اجتماعی

توضیحات پلیس درباره دستگیری عامل سرقت از یک موزه

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیاتی از کشف اقلام تاریخی مربوط به دوره ایلام را که از یکی از موزه ها به سرقت رفته و توسط ماموران پلیس پیشگیری پایتخت کشف شده بود، تشریح کرد.

به گزارش سرگرمی برای همه، سرهنگ جلیل موفایی با تشریح خبر سرقت 13 اثر عتیقه ایلامی از این موزه در روز سه شنبه گفت: چندی پیش گروهی از ماموران کلانتری مهرآباد در حال گشت زنی در منطقه امنیتی خود بودند که در حال گشت زنی بودند. آنها به مردی با کوله پشتی مشکی مشکوک شدند و رفتار او را دنبال کردند. این فرد که در کنار خودروی پارک شده ایستاده بود با مشاهده پلیس محل را ترک کرد که به همین دلیل تعقیب و گریز بین این فرد و ماموران آغاز شد و در نهایت متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی های اولیه از کوله پشتی متهم 13 قطعه انواع اشیاء تاریخی کشف و ضبط شد، گفت: متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت اشیاء تاریخی از یکی از موزه ها اعتراف کرد و گفت: که قصد داشت آن آثار را در تهران بفروشد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با توضیحات تکمیلی درباره این سرقت گفت. پس از دستگیری متهم توسط ماموران کلانتری 119 مهرآباد و کشف 13 عتیقه از این فرد، وی اعتراف کرد که این اشیاء عتیقه را از آنجا به سرقت برده است. موزه استان همدان متهم در اجرای مرحله 58 طرح رعد حتی با حضور برخی خبرنگاران به جرم خود اعتراف کرد.
وی با اشاره به اینکه متهم حدود 50 سال سن دارد، درباره انگیزه سرقت این فرد گفت. متهم 50 ساله در پاسخ به این سوال که چرا و از کجا این آثار تاریخی را سرقت کرده است، گفت: مدتی در یکی از موزه های همدان کار کرد و کارمند موزه بود. وی مدعی شد در این مدت خدماتی مانند خرید و اجاره تجهیزات به این موزه ارائه کرده و موزه مذکور 300 میلیون تومان به وی بدهکار است اما مسئولان موزه به درخواست وی توجهی نکرده و از پرداخت آن مبلغ خودداری کرده اند. در همین راستا تصمیم به سرقت از این موزه گرفت.

در این زمینه بخوانید:


13 اثر باستانی دوره عیلام به سرقت رفته از موزه


ما از موزه ها دزدی نکردیم.

به گزارش مرکز خبر پلیس پایتخت، مفوحی با بیان اینکه متهم صراحتا به سرقت اشیای عتیقه از یکی از موزه های استان همدان اعتراف کرد، اظهار داشت: به دلیل سرقت از موزه، عضو دادگاه برای فروش اشیای عتیقه راهی تهران شد که توسط ماموران کلانتری مهرآباد دستگیر شد.

مرتضی ادیب زاده مدیر کل موزه ها در واکنش به انتشار این خبر روز گذشته در گفت و گو با سرگرمی برای همه گفت. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی. این زمانی است که موزه ها در صورت مفقود شدن اموال یا سرقت آثار، همان روز را به اداره کل موزه ها گزارش می دهند. بررسی اظهارات پلیس و همچنین اعترافات منتسب به سارق موزه ضروری است. البته سال گذشته سرقتی از موزه همدان صورت گرفت و پس از ارسال گزارشی از استان، فهرست اقلام مسروقه و تصاویر آنها به پلیس اینترپل ارسال شد، اما تاکنون از بقیه اطلاعاتی دریافت نشده است. از آنجایی که این پرونده مربوط به موزه همدان است، در این صورت پس از مقایسه اشیای ضبط شده با فهرست میراث فرهنگی، نتیجه اعلام خواهد شد.»

انتهای پیام