استان ها

توصیه‌های تغذیه‌ای برای کودکان و نوجوانان در دوران کرونا

سرگرمی برای همه / تغذیه: یک متخصص تغذیه ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن در هنگام تاج گذاری ، پیشگیری و کنترل چاقی و چاقی به سه اصل نیاز دارد: “اصول کلی رژیم” ، “فعالیت بدنی” ، “مدیریت استرس”. ،

دکتر بهروز طلایی در مصاحبه با سرگرمی برای همه اظهار داشت که یک رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر یک رژیم غذایی متناسب و متنوع شامل گزینه های جایگزین آن از جمله میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، لبنیات ، گوشت و حبوبات است. ، – او گفت: “توصیه می شود که کودکان زیر 5 سال تنقلات با ارزش مانند سبزیجات و میوه های فصلی بخورند.”

وی با تأکید بر اینکه شیر پاستوریزه و پنیر پاستوریزه کم نمک برای کودکان بالای یک سال توصیه می شود ، افزود: “همچنین توصیه می شود برای کودکان زیر یک سال از میوه های تازه استفاده کنید.”

اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ذکر کردند که سوپ های خورشتی ، سوپ ، پلو خورشتی مانند سبزی پلو ، پلو با شوید برای افزایش انرژی مفید هستند. کودکان زیر 5 سال باید از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند. به جای آب میوه های صنعتی ، از دوغ کم نمک ، شربت های خانگی کم قند و شیر استفاده کنید ، غذاهای کم مواد مغذی مانند نمک ، غلات کامل ، پاستیل ، نوشیدنی های شیرین و آب را محدود کنید. میوه های صنعتی ، نوشیدنی های گازدار ، شیرهای با طعم ، کلوچه ها ، شیرینی ها ، کیک های خامه ای ، بستنی ، محصولات گوشتی فرآوری شده محدود مانند سوسیس پرچرب ، غذاهای شور مانند شکر ، نمک و چربی. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه جستجو یا تعیین وقت ملاقات برای وسایل عتیقه آورده شده است.

این متخصص تغذیه بر استفاده از نان های سبوس دار ، سوپ های غلات گندم و جو ، ماست بدون دوغ خانگی ، صبحانه های سالم مانند نان ، پنیر ، آجیل ، خرمالو لیمو ترش ، پرتقال به جای نمک زیاد تأکید کرد. این ادویه ها مواد غذایی را ادویه می کنند ، اشتهای کودکان و نوجوانان را افزایش می دهند.

طلا بر استفاده از مغزهایی مانند توت خشک ، انجیر خشک ، خرمالو ، کشمش ، گردو ، گردو ، بادام ، بادام زمینی ، فندق ، هسته زردآلو ، مغز هلو و میوه های خشک برای بهبود رفتار رژیم غذایی تأکید دارد. بچه ها و نوجوانان ذکر کردند و گفتند. اکیداً توصیه می شود که کودکان از یک بشقاب کوچک برای کاهش وزن استفاده کنند ، زمان وعده های غذایی و میان وعده ها نیز تعیین شود تا وعده های غذایی به 5 یا 6 وعده تقسیم شوند. برای جلوگیری از سرسبزی ، و کودک عجله ای برای غذا خوردن ندارد.

وی با تأکید بر نیاز روزانه دو و نیم لیتر آب برای کودکان و نوجوانان زیر 5 سال گفت: چای سبک به جای قند توت خشک ، خرما توصیه می شود.

یکی از اعضای این دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمان به فعالیت بدنی کودکان در روزهای کرونا اشاره کرد. فعالیت بدنی حداقل برای کودکان و نوجوانان در هر سنی حداقل یک ساعت در روز ، انجام حرکات کششی اندام ، دراز کشیدن ، نشستن ، راه رفتن توصیه می شود. چرخش و بازی با توپ اقدامی دیگر است که این روزها باید انجام شود.

وی گفت: تمیز کردن و آبیاری دیگهای بخار نوعی فعالیت است. – توصیه می شود کودکان یک ساعت پس از صرف غذا از نظر جسمی تحرک نداشته باشند. این اشتباهی است که متأسفانه در بین خانواده ها رایج است.

این متخصص تغذیه با تأکید بر خواب کافی این روزها گفت. “قرنطینه دیررس ، کمبود خواب بر اشتها تأثیر می گذارد ، این امر بر وزن و قد کودکان تأثیر منفی خواهد گذاشت.”

وی در مورد استفاده از مکمل ها برای کودکان گفت: وی افزود: “استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین D یکی از پیشنهاداتی است که این روزها برای کودکان برای مصرف 2000 واحد یا 2000 قرص در روز یا دوز 50000 واحد داریم.” (برای بزرگسالان) بصورت ماهانه قابل استفاده است.

انتهای پیام: