عمومیکسب و کار ایرانیان

جایگزین شیریت بدون پیام‌های آزاردهنده

در چند دهه‌ گذشته تجربه‌ی ما از وب‌گردی و یا سرچ کردن راجع به یک موضوعی با زمان حال کاملا فرق داشت. تلفن‌های همراه سیستم عامل قوی نداشتند و از طرفی سرعت اینترنت‌مان هم به قدری عالی نبود که بخواهیم توسط گوشی‌مان، در مورد مطلبی مثل “بهترین مرورگر اندروید” جست و جو بکنیم.

در چنین شرایطی باید حتما از رایانه‌ی شخصی و یا خانگی‌مان برای جست و جو کردن مطلبی در وب، استفاده می‌کردیم. اما با روی کار آمدن سیستم‌ عامل‌های اندروید و IOS همه چیز به طور کلی فرق کرد.

چرا که این سیستم‌عامل‌های قوی، یک بستر کاملا مناسب را برای اپلیکیشن‌های بهتر و باکیفیت‌تر آماده کردند. با اینکه در ابتدای کار، هم سیستم‌عامل‌ها کمی خام و ضعیف‌تر از زمان حال بودند، اما به مرور زمان رقابت برای شرکت‌های نرم‌افزاری هم بیشتر شد. سال‌ها بعد اپلیکیشن‌های بسیار قوی روی کار آمدند که کار را برایمان راحت‌تر کردند. اما برای جست و جو راجع به یک مطلب در وب، بهترین روش استفاده از یک مرورگر عالی و با کیفیت است.

بیشتر بخوانید

به عبارتی دیگر، ممکن است انتخاب‌های انحصاری شرکت‌ها برای ما با محدودیت‌هایی همراه باشد. برای مثال، با این که سیستم‌ عامل مایکروسافت بین کاربرانش محبوبیت زیادی دارد، اما هیچ گاه مرورگرهایی که خود این شرکت روی سیستم‌ عاملش قرار داده، نتوانسته راضی‌کننده باشد. به همین دلیل، اکثر افراد سراغ برترین مرورگرها رفته‌اند که تنوع، امکانات، سرعت و امنیت بیشتری داشته است.

در مورد هم همین موضوع کاملا صدق می‌کند. زمانی که شرکت سازنده‌ی گوشی‌های اندروید فقط یک یا دو مورد مرورگر روی دستگاه، به حالت نصب شده قرار می‌دهند، نمی‌توانند انتظارات کاربران را به طور کامل رفع کنند. به همین دلیل، کاربران زیادی، اکثرا به دنبال مرورگرهایی با امکانات بیشتر می‌گردند. چرا که رقابت برای ساخت بهترین اپلیکیشن‌ها میان شرکت‌ها بیشتر شده است.

از طرفی دیگر، زمانی که یک اپلیکیشن برای اولین بار به صورت کاملا رایگان، با امکانات بی‌نظیر روانه بازار می‌گردد و با نصب چند میلیونی مواجه می‌شود، کم کم برخی امکاناتش پولی شده و به خاطر داشتن طرفداران زیاد، به طور کلی وارد لیست اپلیکیشن‌های پولی می‌گردد. در نتیجه، شرکت‌های تولیدکننده‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند پول خوبی از این طریق به دست بیاورند. ما در این مقاله قصد داریم به چند نمونه از بهترین مرورگرهای اندروید اشاره کنیم که می‌توانید با نصب کردنشان، از امکانات بی‌نظیر آن‌ها برخوردار شوید. پس برای اطلاعات بیشتر، حتما با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی بهترین و سریع ترین مرورگر گوشی اندروید:

ما در ادامه به شرح 5 تا از بهترین مرورگرهای اندروید می پردازیم که امیدواریم یکی از ان ها انتخاب اول شما باشد.

مرورگر بریو، یکی از بهترین اپلیکیشن‌هاییست که برای سیستم عامل اندروید ساخته شده است. به نظر می‌رسد که این شرکت به خوبی با نیازهای اصلی کاربران اندرویدی آشنا است. چرا که یکی از کلافه‌کننده‌ترین مسائلی که تمام کاربران اندرویدی با آن روبه‌رو هستند، بحث تبلیغات است.

این موضوع حتی می‌تواند زمانی که عجله داریم و سریعا به دنبال جست و جوی مطلب بسیار مهمی هستیم، حتی ما را عصبانی بکند. چرا که تبلیغات زیادی روی سایت‌ها اجازه تمرکز کردن برای موضوع اصلی را به شما نمی‌دهد. بسیاری از اوقات شما با یک کلیک اشتباه روی لینک‌هایی که علامت ضربدر (بسته شدن) آن‌ها بسیار کوچک است، وارد لینک‌های تبلیغاتی شده و زمان زیادی را باید صرف بازگشتن به لینک قبلی‌تان بکنید.

بیشتر بخوانید:

به همین دلیل، شما فقط برای حذف تبلیغات نمی‌توانید چنین ریسکی بکنید که هم سرعت گوشی‌تان کمتر شود و هم مصرف باتری‌تان افزایش پیدا کند. اما در مرورگر بریو، تمام این فرایند، یعنی بلاک کردن تبلیغات و حذف آن‌ها، داخل خود اپلیکیشن اتفاق می‌افتد. یعنی اپلیکیشن دیگر نیازی به برنامه‌ی مکمل و کمکی برای بستن تبلیغات ندارد و خودش می‌تواند این کار را به طور خودکار انجام دهد.

مزایای دیگر بهترین مرورگر اندروید بریو

چیزی که مرورگر بریو را در میان سایر رقیبانش بسیار برتر جلوه می‌دهد، سرعت بالای استفاده از آن است.

سرعت بالای جست و جو در صفحات وب

شما اگر سرعت جست و جوی مرورگر بریو را با سایر اپلیکیشن‌ها مقایسه کنید، سریعا متوجه سرعت بالای آن خواهید شد. این کار را می‌توانیم هم به کمک یک دستگاه (تلفن همراه خود) و هم توسط دو دستگاه به طور همزمان تست کنید.

برای مثال در یک دستگاه مرورگر بریو را اجرا کرده و در گوشی دیگر، اپلیکیشن دیگری را اجرا کنید. سپس همزمان به دنبال یک مطلب مشابه بگردید و خودتان سرعت جست و جو و باز کردن صفحات وب را در آن‌ها مقایسه کنید تا پی به سرعت بالای مرورگر بریو ببرید. چنین ویژگی می‌توانید هنگامی که بسیار عجله‌ داریم، یک مزیت عالی به شمار بیاید. چرا که در چنین شرایطی که بسیار عجله داریم، صفحات وب سریعا باز شده و در نتیجه کمتر سر دیر لود شدن یک صفحه‌ی وب، کلافه‌ خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

مصرف بهینه باتری نسبت به سایر مرورگرها

ممکن است بسیاری از مرورگرها با اشغال کردن فضای زیاد رم و موجب مصرف بیشتری باتری دستگاهتان شوند. این موضوع، مخصوصا هنگام باز کردن تب‌ها یه به اصطلاح همان صفحات وب بیشتر، شدت می‌گیرد. برای مثال، اگر در حال جست و جو در یک وب‌سایت باشید و لینک‌های جدیدی را باز کنید، تب‌ها یا صفحات جدیدی که باز شده‌اند، همگی مصرف رم و CPU گوشی را بیشتر کرده و به همین دلیل، مصرف باتری هم افزایش پیدا می‌کند.

این موضوع می‌تواند تاثیر زیادی در عمر باتری داشته باشد. چرا که در درازمدت حتی می‌تواند  عمر باتری‌تان را کاهش دهد. اما مرورگر بریو طوری طراحی شده است که کمترین میزان مصرف باتری را داشته باشد. به همین دلیل، افرادی که با گوشی وب‌گردی بیشتری می‌کنند، ترجیح می‌دهند از این مرورگر استفاده کنند.

صرفه‌جویی در مصرف حجم اینترنت

برای بسیاری از ما پیش آمده که به تازگی بسته اینترنت خریده‌ایم و پس از یک وب‌گردی مختصر، حتی بدون نگاه کردن تصاویر و یا ویدیو خاصی، پیامک اتمام 80 درصد از حجم اینترنت را مشاهده کرده و شوکه شده‌ایم. چرا که منطق حکم می‌کند با خواندن یک مطلب ساده در وب‌سایت‌های مختلف چنین اتفاقی نیفتد.

اما مهم‌ترین چیزی که منجر به چنین اتفاقی می‌گردد، همان تبلیغات است. با این که شما برای دیدن تبلیغات هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنید، اما همان تبلیغاتی که در صفحات وب نمایش داده می‌شوند و یا به طور اتفاقی یک ویدئوی کوتاهی را به شما نمایش می‌دهند، می‌توانند حجم زیادی از اینترنت شما را به اتمام برسانند.

بیشتر بخوانید:

اما مرورگر بریو طوری طراحی شده است که علاوه بر حذف تبلیغات با بهینه‌سازی مصرف اینترنتتان، این مشکل را حل کند. اگر همیشه با اتمام سریع حجم اینترنتتان مشکل دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مرورگر بریو، یکی از بهترین مرورگرها را برای وب‌گردی‌هایتان انتخاب کنید.

محافظت از حریم شخصی و اطلاعات کاربران

متاسفانه برخی از مرورگرهای سطح پایین و بی‌کیفیت باگ‌های امنیتی بسیار زیادی دارند. چرا که این باگ‌ها دست هکرها را برای نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران بازتر گذاشته و دردسر زیادی را برای بسیاری از مردم ایجاد می‌کند. این موضوع می‌تواند با وارد شدن به برخی سایت‌های خطرناک شدت پیدا کند.

از آنجایی که مرورگر شما امن نبوده و روی مسائل امنیتی حساسیت ندارد، نمی‌تواند شما را از خطر ورود به چنین سایت‌هایی آگاه کند. اما مرورگر بریو سیستم کاملا متفاوتی داشته و به محض این که یک صفحه وب را به عنوان سایتی خطرناک شناسایی کند، اجازه ورود به آن را صادر نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

از طرفی دیگر، باگ‌های امنیتی در این مرورگر بسیار کمتر است و شما می‌توانید با خیال راحت به وب‌گردی‌تان ادامه بدهید. این یکی از بهترین مزایای مرورگر بریو است که حافظ اطلاعات و حریمی شخصی شماست.

پاک کردن خودکار کوکی‌ها توسط مرورگر

کوکی‌ها به خودی خود مضر و یا خطرناک نیستند. چرا که بسیاری از سایت‌ها از کوکی برای راحتی کاربر برای تجربه آسان استفاده از سایت برای دفعات بعد استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر، سایت‌ها برای تبلیغات خود از روش کوکی‌ها استفاده می‌کنند و احتمالا باید هنگام ورود به سایت با پیام قبول کردن کوکی‌ها توسط آن وب‌سایت مواجه شده باشید. اما هدف مرورگر بریو به طور کلی حذف تبلیغات و جلوگیری از نمایش دادن آن‌هاست.

به همین دلیل هم، مرورگر بریو طوری طراحی شده است که کوکی‌ها را مسدود کند. البته بحث‌های بسیار زیادی هم در رابطه با به خطر افتادن حریم شخصی کاربران توسط کوکی‌ها مطرح است که ما در اینجا قصد اشاره کردن به این موضوعِ تخصصی را نداریم. اما اگر چنین چیزی توسط کوکی‌ها در سایت‌های مضر وجود داشته باشد، حداقل خیالمان راحت است که این مرورگر با مسدود کردنشان، امنیت وب‌گردی ما را بالاتر خواهد برد.

نشانه‌گذاری یا علامت زدن سایت‌های محبوب

برای همه ما پیش آمده است که علاقه زیادی به برخی از سایت‌ها داشته‌ایم و زمان زیادی را در روز برای چک کردن آن‌ها اختصاص می‌دهیم. مثلا برای کسی که عاشق مسابقات فوتبال و یا باخبر شدن از نتیجه مسابقه تیم محبوبش است، قطعا سر زدن به سایتی که نتایج و اخبار فوتبال را مخابره می‌کند بسیار زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

فردی که شوق زیادی به خرید اینترنتی دارد هم قطعا از سایت‌های خرید اینترنتی، بیشتر بازدید خواهد کرد. اما با علامت زدن سایت‌های مورد علاقه‌مان، می‌توانیم برای دفعات بعد آن‌ها را سریع‌تر پیدا کرده و یا دیگر هرگز آدرس برخی سایت‌هایی که به تازگی پیدا کردیم را گم نکنیم. چنین امکانی در مرورگر بریو برایتان به وجود آمده تا بتوانید هر سایتی که از آن خوشتان آمده و یا قصد دارید بعدا مطالب و محتوایش را مطالعه کنید را علامت گذاری کرده و در یک فرصت بهتر مجددا آن را بررسی کنید.

2) مرورگر دلفین

یکی دیگر از بهترین مرورگرها برای گوشی‌های اندرویدی مرورگر دلفین (Dolphin Browser) است. این مرورگر به قدری امکانات زیاد، سرگرم‌کننده و جالب دارد که محال است پس از نصب کردنش، از آن استفاده نکنید. به نظر می‌رسد طراحان این اپلیکیشن، به طور کلی رضایت کاربران را اولویت اول خود قرار داده‌اند. چرا که سرعت، امنیت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرورگر موجب شده تا 100 میلیون بار توسط کاربران اندرویدی در سرتاسر دنیا، دانلود شود.

امتیاز بالایی که کاربران اندرویدی به این مرورگر داده‌اند، به راحتی نشانگر رضایت آن‌ها از این اپلیکیشن عالی بوده است. کامنت‌های مثبتی که کاربران اندرویدی از تجربیات خوبشان در مورد مرورگر دلفین به اشتراک گذاشته‌اند، باعث شده این اپلیکیشن به عنوان بهترین مرورگر در گوگل پلی شناخته شود. اما حالا نوبت این است که ویژگی‌ها و امکانات مرورگر دلفین را بررسی کنیم و ببینیم که دلیل معروف شدن این اپلیکیشن دقیقا چه بوده است.

بیشتر بخوانید:

حذف تمام تبلیغات سایت‌ها

مرورگر دلفین دارای یک اد بلاکر بسیار قوی است که شما را از شر تبلیغات سایت‌ها نجات می‌دهد. بسیاری از مواقع تبلیغات به قدری آزاردهنده می‌شوند که در برخی شرایط حساس دلمان می‌خواهد از شدت عصبانیت، بلایی سر تلفن همراهمان بیاوریم!

چرا که فرض کنید در جای بسیار حساسی هستید و در حال جست و جوی یک مطلب مهم، ناگهان یک تبلیغ برایتان نمایش داده می‌شود و همین که علامت ضربدر را می‌زنید تا از شر آن تبلیغ خلاص شده به ادامه جست و جوی‌تان بپردازید، به جای بسته شدن، مستقیما وارد همان لینک تبلیغاتی می‌شوید.

حالا تصور کنید پس از بستن آن تبلیغ آزاردهنده، هیچ خبری از لینک قبلی نباشد و مجبور باشید مجددا به دنبال همان لینک قبلی‌تان بگردید! به همین دلیل است که می‌گوییم بحث تبلیغات سایت می‌تواند بسیار آزاردهنده بوده و ما را حسابی عصبانی کند. خوشبختانه مرورگر دلفین اولین اولویتش را روی حذف تمام تبلیغات سایت‌ها قرار داده است. از این طریق شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین نگرانی وارد هر سایتی که دوست دارید بشوید و شاهد هیچ گونه تبلیغاتی در آن‌ها نباشید.

با یک کلیک ساده اشتراک‌گذاری کنید!

بسیاری از اوقات برای همه ما پیش آمده که در حال وب‌گردی با یک صفحه وب بسیار جذاب و یا مطلب عالی روبه‌رو شده‌ایم و قصد اشتراک‌گذاری آن با سایر دوستان و یا آشنایانمان را داشته‌ایم. اگر بخواهیم به این کار را به صورت کاملا دستی و یا سنتی انجام بدهیم، باید ابتدا آدرس سایت را کپی کنیم.

بیشتر بخوانید:

سوئیچ کاملا آسان بین صفحات وب

برای کسانی که هر روز وب‌گردی می‌کنند بسیار مهم است که مرورگرشان توانایی سوئیچ شدن آسان بین صفحات وب را داشته باشد. برای مثال، شما یک مطلب جدیدی را برای یکی از دوستتان فرستادید و حالا قصد دارید که به صفحه قبلی بازگشته و مطلب دیگری را برای او ارسال کنید، در چنین شرایطی باید سوئیچ کردن بین صفحات برایتان آسان و بدون دردسر انجام بگیرد.

این امکان در مرورگر دلفین برای تمام کاربران ایجاد شده است. یعنی شما برای رفتن به صفحات قبل و یا هر صفحه‌ای که قبلا باز کرده‌اید دچار هیچ مشکلی نخواهید شد و می‌توانید این کار را به ساده‌ترین روش ممکن و بسیار سریع انجام بدهید.

امکان استفاده از مرورگر ناشناس

در بسیاری از موارد ممکن است شما قصد استفاده از مرورگر ناشناس یا همان (Incognito) را داشته باشید. چرا که در حالت عادی مرورگر تاریخچه وب‌سایت‌های بازدید شده، اطلاعات مرور شده، کوکی‌ها و… را در خودش ذخیره می‌کند. اما با استفاده از مرورگر ناشناس هیچ کدام از این موارد اتفاق نخواهد افتاد. معمولا از این روش برای ثبت‌نام در سایت‌هایی که قصد دارند با یک ایمیل فیک انجام بدهند، استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا که هویت شما به دلیل ذخیره نشدن اطلاعاتی که در بالا توضیح دادیم، مخفی خواهد ماند و سایت شما را شناسایی نخواهد کرد. مثلا ممکن است قصد داشته باشید از سرویس آنلاین یک سایت برای چند بار متداول استفاده کنید. چرا که با هر بار ثبت‌نام کردن سایت به شما یک اعتبار استفاده رایگان تا یک حد محدود خواهد داد. در چنین شرایطی، فرد برای ثبت‌نام مجدد با یک ایمیل جدید باید از مرورگر ناشناس استفاده کند.

البته بحث راجع به مرورگر ناشناس بسیار زیاد بوده و در اینجا قصد وارد شدن به این موضوع را نداریم. ناگفته نماند که راه‌های زیادی برای شناخته شدن فرد وجود دارد و از این طریق شما به شکل 100 درصد ناشناس باقی نمی‌مانید. اما برای احتیاط می‌توان استفاده‌های زیادی از این مرورگر کرد. ممکن است برخی مرورگرهای اندرویدی چنین امکانی را برای کاربرانشان فراهم نکنند، اما در مرورگر دلفین شما می‌توانید از مرورگر ناشناس برای اموری که به آن نیاز دارید استفاده کنید.

قابلیت جست و جوی صوتی

معمولا برای همه ما تایپ کردن در فضای بسیار کوچک گوشی‌مان بسیار سخت است. اکثرا ترجیح می‌دهیم به جای تایپ کردن از پیام صوتی هنگام چت کردن استفاده کنیم. اما گاهی اوقات برای جست و جو کردن در یک مرورگری که امکان جست و جوی صوتی ندارد، به ناچار باید کلماتی که به دنبال آن‌ها می‌گردیم را تایپ کنیم.

اگر تایپ‌مان آنچنان قوی نباشد، ممکن است چندین بار غلط املایی‌مان را پاک کنیم و از نو آن‌ها را بنویسم. این موضوع علاوه بر زمان زیادی که از ما می‌گیرد، می‌تواند کلافه‌کننده باشد. اما به واسطه‌ی استفاده از قابلیت جست و جوی صوتی، می‌توان هر مطلبی را در سریع‌ترین زمان پیدا کرد.

قابلیت اشتراک‌گذاری صفحات وب با دستگاه‌های نزدیک به خود

بیشتر بخوانید:

اتصال بسیار سریع و آسان به کامپیوتر از طریق سرویس ابری

گاهی اوقات پیش می‌آید که در حال انجام دادن یک کار مهم در سایت از طریق لپ‌تاپمان باشیم. برای مثال، ثبت نام در سایتی که برایمان کاملا ضروری است و باید حتما آن را تا یک مدت زمان مشخص به اتمام برسانیم. حالا فرض کنید که کار مهمی برایتان پیش می‌آید و باید سریعا برای انجام کار دیگری بیرون از خانه بروید!

حتی ممکن است برق‌ها قطع شده و کامپیوترتان خاموش شود. در چنین شرایطی اگر از طریق گوشی‌ اندرویدی‌تان بتوانید به تمام تب‌هایی که در کامپیوترتان باز کرده‌ بودید، دسترسی داشته باشید، می‌توانید همان کارها را توسط گوشی‌تان، سریعا انجام بدهید. اما چنین چیزی چگونه می‌تواند امکان‌پذیر باشد؟ به کمک سرویس ابری هر چیزی می‌توان امکان پذیر باشد!

زمانی که شما به طور همزمان از مرورگر دلفین در سیستم عامل ویندوز و اندرویدتان استفاده کنید، سرویس ابری دلفین این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید به طور همزمان از هر دو سیستم عامل استفاده‌های یکسانی داشته باشید. تنها شرط این کار ایجاد حساب کاربری در دلفین و وصل شدن به هر دو مرورگرهای ویندوز و اندروید با حساب کاربری یکسانتان است.

چرا که دلفین تمام اطلاعات تب‌های باز شده‌شما را در فضای ابری‌اش ذخیره کرده و به شما این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید به طور همزمان از هر دو سیستم عامل استفاده کنید. برای مثال، ممکن است برعکس، در تلفن همراهتان مشغول انجام دادن کاری هستید که نیاز به یک فضای بزرگ‌تر داشته باشید، فقط کافیست سریعا سراغ لپ‌تاپ‌تان رفته و با یک رفرش کردن ساده ادامه کارتان را در صفحه بزرگ‌تر سیستم‌تان انجام بدهید. جالب است نه؟

قابلیت کنترل صوتی

بیشتر بخوانید:

ایجاد دستور  جدید توسط شکلک‌های اختصاصی

گاهی اوقات رسم شکل بسیار راحت‌تر از تایپ کردن حروف‌های بسیار ریز کیبورد گوشی و یا تبلت است. طراحان اپلیکیشن دلفین هم با در نظر گرفتن این موضوع، امکان ایجاد دستور از طریق رسم شکل را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. برای مثال، به جای تایپ کردن می‌توانید با رسم اشکال جذاب و بسیار ساده، دستورهای مختلفی را برای این مرورگر صادر کنید. سپس با تشخیص دادن شکلکی که کشیده‌اید، سریعا دستوری که مدنظرتان است اجرا خواهد شد.

3) مرورگر داک داک گو

در واقع زمانی که شما توسط این مرورگر سریع، وب‌گردی کنید و یا هر فعالیتی در آن داشته باشید، هیچ اطلاعاتی از شما، روی مرورگر ذخیره نشده و در آن به جا نمی‌ماند. اگر بخواهیم به این اپلیکیشن یک لقب خوب بدهیم، باید آن را روح صدا کنیم! چرا که داک داک گو، رسما نقش روح را در وب‌گردی و یا جست و جو ایفا کرده و از کاربر هیچ ردی باقی نمی‌گذارد. ویژگی‌های این مرورگر به شرح ذیل هستند.

بیشتر بخوانید:

تغییر تم تاریک و روش

در واقع چند دهه قبل تم تاریک و روشن برای تلفن‌های همراه اهمیت خاصی نداشت. چرا که در آن زمان، هیچ خبری از سیستم عامل اندروید نبود و اکثر مردم روش جست‌وجو و وب‌گردی از طریق کامپیوتر هایشان را انتخاب می‌کردند. اما به مرور زمان، تلفن‌های همراه هوشمند جایگزین کامپیوترها شدند.

جالب است بدانید در یک آماری که به تازگی گرفته شده است، میزان استفاده کاربران از اینترنت، بیشتر توسط تلفن‌های همراه بوده تا کامپیوتر! از آنجایی که تلفن‌ همراه قابل حمل است، همه جا آن را کنارمان خواهیم داشت. حالا اگر این موضوع شب‌هنگام و قبل از خواب باشد، کار کردن با آن در نور کم، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اما طراحان داک داک گو، با در نظر گرفتن چنین موضوعی برای این مشکل هم راهکار جالبی در نظر گرفته‌اند. شما با انتخاب کردن تم تاریک، هنگام شب و در نور کم می‌توانید بدون این که چشمانتان اذیت شود، ساعات زیادی را مشغول وب‌گردی و یا جست و جو در صفحات وب شوید.

این ویژگی می‌تواند تجربه بسیار دلچسبی از جست و جو در شب داشته باشد. به خاطر این که نور سفید گوشی‌تان دیگر شما را اذیت نخواهد کرد. سرعت تغییر تم تاریک به روشن و برعکس، بسیار بالا بوده و کمتر از چند ثانیه مرورگرتان به حالت روشن و یا تیره تبدیل خواهد شد. در نتیجه فراموش نکنید که حتما شب هنگام، از تم تاریک برای راحتی بیشتر در مرورگرتان بهره‌مند شوید.

با لمس شعله، همه چیز را پاک کنید!

این مرورگر یک ویژگی بسیار جالب دارد که به شکل شعله‌ی آتش است. یعنی پایین مرورگرتان یک شعله آتش مشاهده می‌کنید که دقیقا همان نقش را هم برایتان ایفا خواهد کرد. یعنی با لمس کردن آن، تمام اطلاعاتی که تا کنون وارد مرورگر شده به آتش کشیده شده و همگی پاک خواهند شد.

یعنی به جز بوک‌مارک‌ها و تب‌ها همه چیز با لمس شدن این آیتم، به طور کلی پاک خواهد شد. این یکی دیگر از امکاناتیست که در راستای حفظ حریم شخصی کاربران طراحی شده و افراد زیادی که قصد دارند هیچ ردی از خود هنگام جست و جو کردن به جای بگذارند، اکثر داک داک گو را برای گوشی اندرویدی خودشان انتخاب می‌کنند.

امکان قفل کردن مرورگر

همان‌طور که در بالا توضیح دادیم، اولویت اول این مرورگر بیشتر حفظ حریم شخصی برای کاربرانش بوده است. ممکن است برخی از افراد روی مرورگرشان بسیار حساس بوده و به هیچ عنوان نخواهند کسی جز خودشان به اطلاعات شخصی‌شان دست پیدا کند.

در واقع داک داک گو امکان پاک کردن تمام اطلاعات را برای کاربران فراهم کرده که در بالا به آن اشاره کردیم. اما برای امنیت و ایجاد حس اطمینان خاطر بیشتر در میان کاربران، یک قفل هم برای این اپلیکیشن طراحی شده که با فعال کردن آن، به جز کاربر شخص دیگری هرگز اجازه ورود به آن را نخواهد داشت. پر واضح است که این امکانات خارق‌العاده در داک داک گو، تمام احتمالات لو رفتن اطلاعات کاربر را به صفر می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

تشخیص رتبه حریم خصوصی سایت‌ها

به نظر می‌رسد که داک داک گو به قضیه حریم خصوصی کاربران کاملا از یک دیدگاه حرفه‌ای و تخصصی نگاه می‌کند. چرا که نه تنها یک فضای کاملا امن و مطمئن را برای کاربرانش فراهم می‌کند، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا درصد رعایت کردن حریم خصوص هر سایتی را هم به طور دقیق بدانند.

4) مرورگر کیوی

مرورگر کیوی (Kiwi Browser) با استفاده از موتور جست و جوی وب کرومیوم تجربه بسیار لذت‌بخشی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مرورگر کیوی از لحاظ فضای کاری شباهت بسیار زیادی به گوگل کروم دارد، اما امکانات آن به هیچ وجه قابل مقایسه با کروم نیست. اما اگر قبلا از مرورگر کروم استفاده کرده باشید، به احتمال بسیار زیاد سریعا به آن عادت خواهید کرد.

مرورگر کیوی به سرعت بالایی که دارد بسیار معروف است. کاربرانی که از تجربه استفاده از مرورگر کیوی را داشته‌اند از سرعت بسیار بالای آن راضی بوده و آن را بزرگ‌ترین نقطه قوت این مرورگر دانسته‌اند. اما مرورگر کیوی ویژگی‌ها و امکانات دیگری هم دارد که به طور مختصر به آن‌ها هم اشاره خواهیم کرد.

سیستم مسدودکننده‌ی تبلیغات سایت‌ها

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌هایی که مرورگر کیوی با کروم، در سیستم عامل اندروید دارد، بحث مسدود سازی تبلیغات است. چرا که کروم چنین امکانی را در سیستم عامل اندروید برایمان فراهم نمی‌کند اما مرورگر کیوی می‌تواند به راحتی، تمام تبلیغات آزاردهنده سایت‌ها را مسدود کرده و هیچ کدام از آن‌ها را برایمان نمایش ندهد.

بیشتر بخوانید:

این موضوع می‌تواند در صرفه‌جویی حجم مصرفی اینترنت هم بسیار موثر باشد و حتی روی عمر باتی گوشی‌مان هم تاثیرات خوبی داشته باشد. به خاطر این که تصاویر کمتری از تبلیغات را خواهیم دید و میزان مصرف اینترت‌مان هم کمتر خواهد شد. در نتیجه عمر باتری گوشی‌مان هم بیشتر شده و می‌توانیم در صورت درست استفاده کردن از آن، عمر طولانی را برای باتری‌مان در انتظار داشته باشیم.

امکان علامت‌گذاری سایت‌های دلخواه

با استفاده از مرورگر کیوی شما می‌توانید هر کدام از سایت‌هایی که می‌خواهید بعدا بررسی کنید را علامت‌گذاری کنید. پس از علامت‌گذاری کردن سایت‌ها، شما به راحتی قادر خواهید بود هر زمان که دلتان خواست سراغ تب‌هایی که علامت‌گذاری کردید برود و مطالب آن‌ها را مطالعه کنید. این یکی از امکاناتیست که برخی از مرورگرها دارند و مرورگر کیوی هم سعی کرده چنین ویژگی را، برای راحتی و لذت بیشتر کاربرانش در نظر بگیرد.

ترجمه سایت‌های مختلف 

بیشتر بخوانید:

سیستم مدیریت دانلود داخلی

مرورگر کیوی دارای یک دانلود منیجر بسیار عالی با سرعت فوق‌العاده بالاست. حتم داریم شما هم می‌دانید که وجود یک دانلود منیجر در هر سیستم عاملی چقدر نقش اساسی در سرعت بالای دانلود فایل‌ها دارد. به همین دلیل هم، بسیاری از افراد ممکن است برای این کار دست به دانلود جداگانه و مجزای اپلیکیشن‌های دانلود منیجر بزنند.

اما با وجود مرورگر کیوی یکی از محبوب ترین مرورگر ها، شما نیازی به دانلود کردن اپلیکیشن دانلود منیجر به صورت مجزا نخواهید بود. چرا که خود مرورگر دارای یک دانلود منیجر بسیار باکیفیت و عالیست که از طریق آن می‌توانید تمام دانلودهای‌تان را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. سرعت دانلود هم توسط این امکان خاص، بسیار بالاتر رفته و می‌توانید هر فایلی که دوست داشتید را با بهترین سرعت، از طریق مرورگر کیوی دانلود کنید. بی‌دلیل نیست که بیشتر افراد و کاربران مرورگر کیوی، اکثرا از سرعت بسیار بالای این مرورگر تعریف کرده‌اند.

5) مرورگر لینکت

مرورگر لینکت (Lynket) در گذشته با نام Chromer بسیار معروف بود. در سال 2018 شرکت سازنده‌ی این اپلیکیشن تصمیم به تغییر نام برند آن گرفت. شاید دلیل اصلی تشابه بسیار زیاد به برند کروم بوده است. اما دلیل تغییر این نام هر چه که بوده، هرگز تغییری در هسته‌ی اصلی این مرورگر به وجود نیاورد. چرا که مرورگر لینکت با همان هسته اصلی که داشت، امکانات زیادی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. مرورگر لینکت طرفداران بسیار زیادی داشته و میان کاربران اندرویدی بسیار محبوب است. این مرورگر بی‌نظیر امکانات بسیار ویژه‌ای دارد که از بین آن‌ها به چند نمونه از جالب‌ترین و بهترین‌هایش اشاره خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

حالت مقاله برای مطالعه بهتر

قطعا برای شما هم پیش آمده که قصد مطالعه محتواهای سایتی را داشته باشید، اما ظاهر سایت بسیار شلوغ و پر از آیتم‌های متعدد و متنوع باشد. در نتیجه تمرکز کردن روی مطالب هم می‌تواند بسیار سخت باشد. حتی در بسیاری از موارد ممکن است یک تبلیغ در وسط مطلب سایت، برای بازدید بیشتر، گنجانده شود که حواس شما را به طور کلی پرت کند. یعنی چنین فکر کنید که آن تبلیغ ادامه مطلب است و پس از چند دقیقه برسی متوجه تبلیغ بودن آن متن شوید.

حالا اگر فقط به متون محتواهای سایت دسترسی داشته باشید، دیگر هرگز چنین مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. یعنی تمرکزتان فقط روی محتواهای سایت جلب شده و می‌توانید فقط همان مطالبی که به دنبالش بودید را مطالعه کنید.

در مرورگر لینکت، یکی از برترین مرورگرهای اندروید، این امکان برای شما فراهم شده تا هنگام مواجه شدن با سایت‌های شلوغ و بی‌نظم، با قرار دادن آن در حالت مقاله، بتوانید فقط متن مورد نظرتان را مطالعه کنید. چنین ویژگی می‌تواند برای کسانی که علاقه‌ی زیاد به وب‌گردی و مطالعه سایت‌های مختلف دارند، بسیار مناسب باشد.

چرا که دیگر مجبور نخواهند بود تبلیغات آزادهنده‌ی سایت، عکس‌های متعدد و غیر مرتبط با مطالب و موارد دیگر را مشاهده کنند. حالت مقاله، فقط متن را برای شما به نمایش درآورده و برای شما امکان مطالعه بسیار آسان و راحت را فراهم خواهد کرد.

استفاده از حالت ناشناس

استفاده از حالت ناشناس یا همان (Incognito) در مرورگر لینکت هم وجود دارد. شما با انتخاب این گزینه می‌توانید به عنوان یک مرورگر ناشناس استفاده‌های متعددی بکنید که در بالا به برخی از آن‌ها اشاره کردیم. حالت ناشناس کاربردهای بسیار زیادی دارد که متاسفانه در مرورگرهای زیادی وجود ندارد.

اما مرورگر لینکت با در نظر گرفتن این موضوع، امکان استفاده از مرورگر ناشناس را هم برای کاربرانش فراهم کرده تا در صورت نیاز این امکان هم، توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرد و درصد رضایت آن‌ها را از مرورگر لینکت بالاتر ببرد.

امنیت بسیار بالای مرورگر

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های مرورگر لینکت حفظ امنیت بسیار بالا برای کاربرانش است. این یکی از ویژگی‌های بسیار مهم است که معمولا مرورگرهای حرفه‌ای آن را برای کاربرانش فراهم می‌کنند. مرورگر لینکت هم، با فراهم کردن چنین ویژگی برای کاربرانش سعی داشته میزان رضایت آن‌ها را از این اپلیکیشن بالاتر برده و فضایی امن را برای وب‌گردی‌شان ایجاد کند.

مرورگر لینکت شما را در برابر ردیابی شدن سایت‌ها حفظ کرده و اجازه‌ی این کار را صادر نمی‌کند. به همین دلیل، اکثر کاربرانی که از مرورگر لینکت برای وب‌گردی و جست و جوی‌شان استفاده می‌کنند، خیالشان از بابت امنیت این اپلیکیشن کاملا راحت بوده و با اطمینان خاطر از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

باز کردن تب در حالت حباب شناور

یکی از جالب‌ترین امکانات مرورگر لینکت باز کردن تب‌ها در حالت حباب شناور در پس‌زمینه گوشی است. دقیقا کدام صفحات وب برایتان بسیار حیاتی و ضروری است؟ شما می‌توانید همان‌ها را انتخاب کرده و در یک حالت حباب شناور و قابل حرکت در پس‌زمینه گوشی‌تان قرار بدهید، تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

یعنی دیگر نیازی نخواهید داشت برای دستری به یک سایت مشخص و بسیار مهم، سراغ اپلیکیشن رفته، سپس آن را انتخاب کنید، از میان تب‌های باز شده به دنبال لینک اصلی‌تان بگردید. بلکه کافیست همان لینک مهم و یا مورد علاقه‌تان را که هر روز آن را چک می‌کنید را در همین حالت به شک حباب در پس زمینه‌تان قرار بدهد.

پس از آن به راحتی قادر خواهید بود هنگام نیاز، لینک مدنظرتان را سریعا پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. چرا که معمولا تمام ابزارهای بسیار مهم‌مان را همیشه در پس‌زمینه گوشی‌مان ذخیره می‌کنیم. یعنی پس‌زمینه‌ی گوشی یکی از مهم‌ترین فضاها برای دم دست قرار دادن مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایمان است.

در واقع مرورگر لینکت این امکان را به شما فراهم می‌کند که سریعا سراغ اصل مطلب رفته و لینک مدنظرتان را دم دست قرار بدهید. یعنی برای باز کردن لینک مدنظرتان هیچ نیازی به کلیک کردن مرورگر و رفتن به سراغ اپلیکیشن دیگر نداشته باشید. این ویژگی می‌تواند برای کسانی که نیاز دارند بسیار سریع به یک لینک دسترسی داشته باشند، بسیار مناسب باشد.

کلام آخر

همان‌طور که در این مقاله خواندیم، مرورگرهای بسیار متنوع و جالب برای استفاده در گوشی‌های اندرویدی وجود دارند که ما سعی کردیم به کاربردی‌ترین آن‌ها در اینجا اشاره کنیم. یعنی از اشاره کردن به گزینه‌های تکراری نظیر کروم، فایرفاکس و… که اکثرمان با آن‌ها آشنا هستیم، تا حد ممکن خودداری شده و سعی کردیم که گزینه‌های به درد بخور را به شما معرفی کنیم. اما هر کدام از این گزینه‌ها هم امکانات خاص خودشان را دارند.

این که بخواهید دقیقا کدام مورد را انتخاب کنید، دقیقا بستگی به اولویت شما دارد. اگر اولویت‌تان امنیت و حفظ حریم شخصی‌تان باشد باید دقیقا مواردی که در بالا مخصوص این اهداف طراحی شده‌اند را انتخاب کنید. اگر هدفتان سرعت بالا و یا موارد دیگر است، می‌توانید مرورگرهای دیگر را برای گوشی اندرویدی‌تان انتخاب کنید.

به طور کلی استفاده از مرورگرها می‌توانند تجربیات کاملا متفاوتی برایمان داشته باشند. اهداف هر فردی از وب‌گردی و استفاده از مرورگرها هم، می‌تواند کاملا متفاوت باشد. افراد زیاد برای وقت‌گذرانی از آن‌ها استفاده می‌کنندو عده‌ای دیگر برای بالا بردن معلومات‌شان دائما در حال جست و جو کردن مطالب مفید و به درد بخور در فضای مجازی و یا صفحات وب هستند.

به طور کلی هر هدفی که دارید، سعی کنید بهترین گزینه را برای اهدافتان انتخاب کنید. ما در اینجا سعی کردیم به اکثر ویژگی‌های مهم بهترین مرورگرهای اندروید اشاره کنیم تا بتوانید دقیقا مرورگری که به دردتان می‌خورد را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

بهترین مرورگرهای اندروید چه ویژگی هایی دارند؟

،فاصله زمانی بین هر بروزرسانی‌ ،ویژگی‌های امنیتی مرورگر موردنظر ،ابزار‌های حریم شخصی این سه ویژگی مهم ترین فاکتورهای ارزیابی مرورگرهای آنلاین محسوب می شوند.

بهترین مرورگرهای اندروید کدام ها هستند؟

،مرورگر برِیو ،مرورگر دلفین ،مرورگر داک داک گو ،مرورگر کیوی ما در این مقاله به شرح مفصل هر کدام از این مرورگرها پرداختیم.

آیا بهترین مرورگرهای اندرویدی سریع ترین ها هستند؟

از آنجا که معیار مشخصی برای سنجش سرعت مرورگر وجود ندارد، هر توسعه‌دهنده ای می‌تواند بنچمارک یا آزمون خاصی پیدا کند که مرورگرشان در آن اولین رتبه را به‌دست آورد و بر همین اساس اعلام کند سریع‌ترین مرورگر اینترنت متعلق به آن‌ها است.

شما میتوانید برای خرید گوشی و خواندن مقاله های بیشتر به و مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید در مقاله‌ای که مشغول خواندنش هستید، به آموزش دانلود شریت برای کامپیوتر و گوشی، نصب و نحوه استفاده از آن برای تبادل فایل خواهیم پرداخت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

پیش از شروع آموزش باید بدانید که شریت (یا شیریت) یک نرم‌افزار مالتی‌پلتفرم است؛ به این معنا که می‌تواند دو دیوایس با سیستم‌‌های عامل متفاوت را به هم متصل کرده و بین‌شان فایل رد و بدل کند، مثلا یک گوشی اندروید و یک رایانه ویندوزی. شریت در حال حاضر از پلتفرم‌های ویندوز، مک او اس، اندروید و iOS پشتیبانی به عمل می‌آورد و با شریت راحت می توانید برنامه انتقال فایل را انجام دهید.

اما با فرض این که هدف شما نصب نسخه ویندوزی است، در ابتدا باید پیش‌نیازهای نصب شریت را بدانید:

سیستم‌های عامل تحت پشتیبانی: ویندوز 7، ویندوز 8، ویندوز 8.1، ویندوز 10

فضای مورد نیاز برای نصب: حدودا 7 مگابایت

ارسال فایل بدون شریت | امنیت زاپیا | برنامه zapya

لینک دانلود شریت:

بهترین و مطمئن‌ترین جا برای دانلود شریت، آن است. با ورود به این صفحه روی سیستم عامل مد نظرتان (این جا ویندوز) کلیک کرده و دانلود را بزنید. تا انتهای دانلود منتظر بمانید.

نصب شریت

از منوی کشویی سیستم عامل مد نظرتان را انتخاب و روی دانلود کلیک کنید. دانلود فایل آغاز می‌شود.

پس از این کار مسیر دانلود شریت روی کامپیوتر را مشخص کنید، به عنوان مثال درایو C.

بعد از اتمام دانلود روی فایل دانلود شده کلیک کرده و فرآیند نصب را آغاز نمایید. با کلیک روی فایل نصبی، پنجره هشداری ظاهری می‌شود تا تصمیم شما را در قبال فایل دانلودی بپرسد. نگران این پنجره نباشید. روی Run کلیک کرده و نصب را ادامه بدهید.

مرحله نهایی کار، تعیین محل نصب شریت روی کامپیوتر شماست. اگر هیچ کاری به این صفحه نداشته باشید نرم‌افزار به طور خودکار روی درایو C نصب می‌شود. با کلیک روی گزینه Next در این صفحه، فرآیند نصب را تا انتها ادامه بدهید تا جایی که میانبر (شورتکات) شریت را روی دسکتاپ ببینید.

تبریک می‌گوییم. حالا می‌توانید نرم‌افزار را اجرا کنید.

حالا که برنامه را نصب کردید، می‌توانید از تمام امکانات فوق‌العاده‌اش استفاده کنید. اولین صفحه‌ای که با آن مواجه می‌شوید، منوی اولیه برنامه است که به شما می‌گوید کامپیوتر شما در انتظار وصل شدن به دیگر دیوایس‌هاست.

در گوشه بالا و سمت راست، آیکن منو را می‌بینید. با کلیک روی آن می‌توانید چیزهایی مثل نام‌، پسورد هات اسپات، آواتار و پوشه‌ای که خواهان دریافت فایل‌هایتان در آن هستید را تعیین کنید. برای این کار کافیست روی آیکن منو کلیک کرده و وارد بخش Settings شوید تا بتوانید همه چیز را راست و ریس کنید.

شریت از طریق ساخت یک هات اسپات وای فای میان دو دستگاه ارتباط ایجاد می‌کند؛ ارتباطی که نیازی به اینترنت ندارد و چیزی از حجم آن مصرف نخواهد کرد. در اغلب مواقع هات اسپات و اتصال میان دو دستگاه در شریت به سادگی انجام می‌گیرد. اما گاهی اوقات ممکن است با چنین پیامی مواجه شوید:

اگر چنین پیامی دیدید، یعنی اینجا اشکالی وجود دارد. برای برطرف کردن مشکل می‌توانید موارد زیر را انجام بدهید:

  1. از روشن بودن گیرنده وای فای لپ‌تاپ یا رایانه‌تان مطمئن شوید
  2. در مرحله بعد، وارد Control Panel ویندوز شده و سپس مسیر Device Manager و در نهایت Network adapters را دنبال کنید. اینجا روی آداپتر وای فای‌تان راست کلیک کرده و گزینه Enable را بزنید

با انجام این کار به احتمال قوی باید مشکل‌تان برطرف شده باشد.

وقتی تمام مراحل بالا را انجام دادید، حالا برنامه شریت شما برای انتقال فایل میان کامپیوتر و گوشی آماده شده است. بیایید برای یادگیری این کار نحوه انتقال فایل از یک گوشی اندرویدی به کامپیوتر را با هم مرور کنیم.

کامپیوتر شما در این مرحله آماده است. بنابراین باید به سراغ طرف دیگر ماجرا، یعنی دیوایسی که می‌خواهید به آن متصل شوید (خواه گوشی اندرویدی باشد خواه یک کامپیوتر دیگر) بروید. فرض بگیریم که دیوایس هدف شما یک گوشی اندرویدی است.

این یعنی روی گوشی اندرویدی هم باید شریت را نصب کرده باشید. خوشبختانه برنامه را می‌توانید مستقیما از گوگل پلی یا کافه بازار دانلود کنید.

با اجرای برنامه شریت در گوشی، روی مربع در گوشه بالا و سمت راست تصویر ضربه زده و حالا گزینه‌ای تحت عنوان Connect PC خواهید دید. این گزینه وسیله ارتباط میان کامپیوتر و گوشی اندرویدی ماست.

با اشاره روی Connect to PC دو گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد: این که به دنبال یک «هات اسپات موبایل» بگردید یا اینکه یک QR Code را از مانیتور رایانه اسکن کنید. این مرحله کار بسیار مهم است و باید برای آن شریت هم روی کامپیوتر و هم گوشی در حال اجرا باشد

گوشی:

کامپیوتر:

گوشی:

کامپیوتر:

برای ایجاد ارتباط لازم است با دوربین گوشی، QR Code را از روی صفحه مانیتور کامپیوتر اسکن کنید. کار تمام است! حالا گوشی و کامپیوتر شما به هم متصل شده و آماده نقل و انتقال سریع فایل هستند.

انجام این کار بسیار ساده است. کافیست فایل مد نظرتان (مثلا یک عکس) را از کامپیوتر انتخاب و روی آن کلیک کنید:

در گوشی هم صحنه‌ای مثل اسکرین‌شات زیر را می‌بینید:

و این تمام چیزی است که باید در مورد شریت می‌دانستید!

در حالتی که گوشی و کامپیوتر به هم متصل شده‌اند، می‌توانید انواع فایل را با سرعت بالا و بدون مصرف اینترنت میان آن‌ها رد و بدل کنید. مثلا وقتی یک عکس را از روی گوشی به کامپیوتر می‌فرستید، می‌توانید عکس را روی صفحه کامپیوتر مشاهده کنید. عکس‌هایی که از گوشی به سمت کامپیوتر آمده در یک پوشه خاص ذخیره می‌شوند که با مراجعه به بخش Settings (از شریت ویندوز) می‌توانید جای این پوشه را ببینید یا عوض کنید.

همانطور که دیدید، کار با شریت بسیار آسان است و تبادل فایل میان گوشی و رایانه را به راحتی آب خوردن می‌کند. استفاده از شریت مزایای فراوانی دارد که مالتی پلتفرم بودن و سرعت بالای تبادل فایل، مهم‌ترین آن‌هاست هر چند که رایگان بودن برنامه هم دلیل دیگری است که 1.5 میلیارد کاربر از سراسر دنیا به سراغش رفته‌اند.

سوالات متداول درمورد دانلود شریت برای کامپیوتر

شریت چیست و چه کاربردی دارد؟

برنامه شریت اپلیکیشن اشتراک گذاری مدیا و محتواست که برای اتصال دستگاه ها به یکدیگر نیز کاربرد دارد.

شریت برای چه سیستم عاملی کاربرد دارد؟

برنامه شریت برای سیستم عامل های ویندوز اندروید و… قابل نصب است.

برنامه شریت را از کجا دانلود کنیم؟

بهترین بستر برای دانلود شریت وبسایت رسمی این شرکت است که تمام نسخه های برنامه را برای دانلود عرضه کرده است. تحلیل و بررسی

موبوگرام اصلی نیز همانند دیگر برنامه‌های تازه منتشر شده، در ابتدا یک سری کمبودها و مشکلات داشت که با پشتیبانی بسیار خوب گروه توسعه دهنده آن، به سرعت همگی رفع شدند. پس از گذشت مدت کوتاهی و با تغییر سیاست گروه توسعه دهنده، موبوگرام به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفت که همین امر باعث شد به سرعت بر تعداد کاربرانش افزوده شود. این برنامه در مدت کوتاهی به چنان محبوبیتی در بین کاربران ایرانی خود رسید که هنوز هم خیلی از افراد به اشتباه به تلگرام‌های پیشرفته و بدون مشکل دسترسی، موبوگرام می‌گویند. هرچند نسخه‌های ایرانی و خارجی قدرتمند دیگری مانند نیز توانستند به شهرت بسیاری دست یابند اما هیچکدام نتوانستند به شهرت و محبوبیت این برنامه دست پیدا کنند.

همانطور که می‌دانید موبوگرام یک برنامه پیام‌رسان است که همانند دیگر برنامه‌های مشابه مانند ، به اینترنت نیاز دارد؛ این به معنی آن است که شما برای استفاده از این برنامه نیاز به اتصال به یک یا فعال سازی داده‌های تلفن همراه خود دارید. باید بدانید که کلیه فعالیت‌های شما در این برنامه می‌شود؛ این بدین معناست که حتی اگر فعالیت‌های شما رهگیری شود، بدون رمزگشایی قابل مشاهده نیستند.

امروزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل به بخش جدا ناپذیری از زندگی ما شده‌اند به نحوی که زمان بسیاری را در طول روز به آنها اختصاص می‌دهیم. برخی از افراد تمایل ندارند که برخی یا تمام مخاطبین آنها از زمان آخرین فعالیتشان در این برنامه‌ها آگاه باشند یا از فعالیت خود ردی به جا بگذارند؛ برای این امر در اکثر پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تمهیداتی در نظر گرفته شده است اما موبوگرام ضد فیلتر برای اولین بار ویژگی بحث برانگیزی به نام روح (Ghost Mode) را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. همانطور که از نام این قابلیت پیداست پس از فعال سازی آن از دید سایرین نامرئی خواهید بود؛ یعنی هنگام استفاده از موبوگرام ضد فیلتر، وضعیت شما  برای تمامی افراد و مخاطبینتان به صورت آفلاین نشان داده می‌شود و همچنین پیام‌های خوانده نشده‌ای که می‌خوانید نیز به صورت خوانده نشده (بدون تیک دوم) نمایش داده می‌شود.

پس از هشدار مدیرعامل تلگرام به توسعه دهندگان این برنامه و تهدید به عدم سرویس دهی و از کار افتادن برنامه آنها در صورت وجود قابلیت روح، این قابلیت در نسخه‌های بعدی موبوگرام دیگر وجود ندارد؛ اما همچنان می‌توانید با دانلود موبوگرام قدیمی از این قابلیت جالب و بحث برانگیز استفاده کنید.

یکی از تغییراتی که در رابط کاربری موبوگرام 2019 مشاهده می‌کنید، دسته بندی گفتگوهاست؛ این قابلیت به شما در مرتب سازی گفتگوها براساس نوع آنها (گفتگو شخصی، گروه و کانال) کمک بسیاری می‌کند. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که در کانال و گروه‌های بسیاری عضویت دارید و قصد دانلود فایل‌های حجیمی مانند فیلم و موزیک، موجود در آنها را دارید بدون شک بخش مدیریت دانلود موبوگرام جدید، کمک بسیاری به شما در مدیریت و مشاهده وضعیت آنها می‌کند و شما را از سردرگمی میان انبوهی از پیام‌ها و فایل‌ها برای یافتن فایل موردنظرتان نجات می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی این برنامه، درخواست تایید ارسال پیام‌های صوتی و استیکرها است که از ارسال پیام‌های ناخواسته این چنینی جلوگیری می‌کند. شما همچنین می‌توانید گفتگوهای موردنظرتان را به راحتی مخفی کنید؛ برای اینکار کافی است گزینه مخفی کردن چت را انتخاب و سپس با لمس طولانی مدت گفتگوی موردنظرتان، آن را پنهان کنید.

به این نکته دقت داشته باشید که این برنامه تنها برای سیستم عامل اندروید توسعه پیدا کرده است و برای نصب و استفاده از آن در لپتاپ و کامپیوتر باید از شبیه‌سازهای اندروید مانند بلواستکس استفاده کنید. همانطور که می‌دانید سیستم‌عامل گوشی‌های آیفون و آی‌پد، اندروید نیست به همین علت و نبود نسخه‌ای مجزا برای IOS، امکان نصب موبوگرام برروی این دستگاه‌ها وجود ندارد.

یکی از مشکلاتی که در خیلی از نسخه‌های غیررسمی وجود دارد، آپدیت با تاخیر آنهاست که باعث شده دیرتر به امکانات جدیدی که به نسخه اصلی افزوده می‌شود دسترسی پیدا کنید که این موضوع برای بسیاری خوشایند نیست؛ اما از جمله نکات قوت این برنامه که باعث محبوبیت آن شده، آپدیت‌های سریع آن است که این موضوع در کنار افزوده شدن قابلیت‌ها و بهبود‌های نسخه اصلی، باعث پایداری و عدم مشکل در اتصال شما می‌شود. به اینکه نکته دقت داشته باشید که بهتر است همواره از آخرین نسخه موبوگرام استفاده کنید. اگر از مشکل عدم اتصال رنج می‌برید و از قطعی‌های مکرر و کندی سرعت ارسال و دریافت اطلاعات رنج می‌برید، این برنامه را از دست ندهید.

  • جستجو و مطالعه مطالب کانال‌ها بدون نیاز به عضویت در آنها
  • تغییر صدا از مرد به زن و بالعکس هنگام ارسال پیام‌های صوتی
  • مشاهده افرادی که شماره شما را داشته و جزو مخاطبین آنها هستید
  • ذخیره فایل‌های دریافتی با نام اصلی فایل و نمایش نام ارسال کننده
  • قفل کردن گفتگوها و اعتبارسنجی از طریق گذرواژه یا الگو
  • دارای حالت روح و پنهان کردن فعالیت خود از دید دیگران
  • بازگشت به گروه‌های معمولی پس از ترک آنها
  • دارای بخش مدیریت دانلود با امکانات بسیار مانند زمان‌بندی
  • امکان تغییر حالت نمایش گفتگو‌ها براساس خوانده شدن و بالعکس
  • امکان تغییر صدا و افزایش یا کاهش حجم آن، هنگام ارسال صوت

برای دانلود و نصب موبوگرام باید سپرامنیتی گوگل را غیرفعال کرد؟

خیر؛ درصورت استفاده از آخرین نسخه برنامه، نیازی به انجام اینکار نیست. به علت سیاست‌های سخت گیرانه گوگل، نسخه‌های قدیمی این برنامه از دید سپر امنیتی گوگل ناامن شناخته می‌شوند و به صورت خود به خود از روی گوشی شما حذف می‌گردند؛ برای جلوگیری از این اتفاق مجبور هستید که هنگام استفاده از نسخه‌های قدیمی برنامه همواره سپر امنیتی گوگل خود را خاموش کنید.

تفاوت موبوگرام قدیمی و جدید در چیست؟ آیا نسخه قدیمی همچنان ضد فیلتر است؟

به دلیل محبوبیت و نام شناخته شده این اپلیکیشن، توسعه دهنده‌های بسیاری اقدام به نام‌گذاری اپلیکیشن‌های خود با نام موبوگرام کرده‌اند اما هیچکدام از آنها توسط توسعه دهنده اصلی توسعه نیافته‌اند. امکان نصب نسخه‌های قدیمی همچنان وجود دارد اما همانطور که قبلا گفته شده باید سپرامنیتی گوگل را غیرفعال کنید؛ همواره پیشنهاد می‌کنیم که آخرین نسخه برنامه را نصب کنید.

برای غیرفعال سازی تبلیغات موبوگرام فارسی چه‌کاری باید انجام داد؟

باتوجه به هوشمند شدن تبلیغات تلگرام و همچنین با هدف کاهش تبلیغات محیطی، توسعه دهنده در نسخه‌های جدید به شدت حجم تبلیغات را کاهش داده و دیگر خبری از تبلیغات آزار دهنده وجود ندارد؛ پس دیگر نگران نمایش تبلیغات آزار دهنده آن هم به صورت مکرر نباشید.

برای دانلود موبوگرام چه باید کرد؟

برای اینکار کافی است به جعبه دانلود موجود در این صفحه از سایت مینی روید رفته و نسخه موردنظر خود را دانلود نمایید.

چگونه از نسخه وب موبوگرام استفاده کنم؟

متاسفانه این برنامه تنها برای دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته و تنها برروی دستگاه‌هایی که دارای این سیستم عامل هستند قابل اجراست؛ پس داشتن دستگاهی با قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ضروری است و فریب صفحات قلابی با این عناوین را نخورید.

امکان نصب موبوگرام برای کامپیوتر وجود دارد؟

خیر؛ امکان نصب برنامه‌های اندرویدی برروی کامپیوتر و لپتاپ به صورت پیش فرض وجود ندارد؛ برای اینکار باید از برنامه‌های شبیه‌ساز اندروید برروی ویندوز مانند بلواستکس استفاده کنید. همانطور که می‌دانید مایکروسافت اعلام کرده که قرار است به زودی امکان نصب و اجرای برنامه‌های اندرویدی به صورت پیش فرض در سیستم عامل ویندوز 11 وجود داشته باشد.

آپدیت موبوگرام را از کجا دریافت کنم؟

شما همواره می‌توانید با مراجعه به سایت مینی‌روید و صفحه اختصاصی این اپلیکیشن، آخرین نسخه این برنامه را دانلود کنید.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد آرا: 79

هنوز امتیازی ثبت نشده

عناوین محتوای این مطلب پنهان سازی