علمی و پزشکی

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای جهت تقویت سیستم ایمنی

رئیس گروه بهبود غذای جامعه در مرکز بهداشت آذربایجان شرقی توضیح داد

آزادی:

فتح الله پورعلی با اشاره به نقش غذا در تقویت سیستم ایمنی بدن Covid 19 و برای مبارزه با سایر بیماری های عفونی گفت: برای جلوگیری و کنترل Covid 19 ، فضای مجازی حاوی مصرف بیش از حد برخی مواد مغذی مانند زنجبیل ، دارچین ، سیر ، لیمو و غیره است ، اما لازم به ذکر است که تأکید بر برخی غذاها و جداگانه است. در مورد مصرف غذا درست نیست.

او اضافه کرد. “به عنوان مثال ، اگرچه سیر یک غذای سالم است ، اما مصرف روزانه مقدار زیادی از آن می تواند باعث آلرژی ، مشکلات گوارشی ، التهاب در بدن شود ، بنابراین هیچ یک از این اطلاعات ، توصیه ها و تبلیغات از نظر علمی پشتیبانی نمی شود.” ندارد

او تاکید کرد. “باید بخاطر داشت که هیچ غذایی وجود ندارد که فقط بتواند تمام نیازهای بدن به مواد مغذی مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ها و غیره را تأمین کند ، بنابراین هرم راهنمای غذا از گروههایی تشکیل شده است. به عنوان مثال غذاهای مختلف به عنوان یک رژیم غذایی سالم تعریف می شوند.

وی گفت: بدن ما برای کارکرد مناسب به همه گروه های غذایی نیاز دارد تا با هم درست کار کنند ، متعادل باشند. مقالات زیادی در رابطه با استفاده مداوم از برخی غذاها و سیستم ایمنی بدن مانند زنجبیل ، کیوی و قارچ های مختلف نوشته شده است. اگرچه استفاده از این غذاها در طولانی مدت بر سیستم ایمنی بدن وی تأثیر می گذارد ، اما این بدان معنا نیست که استفاده از این غذاها یک درمان یا درمان نهایی بیماری است.

او ادامه داد. “برخی از ذینفعان ، بازرگانان ، به دلیل علاقه شخصی یا ناآگاهی ، بدون حمایت علمی ، به مردم ، بیماران توصیه می كنند كه داروهای معمول را ترك كنند ، زنجبیل ، لیمو شیرین ، سایر مواد را اضافه كنند. به برخی از غذاها مراجعه کنید ، اما این توصیه بسیار خطرناک است ، و استفاده از برخی از داروها یا غذاهای طبیعی بی ضرر است ، اگر صدمه ای به درمان علمی نزند ، در آن شک نکنید ، اما و هیچ نقشی در درمان بیماری ندارد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه پزشکی مبتنی بر شواهد اولین کلمه کنترل بیماری ، پیشگیری ، بدون مستندات علمی ، پشتیبانی است ، ارائه توصیه های یک فرد یا گروه خاص به کل جامعه امکان پذیر نیست ، “غذای خاصی وجود ندارد.” راهی برای بهبود سیستم ایمنی بدن وجود ندارد که بتواند معجزه کند ، همه مواد تشکیل دهنده غذا باید در رژیم غذایی ما باشد.

ارجلیان ، رئیس گروه بهبود مواد غذایی جامعه مرکز بهداشتی آذربایجان در پایان سخنان خود گفت: “هیچ تأكیدی بر یك نوع غذا وجود ندارد. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.