حوادث

تلاش شب گذشته دشمنان برای نفوذ به مرز ایران ناکام ماند

آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در حاشیه جلسه قرارگاه تامین نظم و امنیت نوروز ۱۴۰۳ در فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: سال جدید ۲ بهار طبیعت و بهار قرآن با یکدیگر درآمیخته شده تا روح و جسم مردم را با هم طراوت کند.

وی در خصوص انجام مأموریت‌های نوروزی پلیس در کشور گفت: همکاران ما از مرز تا به شهر و از شهر تا به روستا و از روستا تا جاده‌ها مشغول انجام مأموریت هستند و تاکنون بالغ بر ۲۴۹ میلیون تردد بین استانی از اول طرح نوروزی انجام شده که نشان از میل بالای مردم به سفر دارد.

رادان گفت: در این مدت ۴۱۷ نفر از هموطنان ما به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و شیرینی سفر، نوروز و ماه رمضان را به کام خود و خانواده‌شان تلخ و تلخ‌تر کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: این رقم بسیار بسیار زیاد است و بخش قابل توجهی از این تلفات می‌توانست با رعایت قوانین و مقررات اتفاق نیفتد.

وی خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت غیر مجاز و انحراف به چپ را از دلایل عمده این میزان تلفات در جاده‌ها عنوان کرد و از هموطنان خواست از امروز که موج دوم سفر‌ها شروع شده و تقریبا همه جاده‌های کشور اعم از جاده‌های شمالی، مرکزی و غربی مملو از مسافر و تردد است، با رعایت قوانین و توجه و هوشیاری بیشتر، شیرینی سفر را در جاده هم ببینند و از جاده هم لذت ببرند.

رادان با اشاره به تلاش و زحمات مرزبانان دلیر کشور گفت: با شجاعت و هوشیاری مرزبانان غیور ما، شب گذشته تلاش کسانی که قصد داشتند به مرز نفوذ کنند ناکام ماند و به شدت با آن‌ها برخورد شد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان این که در حوزه مقابله و پیشگیری از سرقت هم کار‌های خوبی در حال انجام است و در حال حاضر شاهد کاهش وقوع سرقت و افزایش کشف هستیم اظهار امیدواری کرد: با کامل شدن اجرای طرح پابند‌های الکترونیکی در سال ۱۴۰۳ این حلقه مهم را تکمیل کنیم.

وی در خصوص مسیر‌هایی که بیشترین تصادفات را داشته‌اند، گفت: بیشتر تلفات ما در جاده امام رضا، جاده‌های شمالی، جاده‌های مسیر مرکز به سمت شمال غرب و شمال شرق بیشتر بوده است و استان اصفهان نیز با توجه به این که از معدود استان‌هایی است که هم مسافر پذیر است و مسافران زیادی از این استان به سایر نقاط کشور سفر می‌کنند و از طرفی با توجه به طولانی بودن مسیر اتوبان‌ها و جاده‌ای این استان، در حوزه راه‌های اصفهان نیز شاهد افزایش تصادف و تلفات جاده‌ای بوده‌ایم که بخشی از این ۴۱۷ فوتی در جاده‌ها مربوط به استان اصفهان است.

رادان با بیان اینکه در سال جدید، ۶ اولویت را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، خاطرنشان کرد: برخورد قاطع و قانونی با سارقان، اراذل و اوباش و دستگیری اتباع غیر مجاز از ماموریت‌ها و برنامه‌های پلیس در سال جدید خواهد بود.

تیم تحریریه حوادث

نویسنده حوادثی هستم که تمامی طیف رویدادها را پوشش می‌دهم. از اخبار سیاسی تا رویدادهای فرهنگی و ورزشی، همه را با اهمیت برابر می‌شمارم.