اجتماعی

جدیدترین داده‌های ماهواره‌ای درباره گسل شمال تهران/رخداد زلزله خاموش در مکران

رئیس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری ملی گفت: بالاترین میزان حرکت مربوط به گسل بانت-میناب 11 میلی متر در سال است. “پس از آن ، گسل تبریز 7 میلی متر در سال است ، عشق آباد – 6 میلی متر در سال و موشان – 1 این 5 تا 2 میلی متر در سال واقع شده است.

به گزارش سرگرمی برای همه دکتر حمیدرضا نانکلی امروز در وبینار “نظرسنجی جدید با استفاده از داده های ماهواره ای” ، سازمان ژئودزیک به عنوان مرجع تمام اقدامات مربوط به نظرسنجی در نظر گرفت ، افزود: گروه ژئودزی و ژئودینامیک این سازمان برنامه هایی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است. که از طریق فناوری های مختلف از جمله فناوری های ماهواره ای پیاده سازی می شود.

وی گفت ماهواره های مورد استفاده در مدارهای کم ارتفاع به شرح زیر است: و در اینجا نحوه دستیابی به داده های موقعیت زمین وجود دارد.

نانکلی با تأکید بر اینکه این داده ها در تهیه نقشه ها کاربردهای گسترده ای دارند ، ادامه داد. “بر این اساس ، تاکنون 135 ایستگاه دائمی GNSS در کشور ایجاد شده است. شاخص های زلزله ارزیابی خطر لرزه ای

وی خاطرنشان کرد: بررسی پارامترهایی مانند حرکت پوسته زمین ، تغییر شکل گسل ها ، فرود ، رانش زمین ، آتشفشان ها به عنوان یکی دیگر از کاربردهای ایستگاه های GNSS ، گفت: طول آن 1300 کیلومتر است.

رئیس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری کشور با تأکید بر اینکه بیشترین زمین لرزه ها در مرز این دو هواپیما رخ می دهد ، خاطرنشان کرد: سرعت حرکت این نقص توسط GPS محاسبه می شود که از شرق به شرق 16 میلی متر تا 22 میلی متر است. این افزایش به دلیل چرخش زمین نسبت به طول جغرافیایی است.

وی تأکید کرد. “به دلیل فشار صفحه عربی به زیر خاک ایران ، در ترک ها شکستگی ایجاد می شود که در اثر تماس انرژی انباشته می شود. پس از مدتی آن انرژی به صورت زلزله آزاد می شود.

نانکلی منطقه Ros agros ، منطقه البرز ، بلوک Lute ل منطقه ربودن مکران را به عنوان مناطق لرزه ای کشور نامگذاری کرد: عمق زمین لرزه ها در کشور 15-20 کیلومتر است ، اما این عمق در منطقه مکران بیشتر است و زمین لرزه های بزرگی ایجاد می کند. این زمین لرزه ها منجر به سونامی می شوند.

وی آخرین زمین لرزه در مکران را سال 1945 دانست.

رئیس گروه ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری ملی ذکر کرد. “بر این اساس ، ما ایستگاه های مختلفی ایجاد کرده ایم ، این ایستگاه ها اطلاعات را به صورت آنلاین برای پردازش برای ما ارسال می کنند.”

نانکلی با اشاره به میزان حرکت گسل های کشور یادآور شد. بیشترین میزان جابجایی مربوط به گسل “Ind Indab-Minab” است – 11 میلی متر در سال و به دنبال آن گسل تبریز – 7 میلی متر در سال ، عشق آباد – 6 میلی متر در سال – مشا. 1.5 تا 2 میلی متر در سال است.

وی با اشاره به میزان حرکت گسل شمال تهران ، توضیح داد. “علی رغم تشکیل ایستگاه ها در اطراف این گسل ، تاکنون هیچ گونه حرکتی برای این گسل ثبت نشده است ، قفل شده است ، به نظر می رسد تجمع لرزه ای در این گسل ایجاد شده است.” از آن زمان تاکنون هیچ اختلالی در دستگاه گزارش نشده است.

او اضافه کرد. “طبق اطلاعات ماهواره ، تنش زیادی با فیروزکو در گسل مشا در منطقه کرمان-راور وجود دارد.”

نانکلی با اشاره به وضعیت لرزه ای منطقه مکران ، توضیح داد. “زمین لرزه های خاموش در این منطقه مشاهده می شود ، به این معنی که زمین لرزه ها به صورت خاموش ، به طور نامحسوس طی یک هفته تا سه ماه اتفاق می افتند بدون اینکه آنها را احساس کنیم.”

رئیس گروه ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه برداری ملی گفت: تغییر رفتار آتشفشان ها یکی از کاربردهای فناوری فضایی در زمینه پایش زمین لرزه است.

انتهای پیام: