استان ها

توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به نقش ارزنده بانوان تحصیل کرده در جامعه 

مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی توجه ویژه‌ای به نقش تاثیرگذار بانوان در جامعه داشته ایم. 

عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره تمهیدات دانشگاه آزاد برای نقش تاثیرگذار دختران شاغل مقطع تحصیلات تکمیلی در جامعه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بانوان را در ۳ طیف اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دختر تقسیم بندی کرده است. 

وی افزود: حدود ۶۰۰ هزار دانشجوی دختر در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که برخی تدابیر را برای آن‌ها اندیشیده ایم، برای مثال طرح باشگاه دخترانه را برنامه ریزی کرده ایم و برای اختصاص فضا آن را به تمام واحد‌ها ابلاغ کرده ایم تا بتوانند در آن فعالیت‌های هنری و فرهنگی انجام دهند یا اینکه فضای خوشحال کننده‌ای برای سرگرمی داشته باشند که ۲ تا ۳ واحد دانشگاه آزاد اسلامی این کار را آغاز کرده و مابقی واحد‌ها جایابی کرده اند. 

قاسمی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی نشریات برای دختران دانشجو با موضوع دختران است که آن را خود دانشجویان شروع کرده اند و به زودی شماره اول آن منتشر می‌شود. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده درباره وضعیت نقش بانوان ایرانی در آموزش عالی کشور اظهار کرد: بانوان ایرانی توانسته اند از نظر کمی و کیفی در آموزش عالی حضور موثری داشته باشند. 

قاسمی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های موجود نتوانسته ایم آنطور که باید بانوان دانشگاه آزاد اسلامی را در مناصب تاثیرگذار و تصمیم ساز قرار دهیم، تاکید کرد: نیاز به نقش پررنگ‌تر بانوان ایرانی در جامعه داریم؛ چرا که آن‌ها نسبت به آموزش، تحصیلات و مهارت‌ها و حضور فعال در جامعه نقش کمرنگی دارند. 

مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور زنان و خانواده گفت: برای بهبود این وضعیت یکی از اقدامات ما تشکیل کمیته‌ای در دفتر امور زنان و خانواده برای شناسایی زنان توانمند و توانمند سازی آن‌ها و معرفی آن‌ها به داخل و بیرون دانشگاه است.

انتهای پیام/