اقتصادی

تصویب طرح افزایش تولید نفت خام شرکت ملی نفت

در جلسه شورای اقتصاد کلیات طرح ارائه گزارش آخرین وضعیت طرح‌های معرفی شده برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی و همچنین طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی نفت ایران، بررسی و تصویب شد.

به گزارش سرگرمی برای همه، در این جلسه که به ریاست محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای نفت، کشور، اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مرتبط حضور داشتند، کلیات طرح ارائه گزارش آخرین وضعیت ۶ طرح معرفی‌ شده برای استفاده از ۵/۵ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی بررسی و مصوب شد.

در ادامه این جلسه طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی ایران و همچنین طرح کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی بررسی، تصمیم‌گیری و مصوب شد که طبق این طرح تولید نفت کشور از ۳.۶ میلیون بشکه به ۴ میلیون بشکه در روز تحت طرح ضربتی جهش تولید نفت خام کشور اجرایی می‌شود که با اجرای این طرح میزان تولید نفت خام در کشور به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت.

در طرح افزایش تولید نفت خام توسط شرکت ملی ایران با سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلار تنها در سال ۱۴۰۳ و با افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز معادل ۷ میلیارد درآمد نفتی برای کشور محقق می‌شود که درباره این طرح در جلسه تاکید شد تا این سرمایه‌گذاری عظیم نفتی با اولویت مشارکت مردمی اجرایی و نهایی شود.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.