استان ها

تأکید بر الگوگیری از اخلاق نبوی در محفل انس و معرفت مکه

تأکید بر الگوگیری از اخلاق نبوی در محفل انس و معرفت مکه

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود کریمی از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری بر ضرورت الگوگیری از اخلاق و سیره نبوی و سبک رفتاری پیامبر(ص) تأکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هتل «کدی تاور» شهر مکه مکرمه شامگاه جمعه(چهارم خرداد)، میزبان محفل انس و معرفت(یادبود شهدای خدمت) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود کریمی، از خطیبان و سخنرانان بعثه مقام معظم رهبری بود.

در ابتدای این مراسم که با حضور جمعی از زائران ایرانی بیت‌الله الحرام همراه بود، حاج حمید رمضان‌پور، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) آیاتی از سوره مبارکه «تین» را تلاوت کرد.

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامی داشت و حاضران برای شادی روح این شهدا فاتحه قرائت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود کریمی، ضمن سخنانی در این محفل گفت: مکه شهر بسیار پاک و طیبی است و نبی مکرم اسلام خطاب به این شهر گفته است: «ما أطيبَكِ من بلَدٍ وأحبَّكِ إلَيَّ، ولولا أنَّ قومِي أخرجوني منكِ ما سكنتُ غيرَكِ: پاک‌تر و دوست‌داشتنی‌تر از تو نزد من شهری نیست، و اگر اهل تو (ای مکه) مرا بیرون نمی‌کردند جز تو در جایی سکونت نمی‌کردم».

وی در ادامه مشعرالحرام، عرفات و منا را زیباترین مشاعر و مشاهد شهر مکه عنوان کرد و گفت: خداوند متعال ابراهیم خلیل‌الله(ع) را مأمور کرد به همه اعلام کند که برای انجام مناسک به مکه بیایند و امروز آمدن زائران به این شهر دعوت و لبیک به حج ابراهیمی است.

حجت‌الاسلام کریمی بر ضرورت معرفت‌افزایی و بهره‌گیری از فرصت نورانی موسم حج تأکید کرد و گفت: امروز تبیین آموزه‌های نبوی در اماکن مختلف یکی از مصادیق جهاد تبیین است.

وی با اشاره به این که دو شهر مکه و مدینه از بهترین اماکن برای پیغمبرشناسی است، گفت: شناخت جنبه‌های شخصیتی و ویژگی‌های پیامبر(ص) و ترویج اندیشه‌های نبوی بسیار حائز اهمیت است.

خطیب بعثه مقام مقام معظم رهبری با تأکید بر این که نخستین کارکرد شخصیت پیامبر(ص) توحیدگرایی و موحد بودن ایشان است، بیان کرد: سبک رفتاری ما باید الگوگرفته از اخلاق و سبک زندگی نبوی باشد.

وی در پایان با اشاره به این که سنت پیامبر(ص) بر ازدواج جوانان استوار است، گفت: از نبی اکرم(ص) نقل شده است که «انسان با ازدواج نصف دینش كامل می‌شود».، بنابراین فراهم آوردن زمینه ازدواج جوانان بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این مراسم، حاج حمید رمضان‌پور از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) مرثیه‌سرایی کرد و زائران حاضر در این مراسم اشک ماتم ریختند.