بادمجان سرخ شده با تخم مرغ

بادمجان یکی از پر مصرف ترین سبزیجات در آشپزی ایرانی و حتی در کل دنیاست و به صورت سرخ شده است. اما دانه اسفنجی بادمجان سرشار از روغن است. این غلظت بالای روغن برای سلامتی مضر است و برخی افراد مصرف بادمجان را در رژیم غذایی خود کاهش می دهند. علاوه بر این راهکارهایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها مصرف سوخت را به کمترین میزان ممکن کاهش داد. در این مقاله سرویس آشپزی در مجله کروش به بهترین روش های سرخ کردن بادمجان با مقدار کمی روغن می پردازیم. ما همچنین نکاتی را در مورد نحوه پختن زودتر به شما ارائه خواهیم داد. با سایت torshvash همراه باشید.

تخم مرغ

دستورالعمل هایی که باید قبل از پختن جوانه ها رعایت کنید

از بادمجان تازه برای پخت و پز و سرخ کردن استفاده کنید. بادمجان هایی که پیر و پژمرده شده اند روغن بیشتری جذب می کنند.

برای سرخ کردن بادمجان از روغن سرخ کردنی استفاده کنید. زیرا این روغن ها در برابر حرارت بالا مقاومت بالایی دارند. روغن های دیگر به دلیل حرارت زیاد مواد مضر تولید می کنند.

هنگام سرخ کردن برنج، شعله گاز را زیاد کنید. سرخ کردن برنجال روی شعله کم جذب روغن را افزایش می دهد.

پس از سرخ شدن بادمجان ها، آنها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس فریز کنید یا استفاده کنید. بادمجان ها بعد از سرخ شدن مقداری روغن در خود نگه می دارند و به مرور زمان آزاد می کنند.

سیب زمینی ها را برای پخت آماده کنید

با خیساندن بادمجان ها در آب نمک و یا پاشیدن نمک قبل از پختن، جذب روغن را تا حد زیادی کاهش می دهید. هر چه بادمجان ها بیشتر در آب نمک بمانند چربی کمتری جذب می کنند. می توانید آن را یک شب در آب نمک بگذارید. اما آب نمک نباید خیلی غلیظ باشد. زیرا احتمال حفظ شوری بادمجان پس از سرخ شدن وجود دارد.

بادمجان را با حداقل جذب روغن سرخ کنید به یاد داشته باشید: اگر بادمجان شما نازک است بهتر است بعد از پوست کندن از وسط نصف نشود. به درستی سرخ کنید این روش تا حد زیادی جذب روغن را کاهش می دهد.

یکی از بهترین روش های سرخ کردن بادمجان این است که با قلم مو کمی روغن به بادمجان بمالید و در تابه سرخ کنید.

ماساژ سطح بادمجان با آب گوجه فرنگی قبل از سرخ کردن به کاهش جذب روغن کمک می کند. در این صورت طعم بادمجان تغییر نمی کند.

پس از شستن و آبیاری می توانید بادمجان ها را به مدت 30 دقیقه در زیر نور آفتاب قرار دهید. دو طرف آن را در آفتاب قرار دهید تا بادمجان خشک شود. وقتی روغن در تابه داغ شد آن را سرخ کنید.

چگونه شوری بادمجان را از بین ببریم؟

اگر بادمجان را به مدت طولانی در آب غلیظ نمک قرار دادید و شور شد، می توانید قبل یا بعد از سرخ کردن بادمجان، آن را به مدت 2 دقیقه در آب جوش قرار دهید. آبکش کنید و روی بادمجان ها آب فراوان بریزید. در این صورت بهتر است به غذای اصلی نمک اضافه نکنید. برای خرید بادمجان سرخ شده با ما تماس بگیرید.

بهترین روش برای سرخ کردن برنجال در روغن کمتر

روش اول: بادمجان سرخ شده با سفیده تخم مرغ

سبزی ها را به این صورت بپیچید و به صورت ورقه ای برش دهید. حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. سپس بادمجان را خشک کرده و بشویید تا شوری آن گرفته شود. سبزیجات را خشک کنید و آب آن را دور بریزید. اگر احساس سفت می کنید، می توانید از یک حوله نخی بدون پرز برای خشک کردن آنها استفاده کنید.

در ظرفی جداگانه سفیده ها را بزنید تا کاملا سفت شود. سپس برس را به سفیده تخم مرغ آغشته کرده و به صورت یک لایه نازک روی سطح بادمجان بمالید.

روغن را در تابه ای گرم کنید و بگذارید داغ شود. بعد از اینکه بادمجان را در سفیده فرو بردید، آن را در قالب ریخته و سرخ کنید. نگران بوی سفیده تخم مرغ نباشید. زیرا سفیده تخم مرغ روی طعم و بوی بادمجان سرخ شده تاثیری ندارد.

روش دوم: بادمجان را با ماست سرخ کنید

در این روش بعد از خیساندن بادمجان در آب نمک و گرفتن زرده به جای سفیده از ماست یا شیر استفاده کنید. سپس در روغن سرخ کنید.

روش سوم: بادمجان ها را در آب جوش بریزید

یکی از بهترین روش‌های پخت بادمجان، خیس کردن آن در آب نمک به مدت حداقل 30 دقیقه است. آنها را خشک کنید و روی آنها آب بریزید. یک قابلمه را با مقدار مناسب آب روی آتش بگذارید تا بجوشد. بادمجان را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس آنها را تمیز کنید. پس از آبکش کردن بادمجان ها، آنها را سرخ کنید. در این صورت بادمجان ها کمی پخته می شوند اما طعم آن ها تغییر چندانی نمی کند.

روش چهارم: بادمجان سرخ شده را در آب جوش بریزید

راه دیگر سرخ کردن بادمجان و گرفتن چربی اضافی پوست کندن بادمجان است. آنها را حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. سپس بادمجان را اسپری کرده و خشک کنید. تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و وقتی روغن داغ شد بادمجان ها را اضافه کنید و تفت دهید. بادمجان های سرخ شده را در آبکش بریزید و بشقاب یا ظرفی را زیر آن قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

یک قابلمه آب روی اجاق بگذارید و بگذارید بجوشد. سپس کاسه ای که بادمجان های سرخ شده را در آن ریخته اید در آب داغ قرار دهید. یک دقیقه صبر کنید و آبکش را بردارید. در این صورت روغن زیتون باقی مانده در بادمجان را به آب داغ اضافه می کنند. کمی صبر کنید تا آب از بادمجان ها خارج شود.

راه پنجم: از زردچوبه استفاده کنید

از زردچوبه برای سرخ کردن بادمجان ها با حداقل جذب روغن استفاده کنید. در این روش بادمجان ها را پوست بگیرید و در تابه ای روی حرارت بچینید. روی بادمجان ها نمک بپاشید. نصف فنجان یا 1/4 فنجان آب به تابه اضافه کنید. حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید. بعد از اینکه آب داخل ماهیتابه جذب بادمجان شد، دو قاشق روغن به همراه زردچوبه به تابه اضافه کنید و آنها را سرخ کنید. با این روش می توانید بادمجان ها را به عنوان غذا سرخ کنید.

روش ششم: بادمجان ها را در توستر سرخ کنید

یکی از بهترین روش ها برای تفت دادن گوجه فرنگی در فر است. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید. قطر آن را حدود یک سانتی متر ببرید و حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. گوجه فرنگی ها را بشویید و در آب خیس کنید تا تلخی آن از بین برود. یک ورقه روغن در کف تابه بریزید. گوجه ها را روی کاغذ یا در فر قرار دهید. (یادتان باشد اگر بادمجان ها را روی توری قرار دهید راحت تر بیرون می آیند اما آب آن از بادمجان ها می چکد و آشپزخانه کثیف می شود.) بگذارید 15 دقیقه در فر بماند.

داخل تابه مقداری روغن بریزید و کف آن را کمی چرب کنید. حرارت را روی متوسط ​​قرار دهید. بادمجان ها را در تابه قرار دهید. با این روش روغن بسیار کمی برای سرخ کردن بادمجان ها نیاز خواهد بود. آنها همچنین خیلی سریع سرخ می شوند و برای کشک بادمجان و غذاهای دیگر عالی هستند.

روش هفتم: بادمجان ها را در فر سرخ کنید

بهترین روش برای تفت دادن بادمجان در فر است. در این روش نیازی به ایستادن روی شعله گاز نیست و از روغن زیادی استفاده نمی شود. مانند روش های قبلی، بادمجان ها را قاچ کرده و حداقل 30 دقیقه در آب نمک خیس کنید. پس از آبکش و خشک شدن، کمی روغن زیتون یا کنجد روی سطح بادمجان بمالید. آنها را در سینی فر قرار دهید.

گریل را روشن کنید و سینی فر را روی قفسه بالایی قرار دهید. هر 5 دقیقه تخم مرغ ها را چک کنید. بعد از سرخ شدن بادمجان ها یک طرف آن ها را برگردانید و طرف دیگر را چرب کنید. تابه را به فر برگردانید و طرف دیگر آن را سرخ کنید.