدون ثبت‌نام ممکن نیست

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام حدود ۲۵۵ هزار نفر برای سفر اربعین خبر داد و تاکید کرد طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین، برای دریافت ارز اربعین و خروج از مرزها به سمت عراق، ثبت‌نام در سامانه «سماح» الزامی است.

توصیه‌های مهم برای ارسال وسایل موکب‌های اربعین به عراق

اعزام ۵میلیون زائر به سامرا / آرزوی حاج قاسم محقق شد

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا گفت: وصیت حاج قاسم و یکی از آرزوهایش این بود که پنج میلیون زائر به سامرا بیایند که این اتفاق محقق شد.

در روستایی درون خودم زندگی می‌کنم!

محمود عابدی خود را زوستازاده‌ای معرفی می‌کند و می‌گوید: امروز هم در روستایی در درون خودم زندگی می‌کنم که شاید هیچ جمعیتی نداشته باشد؛ گاه تنهای تنها هستم و گاه در میان جمع.

پیشنهادهایی برای خواندن: 

روزی که صدام مرگ را به چشم خود دید

رخت سیاه عزا چگونه وارد فرهنگ ایرانی شد؟

ترکیب‌های عامیانه!

وضعیتی بغرنج که حذف باستان‌شناسان رقم زده است

کعبه غسل داده شد

در مرحله چهارم عملیات رمضان چه گذشت؟

توصیه آیت‌الله جوادی آملی درباره زیارت عاشورا

زبانش را نمی‌فهمیم اما برایمان جذاب است!

درسی که «مرصاد» به منافقین داد

انتهای پیام