علمی و پزشکی

تشخیص سریع کرونا با کمک اشعه ایکس

گروهی از دانشمندان در اسکاتلند راهی برای تشخیص وجود ویروس کرونا (کووید-19) در انسان از طریق اشعه ایکس یافته اند. در این روش تشخیص از هوش مصنوعی (AI) برای پیش‌بینی وجود ویروس در بدن انسان استفاده می‌شود.

به گزارش سرگرمی برای همه،محققان دانشگاه غرب اسکاتلند در مطالعه‌ای اخیر از توسعه روشی مبتنی بر هوش مصنوعی خبر دادند که می‌تواند کووید-۱۹ را با دقت در چند دقیقه شناسایی کند. دانشمندان ادعا می کنند که این روش قادر به تشخیص ویروس کرونا با دقت 98 درصد است.

فناوری توسعه یافته توسط متخصصان دانشگاه اسکاتلند در اسکاتلند می تواند تنها در چند دقیقه کووید-19 را به دقت تشخیص دهد.

این فناوری جدید قادر به تشخیص ویروس کرونا بسیار سریعتر از آزمایش PCR است که معمولاً حدود 2 ساعت طول می کشد.

امید است که در نهایت بتوان از این فناوری برای کمک به کاهش استرس در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها، به‌ویژه در کشورهایی که آزمایش PCR در دسترس نیست، استفاده کرد.

این روش پیشرفته از فناوری اشعه ایکس برای مقایسه اسکن های انسانی با پایگاه داده ای از حدود 3000 تصویر از بیماران مبتلا به کووید-19 و افراد سالم مبتلا به پنومونی ویروسی استفاده می کند. سپس از فرآیند هوش مصنوعی به نام «شبکه عصبی عمیق» (الگوریتمی که معمولاً برای تجزیه و تحلیل تصاویر بصری استفاده می‌شود) برای شناسایی استفاده می‌کند.

پروفسور نعیم رمضان، نویسنده اصلی این مطالعه، می‌گوید: مدت‌هاست که ما به ابزاری سریع و قابل اعتماد نیاز داریم که کووید-۱۹ بتواند آن را شناسایی کند، و اکنون این نیاز با رشد بیشتر و بیشتر احساس می‌شود. تاج Omicron. چندین کشور در سراسر جهان به دلیل محدودیت ابزارهای تشخیصی قادر به انجام آزمایشات Qovid در مقیاس بزرگ نیستند، اما این روش از فناوری در دسترس برای شناسایی سریع ویروس استفاده می کند.

رمضان افزود. علائم کووید-19 در مراحل اولیه عفونت اشعه ایکس قابل مشاهده نیست، بنابراین باید توجه داشت که این فناوری نمی تواند به طور کامل جایگزین آزمایش PCR شود. با این حال، در مواردی که آزمایش PCR به راحتی در دسترس نباشد، ممکن است در محدود کردن گسترش ویروس ها نقش داشته باشد.

انتهای پیام: