اجتماعی

انفجار ساختمان در خیابان سبلان/ نگهداری کپسول‌های گاز در زیرزمین منزل مسکونی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: انفجاری در نزدیکی یک خانه مسکونی در خیابان سبلان رخ داده است.

سیدالملکی در مصاحبه با سرگرمی برای همه ، در این رابطه اظهار داشت: 2 صبح امروز در چهاردهم چهاردهم ، بیست و پنجمین سامانه آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار در یک خانه مسکونی مطلع شد که بلافاصله در ایستگاه شماره یک متوقف شد. وی به خیابان سبلان شمالی مقابل بزرگراه امام علی (ره) فرستاده شد.

وی با بیان اینکه انفجاری در زیرزمین خانه دو طبقه قدیمی به طول 60 متر عرض رخ داده است ، گفت: آتش نشانان در اسرع وقت به محل حادثه رسیدند. زن و مرد جوانی در این خانه زندگی می کردند و این مرد که حدود 16 سال داشت ، دچار سوختگی نسبتاً شدیدی بود. وی به یک مرکز پزشکی منتقل شد.

ملک ادامه داد. با ورود آتش نشانان ، نیروها به زیرزمین رسیدند و خود را در صحنه ای عجیب پیدا کردند. آتش نشانان چندین سیلندر بنزین را در زیر زمین پیدا کردند که برخی از آنها 5 کیلوگرم وزن داشتند و برخی دیگر – کپسول های مهمانی. تعداد این دستگاه ها شاید به شش مورد رسیده باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: “طبق برآوردهای اولیه ، مصدوم در زیرزمین احتمالاً با آن سیلندرها کار می کرده است که منجر به انفجار مقدماتی شده است.” خوشبختانه این حادثه منجر به آتش سوزی نشده اما بخشی از دیوارهای زیرزمین و طبقه فوقانی را تخریب کرده است.

او اضافه کرد. “به دلیل قدیمی بودن این خانه احتمال تخریب خانه وجود داشت ، اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.” نیروهای امنیتی منطقه را تضمین می کنند و خانه در عرض چند دقیقه به اجرای قانون تحویل داده می شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به حوادث اخیر مربوط به سیلندرهای گازی گفت: “متأسفانه در بعضی از خانه ها مردم سیلندرها را به نام خودشان شارژ می کنند و این اقدامات می تواند منجر به بروز حوادث بیشتر شود.” .

انتهای پیام