عمومیکسب و کار ایرانیان

ایزو 14001 برج خنک کننده

ایزو IMS برج خنک کننده مخفف Integrated Management System در مورد سیستم مدیریت یکپارچه می باشد. گاهاً دیده می شود IMS را صرفا تلفیق ایزوهای 9001، 14001 می دانند اما اگر بخواهیم دقیق تر به این استاندارد و عبارت IMS داشته باشیم، فراتر از این سه استاندارد است. زمانی که سازمانی اقدام به پیاده سازی چندین استاندارد ایزو می کند، پیشروی نامناسب و برخی از همپوشانی های استانداردها با یکدیگر باعث ایجاد دردسر در سازمان می شود.

این دردسرها از زیاد شدن حجم کارها و انجام ممیزی های مختلف گرفته تا ایجاد هزینه های مختلف و هدر رفتن زمان کارکنان و مدیریت سازمان، می تواند بهره وری این استانداردها را کاهش دهد. لذا شرکت های صدور گواهینامه برای آسان کردن این فرایند، سیستمی را با عنوان PASS99 ایجاد نمودند که به سازمان ها کمک کند تا استانداردهای مختلف را با یکدیگر تلفیق نمایند. عملاً استاندارد ایزو IMS برج خنک کننده هم در زمره pass99 است که سازمان ها برای یکپارچه سازی استانداردهایشان از آن استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه سازمان ها اغلب اقدام به اخذ استانداردهای پرکاربرد 9001، 14001 می نمودند، سیستم یکپارچه نیز با این استانداردها شناخته شده است.

گواهینامه ISO 14001 استانداردی است که توسط دستورالعمل های خود سعی دارد تا سازمان ها و شرکت ها توجه بیشتری نسبت به محیط زیست و حفظ آن داشته باشند تا در نتیجه از آسیب به آن جلوگیری شود. الزامات ایزو 14001 در رابطه با محیط زیست می باشد و اهداف این استاندارد، کاهش میزان آسیب بر محیط زیست و همچنین کاهش تاثیرات مخرب بر آن است. شرکت اورین تهویه با اخذ ISO 14001 : 2015 توانسته تا به مشتریان، کارمندان و ذی نفعان اثبات کند که از تعهدات خود نسبت به محیط زیست آگاه بوده و هیچ گونه تاثیر زیست محیطی ندارد.

استاندارد ISO 14001 : 2015

استاندارد ایزو 14001:2015 اخرین نسخه از این گواهینامه است. در سال 1993 سازمان جهانی استاندارد ISO اولین قدم برای نگارش استاندارد جهانی محیط زیست برداشت و در سال 1996 اولین ویرایش را تحت عنوان ISO 14001 منتشر کرده و ارائه نمود. بار دیگر در سال 2004 این استاندارد مورد ویرایش قرار گرفت به عنوان ISO 14001 : 2004 و در اخر در سال 2015 سومین ویرایش از سری استاندارد های ISO 14001 منشر شد که اخرین و جامع ترین آن است. مدیریت شرکت اورین تهویه آوا بر محیط زیست توسط هیئت مدیره، بدون در نظر گرفتن حوزه فعالیت، از اولویت های ابتدایی این شرکت و کسب و کار سازمان می باشد. با اجرایی کردن الزامات استاندراد ایزو 14001 ضمن حفظ محیط زیست و بهبود عملکرد آن، کنترل بیشتری می توان بر هزینه ها و سایر موارد داشت.

از آنجا که حوزه فعالیت شرکت اورین تهویه در رابطه با سیستم های تهویه مطبوع است، مهندسان و تیم فنی در بخش تولید نهایت تلاش خود را کرده اند تا با ارائه محصولاتی بدون استهلاکی، هیچگونه تاثیری بر محیط زیست نداشته و دوست دار آن باشد. محصولات شرکت اورین تهویه در برند های وستن ایر Westen Air – وست کول West Cool – وستنوم Westenom همگی از متریالی ساخته شده اند که تاثیر زیست محیطی نداشته و همچنین مصرف انرژی در این محصولات بسیار پایین بوده که همین مسئله مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. بهره وری محصولات شرکت اورین تهویه از گاز هایی که کمترین تاثیر را بر محیط زیست دارند، نیز امتیاز دیگر این سازمان است که کمک بسیار زیادی به حفظ محیط زیست می کند.

گواهینامه‌ها و استانداردها

شرکت فلوتک خود را به جامعه و مشتریانش متعهد می داند و در تلاش است تا محصول و خدماتی را ارائه نماید که منطبق با خواسته مشتریان و خود سازمان و بخصوص متناسب با شرایط بین المللی استاندارد باشد. سیاست‌های بازاریابی شرکت‌ها نیز می‌توانند در تعیین قیمت پکینگ فیلمی نقش داشته باشند . درهمین راستا اقدام به اخذ استانداردها و گواهینامه های مربوطه نموده ایم. تا موارد زیر را به مشتریان خود تعهد و اثبات کنیم: بررسی همه جانبه تولیدات و محصولات خود بر اساس اهداف و برنامه های مشخص و سیستماتیک شفافیت درتولیدات و خدمات با تعیین شاخص های موثر و مشخص جلوگیری از دوباره کاری به دلیل اینکه فرآیند های تعریف شده و راه های مشخص تعریف شده دارند تعهد در کاهش هزینه های تولید اعتماد و اطمینان داخلی سیستم و شروح وظایف و مسئولیت های داخلی مشخص تعهد به مدیران شرکت ها و مشتریان خارجی دیگر

تعهد به مصرف کننده و تامین خواسته های انها با اندازه گیری رضایت مشتریان بصورت مرتب و برنامه ریزی شده ایجاد توان رقابتینشان ایمنی محصول در اروپا و تطابق محصول با الزامات اتحادیه اروپا که مختصر کلمات فرانسوی “Conformité Européenne” به معنی “مورد قبول اروپا” است.  این نشان بیانگر درجه ی کیفی محصول نیست بلکه محصولاتی که واجد دریافت علامت CE می‌شوند، می‌بایست از نظر سلامت، امنیت، مضر نبودن برای جسم انسان و طبیعت مورد بررسی قرار گرفته و اگر واجد این شرایط باشند قادر به دریافت این نشان خواهند بود بالا با سایر رقبا ودر راستای تعالی و توسعه تولیدات و خدمات ملی

برج خنک کننده نوعی مبدل انرژی که وظیفه آن برج (خنک کن) , تولید آب خنک برای سایر ماشین آلات صنعتی می‌باشد پکینگ برج خنک کننده یک مبدل حرارتی بزرگ بین آب و هوا به حساب می آید هدف اصلی برج خنک کن گاهی دمای آب برگشتی تجهیزات همانند چیلر ، بویلر ، و کوره های ذوب فلزات است این تجهیزات با ایجاد یک عملکرد تبخیری در کاربری گاهی دمای آب تا محدوده خاص بکار می رود. افت دمای سیال آب تا محدوده خاص بکار می رود افت دمای آب گرم در کولینگ تاور همواره تابع شرایط محیط اقلیم محل نصب بوده است.این ماشین سرمایشی بواسطه مایعی مثل آب حرارت مازدا واضافی ماشین آلات راجذب وآن رابه محیط هدایت میکند

استاندارد های مدیریت زیست محیطی روشهای عمومی را برای مدیریت یک سازمان با توجه به مسئولیت اجتماعی و قانونی آن در قبال محیط زیست بیان می کند که طی آن سازمان کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نماید بطوریکه اصول توسعه پایدار در فعالیت های سازمان لحاظ شود. معروف ترین استاندارد مدیریت زیست محیطی استاندارد ISO 14001 می باشد که بوسیله کمیته ۲۰۷ سازمان جهانی استاندارد ISO  تدوین شده است. ایرانیان از دیرباز بر اساس آموزه های زرتشت به طبیعت احترام می گذاشتند بر اساس نوشته هردوت در حدود ۲۲۰۰ سال قبل ایرانیان هرگز عناصر چهار گانه مقدس خود شامل آب، هوا، خاک و آتش را آلوده نمی کردندو آن را گناهی بزرگ می دانستند.

اگر یک پارسی می خواست دست خود رابشوید هرگز دست آلوده خود را وارد آب رودخانه ها و یا چشمه نمی کرد بلکه مقداری آب برداشته و دست خود را درکنار رود یا چشمه می شست، پارسیان شکنجه حیوانات و یا کشتن آنها را به قصد لذت مجاز نمی دانستند. اما انسان در طی قرن بیستم بیشترین صدمه را به محیط زیست وارد کرده است. با هشدار اندیشمندان اولین قدم ها برای جلو گیری از آلودگی و حفظ محیط زیست در ۱۹۶۴ و توجه جهانی به و ضعیت محیط زیست بیانیه کنفرانس جهانی محیط زیست انسانی موسوم به بیانیه استکهلم در ۱۹۷۲ با شعار تنها یک کره مسکونی در۲۶ اصل صادر شد. درهمان سال سازمان حفاطت از محیط زیست ایران با تغییر ساختار سازمان شکاربانی و نظارت بر صید ایجاد شد.

درسال ۱۹۸۹ قطعنامه حفاظت از آب و هوا در چهل وچهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. پس از آن بیانیه ریو معروف به دستور کار ۲۱ در سال ۱۹۹۲ در کنفرانس بین المللی محیط زیست و توسعه صادر شد. در ۶ آوریل ۱۹۹۲ موسسه استاندارد بریتانیا BSI استاندارد BS 7750 تحت عنوان سیستم مدیریت محیط زیست منتشر کرد که تا آوریل ۱۹۹۳ اجرای آزمایشی آن پایان یافت و در سال ۱۹۹۴ نسخه نهایی آن برای صدور گواهینامه مدیریت EMS  بوسیله شرکتهای گواهی دهنده CB صادر شد. سایر کشور ها نیز بلافاصله اقدام به تدوین استاندارد هایی شبیه آن نمودند مثلا فرانسه استاندارد AFNOR 30-200 و ایرلند جنوبی استاندارد IS 310 را منتشر و اجرا کرد.